Softbag sloten

thenico

MF'er
8 mei 2013
194
73
All,

Ik heb een softbag op mijn motor, die met riempjes vast zit.
Het achterlaten van spullen in de tas voelt echter toch niet prettig daar je met 4 quick release sluitingen hem er zo af pakt. Dus om mijn helm daarin achter te laten (incl bluetooth set) vind ik een te groot risico. Meenemen is op vakantie ook niet echt een optie

Hoe gaan jullie hier mee om, zijn er opties om softbags wat minder diefstalgevoelig te maken (anders dan een topkoffer kopen :))
 
Softbags zijn niet veilig. Punt.


Als men erin wil lukt dat nog met een stevig broodsmeermes. Hardshells zijn ietsie beter, minimaal een zakmes nodig. Overigens echt nog nooit wat met beide soorten tas gehad, om de een of andere reden vermoed iedereen toch alleen maar dat er vuile onderbroeken en zo in zitten.

Tip mbt helm: koop gewoon niet zo'n fancy ding, normaal matzwart of zo. Jat geen kip, ik probeer al 8 jaar van m'n C3 af te komen maar iedereen laat em liggen.



Als het veiliger moet, dan geef je zelf het antwoord al. Overigens heb je wel versterkte softbags, die niet zo eenvoudig door te snijden zijn. Bedoeld voor offroad gebruik (zodat ze domweg niet kapot slijten bij het vallen) maar werkt ook voor jouw toepassing. Fuck ugly though, kun je weer net zo goed naar de topkoffert. Wel goed spul, vriend van me gebruikt ze al een hele tijd. Niet dat ze een slot hebben, maar je kunt er dus wel een staalkabeltje omheen raggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik hou mijn zooi gewoon altijd in het zicht. Ik rij op vakantie meestal alleen met complete kampeeruitrusting. Gewoon zorgen dat je motor in het zicht staat dan komt het wel goed. Niet te veel stressen.
 
Hmja ik heb RVS koffers, maar ook die trek je zo open.

Ik denk dat het belangrijkste is dat je je fiets gewoon in het zicht plaatst, wat David zegt.
 
In Napels, maar ook in Palermo staan hele rijen motoren/ scooters geparkeerd met een topkoffer achterop. Nee jij wil 'm niet kopen. Maar mijn advies is.......<vul in>

Voorstel om motor steeds in zicht te moeten houden..... Klinkt goed :?
Maar dat wil je niet. Om iets te kunnen gaan zien lukt dat vaak ook niet.
Ik heb mijn motor in Italië op veel plekken geparkeerd en ben gewoon gaan wandelen dat ik 'm niet meer kon zien. Bij terugkomst zat dat ding wat jij niet wil er gewoon altijd nog ongeschonden achterop. Trek je conclusie!!!

Topkoffer prima ding. Alles gaat erin! Altijd droog!
Alleen boven 200 wordt motor iets zweverig.
 
Iets zweverig... heb een keer met 190 een tankslapper gehad door een lange glooiende bocht op de Autobahn, dat was niet meer ‘iets zweverig’ te noemen hoor :P

Some poo came out. Kwam inderdaad volledig door de koffer. Maar hey ik had m’n helm nog :+
 
En als je een groter voorwiel hebt (mijn Strom heeft een 19 inch) dan heb je dit zweverige gevoel al veel eerder. Vandaar dat ik ook zo'n schurfthekel heb aan die beautycases (naast dat het er niet uit ziet).
 
Terug
Bovenaan Onderaan