Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Morgen even een paar rondjes op Zandvoort rijden. *O*

Dus alvast de olie ververst / sinds augustus 2017.

[afbeelding]

Toch schrikken.. misschien op andere olie overstappen. :?

[afbeelding]

Dit was ook Valvoline 5W40 volsyntheet en iets van <4.000 km gereden. :o :]
Daar zit aardig wat slijpsel op dat magneetje, dat lijkt mij toch niet helemaal fris met die hoeveelheid gereden km’s? Zou oud is die BMW toch ook niet, hoeveel km’s is er nu mee gereden?
 
Laatst bewerkt:
Morgen even een paar rondjes op Zandvoort rijden. *O*

Dus alvast de olie ververst / sinds augustus 2017.

[afbeelding]

Toch schrikken.. misschien op andere olie overstappen. :?

[afbeelding]

Dit was ook Valvoline 5W40 volsyntheet en iets van <4.000 km gereden. :o :]

Ik zeg Action :+ .

Stap denk ik ook over naar andere olie voor de soes nu Castrol power RS maar heb het idee dat de motor olie gaat verbruiken door de type olie, lees op internet dat meer mensen daar last van hebben.
Wellicht naar Motul die doet het erg goed in de honda,al is die wel prijzig.
 
Daar zit aardig wat slijpsel op dat magneetje, dat lijkt mij toch niet helemaal fris met die hoeveelheid gereden km’s? Zou oud is die BMW toch ook niet, hoeveel km’s is er nu mee gereden?
Ik schrok er ook van, de teller staat nu totaal op +/- 24.000 kilometer.

Bij de G310R twee maanden geleden zag het er trouwens ook al zo uit.
En daar zat nog de originele dealer olie in. ( Die ververst bij +/- 3.000 km, was pas bij 10.000 km aan de beurt )

Ik hou het de volgende beurt in de gaten, die gaat weer een dikke slag eerder dan volgens het boekje. O-)
Ik zeg Action :+ .

Stap denk ik ook over naar andere olie voor de soes nu Castrol power RS maar heb het idee dat de motor olie gaat verbruiken door de type olie, lees op internet dat meer mensen daar last van hebben.
Wellicht naar Motul die doet het erg goed in de honda,al is die wel prijzig.
Ssst.. :+ Motul heeft veel fans. :Y

Castrol lees ik ook veel problemen, maar misschien zijn ze wel marktleider en de vele internet-meningen zijn in ieder geval niet wetenschappelijk tot stand gekomen. As you know. ;)
 
Veel plezier op Zandvoort vandaag Worldbeater!

En idd @Joshi; dom dat het zo slecht vergoed wordt. Ik heb er heel veel baat bij. Maar goed het is ook wel uitkijken naar wie je gaat. Ik heb een chiropractor gehad.... dat ging nergens over. Die kerel klopte alleen het geld uit mijn zak en die van m'n zorgverzekeraar :+ De osteopaat waar ik nu zit kan ik iedereen aanraden.
Gast laat het tenminste ook weten als hij je niet kan helpen. Wel zo fair :)

Laatste warme dagje vandaag.
Zijn we weer klaar voor wat regen? :P
 
Veel plezier op Zandvoort vandaag Worldbeater!
Thanks, moet gaan lukken. :9~ :]

De oude eigenaar van mijn motor reed zondag op Zolder en werd er tijdens het eerste rondje door iemand afgereden.
Gebroken pols. |(

Daar gaan we niet voor, want bij een val blijft er niets van mijn arm over die nog met plaatjes vastzit. O-) ;)
Zijn we weer klaar voor wat regen? :P
Dat verdient een feestje. *O*

Ik zeg kleren uit en in de regen dansen als het zover is. _O- _O- :}
 
Laatst bewerkt:
Mogguh :W

Gisteren het zwembadje uit de tuin gehaald en opgeruimd, alles aan kant als we straks op vakantie gaan. Vandaag maar eens kijken voor een andere optie, strand of het zwembad...

@ Worldbeater: Have fun en hou de goede zijde boven he... :t
 
Laatst bewerkt:
Ik schrok er ook van, de teller staat nu totaal op +/- 24.000 kilometer.

Bij de G310R twee maanden geleden zag het er trouwens ook al zo uit.
En daar zat nog de originele dealer olie in. ( Die ververst bij +/- 3.000 km, was pas bij 10.000 km aan de beurt )

Ik hou het de volgende beurt in de gaten, die gaat weer een dikke slag eerder dan volgens het boekje. O-)Ssst.. :+ Motul heeft veel fans. :Y

Castrol lees ik ook veel problemen, maar misschien zijn ze wel marktleider en de vele internet-meningen zijn in ieder geval niet wetenschappelijk tot stand gekomen. As you know. ;)
Las in een stukje dat BMW tegenwoordig diverse modellen (of motoren daarvan) in babi pangang laat bouwen, betwijfel of dat nou zo'n verstandige zet is geweest. Van echte Deutsche grundigheid is dan ook niet meer ter sprake, mag hopen dat het mee gaat vallen...
 
Las in een stukje dat BMW tegenwoordig diverse modellen (of motoren daarvan) in babi pangang laat bouwen, betwijfel of dat nou zo'n verstandige zet is geweest. Van echte Deutsche grundigheid is dan ook niet meer ter sprake, mag hopen dat het mee gaat vallen...
Klopt, de F-serie motorblokken komen al vele jaren van Loncin uit China. :)

Ik heb van Loncin een 250cc quad gehad ongeveer tien jaar geleden.
Motorisch echt een goed ding. :9

full


En de G310R wordt als eerste BMW ooit volledig buiten Europa gebouwd.
Hij wordt in zijn geheel geproduceerd in India door TVS Motor Company.

full


Het motorblok is een joint venture, en het design is volledig ontworpen in Duitsland.

BMW heeft de productie in India een jaar stilgelegd totdat de kwaliteit naar Duitse normen was.
En ik zie ook geen verschillen in afwerking als ik op de G310R of de S1000R zit. :)
( Je voelt wel dat de G310R slechts 158.5 kilo weegt :] :} )
 
Laatst bewerkt:
TVS heeft wel leuke modellen voor de thuismarkt trouwens.
Met hetzelfde blok en uitlaat is er deze 'supersport'. :}

full


Ik zit al zes maanden te hopen dat die hier uitkomt. ;)
 
Grappig ding, heeft wel wat weg van een gsx-r...
Ik moest aan een Panigale denken. :$

Maar Suzuki is wel mijn merk.. en de GSX-R250 heb ik eerder overwogen.
Alleen net even tien pk te weinig en ook wat zwaarder.

full


Het liefste zie ik de BMW G310R groeien naar een G400R met iets langere eindoverbrenging.
Een CBR500R of een Ninja 400 zou ook als vervanging kunnen.
Maar voorlopig ben ik dik tevreden.

Het is een lekker licht en zuinig woon~werk boodschappen/woon~werk motortje. :]
 
Ze kunnen heus wel wat in China, ze maken er heel goede iPhones en zo meer.
En als je kijkt wat er verder allemaal gemaakt wordt, en ze doen naar de specificaties van de fabrikant, dan heb ik er wel vertrouwen in.
Alleen moet je dan weer niet verwachten dat het heel goedkoop is.
Velen kopen goedkope spullen in China en verwachten dan toch perfecte kwaliteit, maar ook in Azië is het alle waar naar zijn geld.
 
Dat is ook zeker wel zo. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik mijn vragen over de kwaliteit ook had nav de reacties die er op het artikel waren. Misschien sloeg dat wel meer op de productie in India waar Worldbeater het over had, die een jaar stil heeft gelegen om de kwaliteit naar Duitse standaard te krijgen.
 
Daar heeft iemand niet goed opgelet, en het is ook een rotstukje vind ik. O-)
Hopelijk komt de KTM CBR bestuurder er weer helemaal bovenop. :)

Beter doen we alleen nog hardrijden op het circuit..
Net een uurtje terug uit Zandvoort. *O*

Twee korte sessies gereden en de tweede ging als de brandweer. ( Tijden goed genoeg voor kwalificatie snelste MSL groep )
Volgend jaar een setje betere banden eronder en weer wat complete circuitdagen boeken. :]
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg Action :+ .

Stap denk ik ook over naar andere olie voor de soes nu Castrol power RS maar heb het idee dat de motor olie gaat verbruiken door de type olie, lees op internet dat meer mensen daar last van hebben.
Wellicht naar Motul die doet het erg goed in de honda,al is die wel prijzig.
Oh ja, deze herinnerde ik mij ineens vannacht. :+

Motul olie trouwens. ;)

Pics van de Brammo rijder:

15192420339_e520f6f1d8_b.jpg


15192582598_cc558f4728_b.jpg
 
Daar heeft iemand niet goed opgelet, en het is ook een rotstukje vind ik. O-)
Hopelijk komt de KTM bestuurder er weer helemaal bovenop. :)

Beter doen we alleen nog hardrijden op het circuit..
Net een uurtje terug uit Zandvoort. *O*

Twee korte sessies gereden en de tweede ging als de brandweer. ( Tijden goed genoeg voor kwalificatie snelste MSL groep )
Volgend jaar een setje betere banden eronder en weer wat complete circuitdagen boeken. :]

KTM? is een Honda CBR500R :Y nou ja was een Honda

6000000013.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij stond ik vanmorgen naast DRS930, een XT660 met een beetje camo-kleuren, klopt dat? :) Ik zat op mijn zwarte ZRX :Y

Ondertussen nu een week aan het werk in Arnhem bij de KNMV. Erg leuk werk, ik vermaak me hier wel en de dagen vliegen voorbij. Op kantoor werken is wel even wennen, ze houden hier wel van een babbel en dat ben ik niet gewend, ik werk liever gewoon door :+ Elke dag 260km rijden gaat ook nog zonder problemen, maar ja het is nog vakantie en niet druk dus ik ben benieuwd hoe dat na de vakantie gaat lopen.

Volgende maand ga ik nog wat leuks ophalen, een KLR 650 Tengai uit Duitsland. Een vriend daar had hem staan voor een lange trip maar dat gaat niet door en ik was er gelijk gek op. Nu gaat hij hem dus verkopen en bood hem aan mij aan *O*

full


full


En deze fout jas die ik destijds gepast hebt zit er ook bij :+

full
 
Volgens mij stond ik vanmorgen naast DRS930, een XT660 met een beetje camo-kleuren, klopt dat? :) Ik zat op mijn zwarte ZRX :Y

Ondertussen nu een week aan het werk in Arnhem bij de KNMV. Erg leuk werk, ik vermaak me hier wel en de dagen vliegen voorbij. Op kantoor werken is wel even wennen, ze houden hier wel van een babbel en dat ben ik niet gewend, ik werk liever gewoon door :+ Elke dag 260km rijden gaat ook nog zonder problemen, maar ja het is nog vakantie en niet druk dus ik ben benieuwd hoe dat na de vakantie gaat lopen.

Volgende maand ga ik nog wat leuks ophalen, een KLR 650 Tengai uit Duitsland. Een vriend daar had hem staan voor een lange trip maar dat gaat niet door en ik was er gelijk gek op. Nu gaat hij hem dus verkopen en bood hem aan mij aan *O*

[afbeelding]

[afbeelding]

En deze fout jas die ik destijds gepast hebt zit er ook bij :+

[afbeelding]


:W :W Ik dacht al het was een ander gebaar dan gewoon een " mogguh" , maar ik rijd inderdaad XT met Camo wrap. het is niet hoe ik het wil en door de hitte van afgelopen week beetje losgelaten... B| Uit de wind in de zon in achtertuin is bakken :+

XT of een Tracer 900 ben ik, en een ICON variant Golden Visor.


Leuke fiets om op te halen!! :t :t :t
 
:W :W Ik dacht al het was een ander gebaar dan gewoon een " mogguh" , maar ik rijd inderdaad XT met Camo wrap. het is niet hoe ik het wil en door de hitte van afgelopen week beetje losgelaten... B| Uit de wind in de zon in achtertuin is bakken :+

XT of een Tracer 900 ben ik, en een ICON variant Golden Visor.


Leuke fiets om op te halen!! :t :t :t

Ik was vanmorgen in een goede bui, de temperatuur is lekker gezakt :) Balen dat de wrap los laat, ook dat heeft dus last van de warmte -O-


Jassie hoort erbij he Mark, gaaf ding :] *O*

Haha, ja toch :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan