Welke cruiser adviseren jullie?

Ehm, tsja. Enig respect voor de iets oudere medemens zou je sieren. Zeker als die iets oudere medemens niet op zo'n oude lullen, pardon, ouwe trutten motor rijdt.

Jongeren op de motor. Ik heb er vandaag weer een paar gezien, met blote armen en blote benen. Maar die discussie hadden we al ergens anders.

Ik heb er maar één term voor: dom.
 
Ehm, tsja. Enig respect voor de iets oudere medemens zou je sieren. Zeker als die iets oudere medemens niet op zo'n oude lullen, pardon, ouwe trutten motor rijdt.


Dat heet nu voorspelbaar gedrag .. daar komen ze uit de hoek . :+


(Ik ben misschien wel ouder dan jou . Wel eens gehoord van sarcasme ? .) _O-
 
Laatst bewerkt:
Highking schreef
Ja, maar daar past maar 5 liter in. :')
Als je niet weet waar je over praat kun je beter niks zeggen. En inhoud schatten is niet je sterkste kant kan ik hier vermelden. Maar klinkt wel leuk voir de discussie, maar kloppen doet het niet.
Voor de rest alles goed?
 
Jongeren op de motor. Ik heb er vandaag weer een paar gezien, met blote armen en blote benen. Maar die discussie hadden we al ergens anders.

Ik heb er maar één term voor: dom.

Er rijd hier ook een ouwe kerel rond in korte broek en tshirt op een oldtimer.met een face van mij kan niets gebeuren :r dus niet alleen de jonkies zijn dom :N
 
Ach het blijft een afweging van risico's.

Ik rijdt ook wel eens met alleen een helm als bescherming (even naar de winkel ofzo).
Vroeger reed ik ook zo op mijn brommer (soms ook zonder helm), en dat ging er sneller en onbesuisder aan toe.

Als ik weet dat ik bij een ritje niet boven de 50 kom ga ik niet compleet in pak op de motor. :]
 
Laatst bewerkt:
Knietje aan de grond zonder bescherming is niet slim. Een beetje cruisen, van terras naar terras is weer een andere discipline als de eerste slag maken over de Duitse autobahn naar je Italiaanse vakantie adres. Het is nietg allemaal zwart-wit. En ja, kom maar.........., er kan altijd iets gebeuren en je hoeft het niet altijd zelf te doen, het is hier meestal die ander die de schuldige is.
Afgelopen vakantie, Zuid-Spanje met regelmaat bij 30+ in mijn normale spijkerbroek en T-shirt getoerd, en ik vind het heerlijk. Zelf je risico, analyse doen en verder niet mekkeren als het misgaat.
 
"Na tekstwijziging dubbel geplaatst"
Is in andere fora ook al eens vermeld. Dacht dat het aan het internet lag, maar mijn vorige brericht wordt gequot en weer geplaatst.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het al eens eerder gezegd: ik nodig iedereen uit om eens langs te komen om te testen. Op 50 meter bij me vandaan is een asfaltweg. Je trekt je broek uit en gaat met je blote billetjes op het asfalt zitten en ik trek je aan je voetjes een meter of 10 over het asfalt.

Je gaat dan geen 1 km per uur, maar straks ga je iets sneller en duurt het schuiven ook wat langer. Niet tof hoor.
 
Agh Han ,leven is ook risico, dan moet je b.v ook niet gaan fietsen of ongezekerd op een ladder staan. Fok it
 
Han, nee dat weet iedereen dat dat een raspend effect heeft, maar dat is het risico wat genomen wordt.
Als je steeds denkt aan wat kan en hoe het voelt... Dan kan je je beter niet meer buiten begeven.

Ik heb al diverse crashes op mijn naam staan, waarvan 1 total loss. Ik denk dat ik inmiddels geleerd heb om gevaren relatief goed in te schatten, en ik loop ook niet te piepen als het mis gaat.

Heb je al eens nagedacht wat er kan gebeuren als je misstapt op de trap en dan ongelukkig ten val komt? Ik heb hier structuur op de muur en nodig iedereen uit om daar met zijn wang vanaf 1,50 hoog tot aan de plint over de muur te schuren.
 
Ja leuk ende aardig jongens, maar dat is dus bagatelliseren. Iedereen weet dat motorrijden iets gevaarlijker is dan biljarten, maar je moet het wel heel serieus doen en dan geniet je veel meer van de motor dan van de biljartbal.

Ik heb eens een flinke schuivert gemaakt met zo'n 120 km/u en ik heb weken niet kunnen slapen van de pijn en ik had wel geschikte kleding, of voor wat er in de jaren 60 geschikt was.

Nu is er veel betere motorkleding, dus gebruik dat dan ook en als het snoeiheet is stap ik niet op een motor, is gewoon niet leuk meer als je een paar minuten voor zo'n rood lichie moet wachten.
 
Ja als je die luxe hebt, ik heb geen auto.

Ik denk ook dat we het wel eens zijn trouwens hoor, wanneer ik het dorp uit ga heb ik ook gewoon goede kleding aan.

Het is meer dat je me ook zou kunnen zien in normale kleding en dan denk je, lekker voorbeeld is dat.
 
Laatst bewerkt:
nix bagataliseren :N je kunt niet alles voorkomen ook niet met een goed pak aan ,er gaat wel is wat fout -O- btw ik rijd altijd met een pak aan.maar dat ik me daardoor veiliger voel :N



on topic,dat je een cruiser wil , waarom?????
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lekker cruisen je weet toch!

Ik snap het wel hoor, lijkt mij ook gaaf.
misschien dat het bunnekort al lukt
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties allemaal.

Ik zag ook erg mooie (custom)cruisers voorbij komen!!

De reden waarom in niet voor een all-road kies ik omdat mijzelf niet zo snel op zo'n motor zie rijden.
Is meer een mindset dingetje denk ik.
Wellicht zou ik een keer op een all-road moeten test rijden om te ervaren hoe dat aanvoelt.
Misschien draait mijn mening dan wel bij.

Binnenkort kan ik op een Honda VTX 1800 test rijden, de versie met iets wat "sportievere" looks.

Ben erg benieuwd :)
 
Laatst bewerkt:
Wat wil je dan? Ik heb jaren All-road gereden en eigenlijk is daar helemaal niks mis mee.
En biedt het veel voordelen tov andere modellen.

Je zit hoog en rechtop, je kan dus over de auto's heen kijken ipv tegen de dak stijl van een auto
De houding is niet vermoeiend. Het enige wat iets minder is tov een toerbuffel is minder windbescherming.
 
Adviseren is altijd moeilijk. Smaken kunnen zeer verschillen. Proefrijden is je al aangeraden en dat moet je ook beslist doen.

Ik heb momenteel twee Honda Supermagna's, voor mij de ultieme cruiser omdat hij fijn stuurt en een lekker fel motortje heeft waarmee je heel aardig uit de voeten kunt.

En ik vind hem heel aardig om naar te kijken.

honda-vf-750-c-v45-super-magna-003.jpg
 
Een dikke naked kan alles , lekker toeren, cruisen ,raggen van alles dik t beste :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan