Waarom geen chinese motorscooter ?

Duncan

MF veteraan
Donateur
19 mei 2001
16.331
12.893
Nou, dat is heel simpel, ze doen zeer..... Ik wist toen ik het ding kocht voor een heel klein prijsje dat het een gok was, hij stond al een tijd stil en China, dus wat kan je verwachten wbt levensduur. Ook had ik slechte passingen verwacht en slecht chroom. Wat ik niet had verwacht was dat ik op een recht stukje weg onderuit zou gaan omdat de kroonplaat wegscheurde en het voorwiel eronder weg zakte!

Resultaat voor mij is nu ziektewet want mijn knie heeft alles verrekt wat er te verrekken valt en een scooter die ik niet meer op de weg ga brengen. Dus als er iemand voor heel weinig nog een 125cc GY6 blokje wilt hebben voor een hobbyproject, doe effe een berichtje...

full

full

full
 
Dat is een hele oude breuk. Die scooter heeft een aanrijding gehad. Ook een Europese scooter kan daar niet tegen.
Beterschap!
 
Ik kan me herinneren dat er hier een vrouw was die een zijspan aan haar chinese scooter wilde om haar kinderen-veilig- naar school te brengen.

De breuk lijkt idd ouder..
 
Er zit roest in iedere breuk, dus ik denk dat dit een opgelapte schadescooter was.
Wel mazzel dat je er nog "redelijk" vanaf gekomen bent. Beterschap!
 
Laatst bewerkt:
Als ik weer mobiel ben zal ik die voorvork eens uit elkaar halen
 
Ik hou het wel bij mijn xj en Road King..... Scooterlife is niets voor mij blijkbaar
 
Ik hou het wel bij mijn xj en Road King..... Scooterlife is niets voor mij blijkbaar

Als je goedkope / opgelapte rotzooi uit China koopt, is rijden op een motorscooter niets idd. Maar hou de Japanse en Europese motorscooters er even buiten, ja! :9

Beterschap :t, hopelijk zal je knie weer volledig herstellen. Juist nu is een fatsoenlijke motorscooter wel handig om je op te verplaatsen. 8-)
 
De koop was een beetje een opwelling... Ding stond al een tijd in de buurt en ik riep met een gekke kop een bedrag naar de eigenaar... Die zei ja, dus toen zat ik er aan vast....

Motortje is goed heb zelfs nog een vario, koppeling en riem liggen... Dus als iemand een gy6 blokje zoekt voor weinig....
 
Ja. Dat is een stuurpen en een onderste kroonplaat. Daarmee repareer je geen afgescheurd balhoofd.

Uit pure interesse: Wat vraag je voor de volledige scoot zoals hij nu is?
 
Als je goedkope / opgelapte rotzooi uit China koopt, is rijden op een motorscooter niets idd. Maar hou de Japanse en Europese en vooral TAIWANESE motorscooters er even buiten, ja! :9

Beterschap :t, hopelijk zal je knie weer volledig herstellen. Juist nu is een fatsoenlijke motorscooter wel handig om je op te verplaatsen. 8-)

Ik heb het even aangepast O-)

full


:] :]
 
Laatst bewerkt:
is die van jou, downsider?
ziet er zeker niet slecht uit :t

on topic: Beterschap! hopelijk kun je snel weer opstappen!
of de scoot van TS een Chinese opgelapte sloop scooter
of slechte kopie is o.i.d. ... punt is dat in China
vaak wat goedkopere materialen gebruikt worden.
er zijn daar zelfs chinezen die hun eigen scooters niet kopen, maar
gaan voor een concurrent, omdat ze weten dat de Chinese scooters in verhouding tot andere merken vaak minder zijn qua kwaliteit/betrouwbaarheid.

aan de foto's te zien lijkt dit; of een oplapper, of vergevorderde metaalmoeheid...
 
Laatst bewerkt:
is die van jou, downsider?
ziet er zeker niet slecht uit :t


on topic: of de scoot van TS een Chinese opgelapte sloop scooter
of slechte kopie is o.i.d. ... punt is dat in China
vaak wat goedkopere materialen gebruikt worden.
er zijn daar zelfs chinezen die hun eigen scooters niet kopen, maar
gaan voor een concurrent, omdat ze weten dat de Chinese scooters in verhouding tot andere merken vaak minder zijn qua kwaliteit/betrouwbaarheid.

aan de foto's te zien lijkt dit; of een oplapper, of vergevorderde metaalmoeheid...

:Y ,maxsym 600i executive :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan