Mugello 2018

Als ik Domenicali was...

  • Dovi/Lorenzo en Miller/Bagnaia

    Stemmen: 1 3,3%
  • Dovi/Petrucci en Miller/Bagnaia

    Stemmen: 20 66,7%
  • Dovi/Mir en Miller/Bagnaia

    Stemmen: 0 0,0%
  • Dovi/Miller en Petrucci/Bagnaia

    Stemmen: 9 30,0%

  • Totaal aantal stemmers
    30
De remmen zijn al eerder verdacht geweest dit jaar.. het zal toch niet? -O-Tnx voor sharing.

Wat een crash, in de grindbak is hij ook duidelijk snel buiten bewustzijn. -O-
Gelukkig is hij er nog.

Ik heb het idee dat hij al out is wanneer hij met zijn helm de voorkant van de Ducati kopt. Als je het stap voor stap afspeelt dan zie je dat hij vol de kuip kopt met z'n helm du moment dat hij er vanaf geslingerd wordt.
 
Op Mugello kom je met ~360km/h over een klein heuveltje en dan de remzone in waar je al die snelheid eruit remmen moet. Als de motor niet stabiel is: probleem. Als je je verremt: probleem.

Op de video van de crash is te zien dat Pirro op gegeven moment vol in de ankers gaat, een giga stoppie maakt, en zodra de scheve motor weer geheel op de grond raakt overgaat in een highsider voor gevorderden.

Pirro OK: https://streamable.com/6xpdj

:Y Op dat heuveltje gingen 2 seizoenen geleden ook de Yammie blokken stuk. Ik zie dat heuveltje nog een keer verdwijnen.
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat door die kleine tankslapper vooraf, de zuigers/blokken een stukje terug in de klauw gedrukt zijn. 1ste keer rem pakken -> Geen druk -> tweede keer rem pakken -> Stoppie.

Jep, eerste waar ik ook aan dacht.

Wat een klapper, bizar om te zien hoe hij gewoon zweeft door de snelheid en luchtdruk :N
 
Krijg net het volgende door van Vrienden van het TT Circuit: Elvira Hensums is dusdanig hard onderuit gegaan dat ze er een dwarslaesie aan overhoudt. Daarom is de volgende actie voor haar gestart: Geef Elvira een nieuwe start. | Doneeractie.nl

Hopelijk vind niemand het erg om dit hier te delen.
 
Ik vermoed dat door die kleine tankslapper vooraf, de zuigers/blokken een stukje terug in de klauw gedrukt zijn. 1ste keer rem pakken -> Geen druk -> tweede keer rem pakken -> Stoppie.

Denk hetzelfde als wat Marquez overkwam de eerste keer op Mugello en met 300 eraf ging.
Na dat heuveltje fiets licht aan de voorkant en dan remmen en gelijk blokkerend voorwiel doordat er geen druk op voorband is,wiel komt blokkerend weer op asfalt en vliegt over de kop.
Nou heeft Pirro daar wel een miljoen rondjes gereden dus kan natuurlijk ook een technisch mankement zijn.
 
Pirro hheeft hier al zoveel gereden, dat ik niet kan geloven dat het zijn eigen fout is.

Als je ziet dat de rook van de banden komt, betekent dat dus dat de rem blijft werken.

Deze mannen weten echt wel, dat wanneer ze zo hard remmen dat het voorwiel blokkeert, ze de remdruk verlagen
 
En hij heeft er alleen maar een hersenschudding aan over gehouden...!! Ok en een beetje beurs.
 
Pirro hheeft hier al zoveel gereden, dat ik niet kan geloven dat het zijn eigen fout is.

Als je ziet dat de rook van de banden komt, betekent dat dus dat de rem blijft werken.

Deze mannen weten echt wel, dat wanneer ze zo hard remmen dat het voorwiel blokkeert, ze de remdruk verlagen

Zit net op youtube te kijken en zolang blokkeert zijn wiel niet,lijkt echt alsof die te hard in rem knijpt en voor blokkeert en voorover gaat.Zoveel onrust zit er niet in die fiets voorafgaande aan het ongeluk,wel een heel stuk terug op het rechte stuk,misschien dat de oorzaak?
En natuurlijk zou het net zo goed een foutje in de remmerij kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Wat ook zo raar is dat die al ten hoogte van Iannone al rechtop zit en al aan het remmen is waarna het lijkt alsof die nog harder rem(fiets duikt in de veren)en toen begon te blokkeren.
 
lijkt mij dat hij 2x moet knijpen voor remdruk en de 2e keer uit schrik te heftig was,als gevolg van de speedwobbel vantevoren anders kan ik niet begrijpen waarom je een stoppie maakt bij 340 km/uur.
heb het zelf ook een keer gehad met een wobbel in de GT op assen weet alleen niet of tegenwoordig de blokken ook nog terug kunnen.
 
Dit zijn geen pannenkoeken...

Die schrikken niet zo snel.
En knijpen ook de hendel niet tegen het handvat als schrikreactie.

Het zijn geen amateur hobbycoureurs zoals ons.

Een stoppie maak je alleen wanneer je de rem ingedrukt houdt, of wanneer de rem blijft hangen.

Zou het niet logisch zijn dat deze mannen hun remkracht iets zouden verlagen?
Waardoor ze nog steeds als een malle remmen, maar ze oog niet over de kop vliegen?
 
Mmmmm toch denk ik als je met 340 aan komt vliegen en je mist even remdruk dat je hart wel ff overslaat ook bij professionals ben benieuwd wat dan de reden is voor een stoppie.

Dit zijn geen pannenkoeken...

Die schrikken niet zo snel.
En knijpen ook de hendel niet tegen het handvat als schrikreactie.

Het zijn geen amateur hobbycoureurs zoals ons.

Een stoppie maak je alleen wanneer je de rem ingedrukt houdt, of wanneer de rem blijft hangen.

Zou het niet logisch zijn dat deze mannen hun remkracht iets zouden verlagen?
Waardoor ze nog steeds als een malle remmen, maar ze oog niet over de kop vliegen?
 
Jezus christus wat een klap van Pirro! En hij loopt er nog net niet van weg! Ongelooflijk maar gelukkig.
Ik maak 1 keer een highsider en mijn enkel ligt gelijk in duigen voor de rest van mijn leven. Maar dat duurt gelukkig niet zo lang. :+

Iannone is lekker bezig. Die Suzuki is volgens mij wel 1 van de beste fietsen nu. Ben benieuwd wat Mir er volgend jaar mee kan.

En Dovi stookt even een motorblok op nadat hij ermee door de geluidsbarriere ging. F1’s lijken net trap auto’s op het rechte stuk vergeleken met MotoGP.
Wat een spectakel.
 
Mmmmm toch denk ik als je met 340 aan komt vliegen en je mist even remdruk dat je hart wel ff overslaat ook bij professionals ben benieuwd wat dan de reden is voor een stoppie.

Ik ga ervan uit dat we de toedracht van de crash dit weekend nog wel te horen krijgen
 
het leek bij dovi hetzelfde als bij rossi eerder precies met het loskomen van het achterwiel draait het blok aan puin wellicht draaien ze daar de begrenzer ook een beetje terug.

Jezus christus wat een klap van Pirro! En hij loopt er nog net niet van weg! Ongelooflijk maar gelukkig.
Ik maak 1 keer een highsider en mijn enkel ligt gelijk in duigen voor de rest van mijn leven. Maar dat duurt gelukkig niet zo lang. :+

Iannone is lekker bezig. Die Suzuki is volgens mij wel 1 van de beste fietsen nu. Ben benieuwd wat Mir er volgend jaar mee kan.

En Dovi stookt even een motorblok op nadat hij ermee door de geluidsbarriere ging. F1’s lijken net trap auto’s op het rechte stuk vergeleken met MotoGP.
Wat een spectakel.
 
je ziet ik ben ook geen pannenkoek hahaha,geen remdruk. :}

Dit zijn geen pannenkoeken...

Die schrikken niet zo snel.
En knijpen ook de hendel niet tegen het handvat als schrikreactie.

Het zijn geen amateur hobbycoureurs zoals ons.

Een stoppie maak je alleen wanneer je de rem ingedrukt houdt, of wanneer de rem blijft hangen.

Zou het niet logisch zijn dat deze mannen hun remkracht iets zouden verlagen?
Waardoor ze nog steeds als een malle remmen, maar ze oog niet over de kop vliegen?
 
Wat een crash! Echt heftig op zo’n snelheid eraf gegooid worden. Ongelofelijk dat hij er goed vanaf komt.

Respect voor die gasten.
 
Dit zijn geen pannenkoeken...

Die schrikken niet zo snel.
En knijpen ook de hendel niet tegen het handvat als schrikreactie.

Het zijn geen amateur hobbycoureurs zoals ons.

Een stoppie maak je alleen wanneer je de rem ingedrukt houdt, of wanneer de rem blijft hangen.

Zou het niet logisch zijn dat deze mannen hun remkracht iets zouden verlagen?
Waardoor ze nog steeds als een malle remmen, maar ze oog niet over de kop vliegen?

Wil je wat stroop bij je woorden? Want je gaat ze eten }) ;)

Net op BT sport hadden ze het erover: 1,6s lang deed z'n rem het niet, en toen ie weer druk had opgebouwd kneep ie er, in een wanhoopspoging zoveel mogelijk energie te lozen, zo hard in dat ie 20 bar remduk opbouwde.

Normaal is dat max 13 à 14 bar.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan