Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Watjes! Ik ben net terug uit Spanje en Zuid-Frankrijk.
Het is hier helemaal niet zo warm.
We reden met 39-40 °C. Cooldown vest aan, doorwaaipak, zomerhelmpje op en gaan met die lolly.
En dan ook nog wat stukjes off-road, ook leuk bij 35-plus.

Zijn andere temperaturen voelt daar droger aan :P , koelvest is idd wel lekker de mijne is ingepikt door me broertje die veel buiten werkt op en langs het spoor, heb zo idee dat ik die niet meer zo snel terug krijg, het beviel hem wel _O-
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij ook wel wat zo'n koelvest, hoe lang gemiddeld blijft dat koel? Wij dragen met het werk dagelijks steekwerende vesten en met dit weer ga je echt goed stuk. Wellicht is zo'n vest een goede optie :)
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij ook wel wat zo'n koelvest, hoe lang gemiddeld blijft dat koel? Wij dragen met het werk dagelijks steekwerende vesten en met dit weer ga je echt goed stuk. Wellicht is zo'n vest een goede optie :)

Zo'n koelvest is toch niet steekwerend Chris. :+
 
Lijkt mij ook wel wat zo'n koelvest, hoe lang gemiddeld blijft dat koel? Wij dragen met het werk dagelijks steekwerende vesten en met dit weer ga je echt goed stuk. Wellicht is zo'n vest een goede optie :)

Heb er een die je vult met 500ml water, blijft zo 72uur koel(maar 6 uur getest en dat werkte super), laatst met een motor rit gebruikt en bleef de hele dag koel.

Ook op assen gebruikt met racen en bleef ook koeler.

Heb hem bij martijns motorkleding besteld.

Heb de tweede van boven droge versie. https://www.bike-design.com/nl-nl/catalogus/221/koelvesten
 
Laatst bewerkt:
Heb een paar jaar terug nog een mooi geel doorwaai jasje gekocht in Daytona ,Is nu mooi weer om uit te proberen
 
Nee en het werkt alleen als je er een doorwaaijas overheen hebt.
Het werkt een uur of 3 dan weer nat maken.
Oh ok, voor op de motor is het dan wel wat, doorwaai-jas heb ik ook. Voor het werk zak ik dan ff moeten kijken voor wat anders. Die vesten van ons komt echt 0,0 aan wind door, einde van de dienst is mijn shirt zeikers nat. En dat is alles behalve verkoelend, ja, als er frisse lucht bij komt... :+
 
Goedenavond,

Vandaag heerlijk gereden!
Op de trapfiets, dat wel.
Heb afgelopen maanden mijn MTB een upgrade gegeven, remmerij, crank etc vernieuwd, maar de zitpostie is niet te doen voor mijn schouder, fysio zegt dat het komt omdat alles daar vast zit en met therapie wel over gaat,ik vrees echter voor een chronisch iets.. heb er al jaren last van maar laatste maanden is het erger geworden.. na 500 meter op de mtb verga ik van de pijn.

Dus nu mountainbiken er niet in zit heb ik zo een degelijke trekkingfiets, met zo een handig multi functioneel stuur..
Gezellig tussen de bejaarden rondje Voorne putten.

Dus als je dat doortrekt naar een motor, zoals het nu gaat zal een eventuele motor geen sportief fietsje zijn.
 
Dat is minder Peet, is dat van je schouder een gevolg van een ongeluk ofzo? Een voordeel, er is buiten het sportsegment een hoop mooi spul te verkrijgen tegenwoordig.

Nu gaat het nog wel, maar ik gok dat mijn superbike ombouw er met een jaar of 2 er ook op zit. Ook wat rechterop en minder druk op de polsen.
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Vandaag heerlijk gereden!
Op de trapfiets, dat wel.
Heb afgelopen maanden mijn MTB een upgrade gegeven, remmerij, crank etc vernieuwd, maar de zitpostie is niet te doen voor mijn schouder, fysio zegt dat het komt omdat alles daar vast zit en met therapie wel over gaat,ik vrees echter voor een chronisch iets.. heb er al jaren last van maar laatste maanden is het erger geworden.. na 500 meter op de mtb verga ik van de pijn.

Dus nu mountainbiken er niet in zit heb ik zo een degelijke trekkingfiets, met zo een handig multi functioneel stuur..
Gezellig tussen de bejaarden rondje Voorne putten.

Dus als je dat doortrekt naar een motor, zoals het nu gaat zal een eventuele motor geen sportief fietsje zijn.
Ook op niet sportieve fietsen kan je aardig "doortrappen".
BMWeetje? Zo'n GS ding?
 
Mogguh :W

Rond 07:30 even een setje auto velgen verkocht, mensen moesten bij R'dam Airport zijn en vroegen of het zo vroeg kon. Komt het toch nog eens een keertje goed uit dat die kids zo vroeg wakker zijn... O-) :P
Maar eens kijken wat de rest van de dag gaat brengen :)
 
Lijkt mij ook wel wat zo'n koelvest, hoe lang gemiddeld blijft dat koel? Wij dragen met het werk dagelijks steekwerende vesten en met dit weer ga je echt goed stuk. Wellicht is zo'n vest een goede optie :)
Ach man die vesten zijn echt de hel met deze dagen. Wel veilig enzo maar warm!!! Binnen een uur komt er al een lucht onder vandaan alsof je in het nijlpaardenverblijf van Blijdorp staat 😬....
 
Goedenavond,

Vandaag heerlijk gereden!
Op de trapfiets, dat wel.
Heb afgelopen maanden mijn MTB een upgrade gegeven, remmerij, crank etc vernieuwd, maar de zitpostie is niet te doen voor mijn schouder, fysio zegt dat het komt omdat alles daar vast zit en met therapie wel over gaat,ik vrees echter voor een chronisch iets.. heb er al jaren last van maar laatste maanden is het erger geworden.. na 500 meter op de mtb verga ik van de pijn.

Dus nu mountainbiken er niet in zit heb ik zo een degelijke trekkingfiets, met zo een handig multi functioneel stuur..
Gezellig tussen de bejaarden rondje Voorne putten.

Dus als je dat doortrekt naar een motor, zoals het nu gaat zal een eventuele motor geen sportief fietsje zijn.

Al eens naar een osteopaat geweest?
Ik heb 3 jaar lang pijn gehad in mijn schouder, wat alleen maar erger werd waardoor zelfs slapen een probleem werd.
Uiteindelijk was ik uitgeput, had last van verminderd gevoel en kracht in arm/hand en de pijn was constant aanwezig. Fysiotherapeuten, orthopeed, artsen, niemand kon me uitleggen waarom ik pijn had. Totdat de orthopeed me doorverwees naar een osteopaat omdat ik in het verleden al eens baat had gehad bij manuele therapie.

1e behandeling was pijnlijk, maar het leven werd weer leuk. Na de 2e behandeling kon ik weer pijnvrij slapen..
Nu geen pijn meer, behalve als het weer eens vast schiet en dan ga ik weer even langs voor een onderhoudsbeurt :)
Hoe ik die jaren met al die pijn ben door gekomen weet ik niet. Je raakt er aan gewend denk ik.
Maar laat je niet te snel afschepen en blijf geloven in een oplossing! Wie weet is er voor jou ook iets wat werkt :Y
Sterkte!
 
Laatst bewerkt:
Al eens naar een osteopaat geweest?
Enz
Osteopaat.....ik vond het maar een vaag gebeuren, totdat ik ook met chronische klachten ging.....ik heb er baat bij gehad! Niet voor alles maar een aantal dingen zijn zeker verbeterd! Het enige nadeel is dat het nauwelijks vergoed wordt, net als Chinese geneeskunde. Hier in Spijkenisse zit echt een Chinees top mens. Het kost klauwen met geld maar heb al zoveel familieleden en collega’s van diverse chronische klachten af zien komen en weer zien lachen dat is echt bijzonder. Vind het raar dat dat soort geneeskunde niet vergoed wordt!
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook bizar dat dat allemaal niet of nauwelijks vergoed wordt. In mijn polis kan ik voor alternatieve geneeswijzen per keer €45,- vergoed krijgen met een totaal van max €250,- , die 5-6 afspraken zetten echt zoden aan de dijk. :/
 
Laatst bewerkt:
Netflix [..] Curacao
Bedankt voor je verhaal, ik vond het interessant om te lezen. :}

Het bevestigd ook enorm wat ik dacht, ben ik toch niet helemaal gek. :$ :+
Met die muziek ben ik ook opgegroeid. Na de gebruikelijke punkbands van de eind jaren 70, Sex-pistols en The Ramones. Toen een tijdje Iron Maiden, maar toen in '83 Metallica Kill'em all uitbracht was ik om.. Heb bijna al hun albums en draai het wekelijks, naast andere passende muziek natuurlijk. }) 8-)
Kill 'Em All was ook mijn debuut in het genre, maar enige jaren later. ;)
Eigenlijk kan ik alleen de eerste twee albums nog pruimen, maar draai het eigenlijk nooit.
Uit die tijd is bij mij alleen King Diamond, Mercyful Fate, Suicidal Tendencies en Kreator blijven hangen. :)

Maar zal altijd wel een zwak blijven hebben voor James en Cliff. Jeugdhelden. :}
 
Na 4.000 kilometer en een klein jaar de Valvoline 5W40 volsynthetische olie ververst.

full


Wat veel rommel op de magnetische carterplug. :?

full


Mijn andere BMW had trouwens hetzelfde na iets meer dan 1.000 kilometer.
Ander motorblok, maar met nog de originele BMW olie.. ( En circa 1.500 kilometer na de 1.000 beurt )
 
Laatst bewerkt:
Ach man die vesten zijn echt de hel met deze dagen. Wel veilig enzo maar warm!!! Binnen een uur komt er al een lucht onder vandaan alsof je in het nijlpaardenverblijf van Blijdorp staat 😬....
Dat zal wisselen per soort. Ik heb zo’n hyperkewl vest en dat gaat beslist niet stinken,
Alleen als je het nat opbergt. Maar ook dan: keer goed spoelen en het ruikt weer fris.
Wij, mw sphyr en ik, zijn er heel blij mee als het zo warm is..
Nu is het hier nooit echt heel warm, het is met het doorwaaipak goed te doen tot 30°C. Maar in warmere landen is het echt veel fijner rijden met...
 
Laatst bewerkt:
Joshi heeft het ook niet over een koelvest maar over een steekwerend vest..... ;)
 
:^

Ik moet op mijn woorden gaan letten, de ijzeren hand sterke arm leest mee. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan