Waar gaat Lorenzo naar toe in 2019?

Lorenzo gaat naar:

  • Petronas Angel Nieto

    Stemmen: 12 48,0%
  • Petronas Marc VDS

    Stemmen: 2 8,0%
  • Repsol HRC Honda

    Stemmen: 8 32,0%
  • Suzuki Ecstar

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
Die zag ik niet aankomen.....
Ben benieuwd wat er gebeurd als JLo gelijk een race wint of anderzins in de weg gaat rijden bij MM, denk dat de liefde gauw over is 8-)

Maar vind het wel een geniale move van JLo :}
 
En mocht het Jorge lukken minstens 1 race te winnen op de Honda (toch niet helemaal ondenkbeeldig zou ik zeggen) dan is hij de derde coureur in de historie van GP racen die in de zwaarste klasse op drie verschillende merken races hebben gewonnen. Dat is tot nog toe alleen Lawson en Capirossi gelukt.
Ga je me toch effe moeten helpen ivm Loris Capirossi, Op welk 3de merk heeft hij gewonnen? Ik weet honda en ducati maar dacht op de soes enkel podium maar niet gewonnen :?
 
Ga je me toch effe moeten helpen ivm Loris Capirossi, Op welk 3de merk heeft hij gewonnen? Ik weet honda en ducati maar dacht op de soes enkel podium maar niet gewonnen :?

In 1996 won hij de Australische GP op een Yamaha.

pic_wpaper_loris_capirossi_01_1280x1024.jpg
 
Laatst bewerkt:
En mocht het Jorge lukken minstens 1 race te winnen op de Honda (toch niet helemaal ondenkbeeldig zou ik zeggen) dan is hij de derde coureur in de historie van GP racen die in de zwaarste klasse op drie verschillende merken races hebben gewonnen. Dat is tot nog toe alleen Lawson en Capirossi gelukt.

Dit is ook een leuke,Jlo heeft opmerkelijk goed gepresteerd bij Ducati,missie geslaagd :+

Finally, then, the new name on the list: Jorge Lorenzo. After Sunday’s stunning victory at Mugello, Lorenzo joins the ranks with the unique accolade of being the only one to have won with Yamaha and Ducati. It took him 24 races, too - remarkably quickly compared to some of his contemporaries. Dovizioso won after 71 races, Andrea Iannone after 64...and Rossi never did.
 
Laatst bewerkt:
Hey trut, dit is een 'Place your bets...'-topic met poll. :j

Ook weer wakker? :+ :t

Lorenzo heeft een keer een race gewonnen sinds lange tijd, dat kan Paul toch niet over zijn kant laten gaan om even op motor-forum te komen kijken :? ;)
 
Stoner werd meteen kampioen dus niets is onmogelijk.

Ik ben geen fan van hem maar ik zie het hem graag weer goed doen. Dat is goed voor de MotoGP.

De toekomst voorspellen is moeilijk. Kijk maar naar Vinales toen hij net bij Yamaha kwam.

We gaan het zien!
 
Laatst bewerkt:
economisch ook beter 1 motorhome met een 2 persoons bed scheelt weer in de kosten. _O-

16:59 – Jorge Lorenzo wordt dinsdagavond gepresenteerd als teamgenoot van Marc Marquez bij HRC Repsol Honda voor 2019. Dat heeft Motorsport.com vernomen.

Het nieuwe contract tussen de Spanjaard en het Japanse merk werd ergens in de afgelopen dagen getekend, nog voor Lorenzo in Mugello zijn eerste overwinning voor Ducati pakte. De deal, die in de komende uren officieel gemaakt wordt, komt nadat de renstal dinsdagochtend bevestigde dat Dani Pedrosa na dit seizoen vertrekt na een verbintenis van achttien jaar, waarvan hij dertien seizoenen in de MotoGP reed.

Lorenzo, die voor zijn overstap naar Honda vier miljoen euro per seizoen krijgt, heeft gekozen voor HRC nadat hij eerder dicht bij een overeenkomst was met Yamaha om voor een satellietteam te rijden met Petronas als hoofdsponsor. Zelfs zonder Lorenzo lijkt dat project met de oliemaatschappij en energiedrankenfabrikant Monster van de grond te komen. Franco Morbidelli wordt daar de eerste rijder terwijl het nog niet bekend is wie de tweede coureur wordt.

Honda had in eerste instantie het plan om Johann Zarco vast te leggen, hij besloot echter te kiezen voor KTM. De HRC-teambazen zetten daarna hun geld in op Joan Mir, maar kozen het voorcontract niet om te zetten in een definitieve verbintenis. De regerend Moto3-kampioen komt volgend seizoen uit voor Suzuki.

Met de komst van Lorenzo bij Honda heeft dat team rijders met zes wereldkampioenschappen achter hun naam, Lorenzo schreef de titel in 2012 en 2015 op zijn naam terwijl Marquez in 2013, 2014, 2016 en 2017 won.

Lorenzo tekent tweejarige deal met Honda
 
Is nog altijd niet meer dan een gerucht van Sky Italia,ik wacht op een bevestiging van motogp.com.
Misschien een hoax(hoop ik) :+
 
Ben heel benieuwd, de RCV is echt om MM heen gebouwd de laatste Jaren, Dani kreeg de banden niet eens meer op temp.

Lorenzo is een perfectionist, MM is een eh, dwaas. Ben benieuwd.

Wel gaaf een keer wat zitjes die wisselen. Petrux krijg Lorenzo zijn zitje.
 
Wel gaaf een keer wat zitjes die wisselen.

Dit zeker, mooie gewaagde stap van Lorenzo, meeste toprijders blijven helaas aan een merk plakken als ze er goed op presteren. Jammer dat Marquez het niet durft, aan de ene kant wel mooi dat hij loyaal is naar Honda, maar zou ook wel willen zien dat hij ook op ander materiaal kan presteren.

Hoop wel dat Pedrosa nog een fatsoenlijk zitje weet te vinden. Yamaha lijkt me wel interessant met hem
 
Dit zeker, mooie gewaagde stap van Lorenzo, meeste toprijders blijven helaas aan een merk plakken als ze er goed op presteren. Jammer dat Marquez het niet durft, aan de ene kant wel mooi dat hij loyaal is naar Honda, maar zou ook wel willen zien dat hij ook op ander materiaal kan presteren.

Hoop wel dat Pedrosa nog een fatsoenlijk zitje weet te vinden. Yamaha lijkt me wel interessant met hem
Is Suzuki geen optie meer? Of heb ik wat gemist?
 
Nu volgt de hamvraag, wie wordt de eerste rijder...

De_bmbDWAAAs3mM.jpg:large
 
En mocht het Jorge lukken minstens 1 race te winnen op de Honda (toch niet helemaal ondenkbeeldig zou ik zeggen) dan is hij de derde coureur in de historie van GP racen die in de zwaarste klasse op drie verschillende merken races hebben gewonnen. Dat is tot nog toe alleen Lawson en Capirossi gelukt.

Randy Mamola, Mike Hailwood (Norton, MV Agusta en Honda)
 
Stoner werd meteen kampioen dus niets is onmogelijk.

Ik ben geen fan van hem maar ik zie het hem graag weer goed doen. Dat is goed voor de MotoGP.

De toekomst voorspellen is moeilijk. Kijk maar naar Vinales toen hij net bij Yamaha kwam.

We gaan het zien!


Ik ben geen H*nda fan. Ik ben al zeker geen van van Lorenzo en al helemaal niet van MM.
Maar stiekem hoop ik toch dat Lorenzo MM helemaal zoek gaat rijden }) }) met de nadruk op hopen _O- . Ik verwacht veel strijd volgend seizoen. Ik ben bang dat beide H*nda heren toch goed gaan samenwerken en het voor de rest moeilijk gaat worden om ze te verslaan '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan