Welke cruiser adviseren jullie?

Adviseren is altijd moeilijk. Smaken kunnen zeer verschillen. Proefrijden is je al aangeraden en dat moet je ook beslist doen.

Ik heb momenteel twee Honda Supermagna's, voor mij de ultieme cruiser omdat hij fijn stuurt en een lekker fel motortje heeft waarmee je heel aardig uit de voeten kunt.

En ik vind hem heel aardig om naar te kijken.

[afbeelding]

Vond ik ook altijd een motor uit mijn top 5 tot ik erop ging zitten.
Ik heb iets groters nodig, maw... zonder proefrijden ga je er niet uit komen.
ook een ooit uit een short list een Honda x4, ik ging erop zitten, de benen kwamen niet onder de inkeping in de tank en klaar... het is toen een bandit geworden.
 
Kan, maar ik heb de ideale maten voor een Supermagna en hij past me als een condoom.
 
Vandaag een mooie rit gedaan met de intruder van zowat 360 km. Mollenrit in mol. Vertrokken bij 24 graden in de Kempen, maar in Nederlands Limburg vochtig en koud. Ik denk daar amper 15 graden. Terug hier en hier is het nu 27 graden. Raar hoe dit zo fel kan verschillen op korte afstand.. De intruder doet het nog steeds zeer goed! En zit aan de top van mijn favoriete motor tot nu toe. Sprong deze keer op reserve op 215 km en de tank is 15,5 l.
 
Als het om goed sturen en heerlijk rijden gaat is een All-Road een hele goede keuze. Driekwart van mijn motorverleden altijd op All-roads gereden, de eerste een Yamaha XT500, daarna twee Transalp en geëindigd met een Africa Twin. Overigens op geen enkele kast van mijn rug, althans niet door de zit. Wel als je bijvoorbeeld met de XT verkeerd land. Vlot in het stadsverkeer, comfortabel op lange stukken en winterproof. Veel matzwart en plastic/ABS.
Wel hoog op de wielen en een hoog zwaartepunt.
Maar heb er een hobby bij, customizen/bouwen en geen woon /werkverkeer meer. Dus een mooi weer rijder geworden. Wordt er niet makkelijker op zo!
 
Ha ja ik ook, zo de cruiser nog maar net gekocht voor vrije tijds ritten. En de Versys hou ik voor woon werk.
De jaren hiervoor nooit geen tijd gehad voor vrije tijdritten. Dat is misschien bij velen zo, met een gezin combineren is niet zo makkelijk...
 
Wacht even... jij hebt er zelf een! :Y _O-


Een loods vol man .. :]


On topic .

Maar eh ` als TS z`n geld niet in de sloot wil donderen koopt ie natuurlijk een HD,
want al die andere rijdende look a like schijthuizen uit Japan daar blijft geen euro van over . _O-

;)
 
Laatst bewerkt:
TS had een budget tussen 6000 en 7000 euro.
Daar heeft ie oftewel een tweedehands sportster voor ( heb me laten wijsmaken dat dit de Harley voor coiffeurs, vrouwen en Jeanetten is)
Of een iets coolere tweedehands 1500 + cc Japanner.
 
TS had een budget tussen 6000 en 7000 euro.
Daar heeft ie oftewel een tweedehands sportster voor ( heb me laten wijsmaken dat dit de Harley voor coiffeurs, vrouwen en Jeanetten is)
Of een iets coolere tweedehands 1500 + cc Japanner.
Eerder las ik dat een Harley voor homo's is en nu is de sportster voor vrouwen. Hoe zit het eigenlijk, voor wie zijn die dingen nu precies?
 
Onder de categorie muscle cruisers , vallen de V-Max en de Diavel , dan mis je alvast de pk's en het koppel niet .
Op de Diavel heb ik al 17000 km plezier beleefd zonder ook maar één pijntje ( ben wel maar 1,78m om volledig te zijn ), en anders bestaat er ook nog de X-Diavel met 20 mogelijkheden om stuur en voetsteunen aan te passen aan je voorkeur .
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan