Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmiddag nog even in Assen wezen kijken. Dutch Classic en BromfieTTs.
Genoten van de jankende tweetakt motoren en ook erg leuk om een hele horde bromfietsers over de baan te zien rijden. Zeer relaxed sfeertje. Kwam op de terugweg op de A-28 ook nog een grijze SV tegen. Iemand van hier geweest?
 
Nee, dat niet.
Gisteren wel even een setje nieuwe remblokken aan de achterkant gemonteerd.
De Brembo gesinterde blokken die ik had zaten er pas een dik jaar op, zijn nog lang niet versleten, maar hebben nooit goed (lekker) geremd.
De Ferodo's (ook gesinterd) die ik nu heb en volgens mij ongeveer de helft kostten van de Brembo blokken doen het factoren beter!!
Brembo koop ik niet meer. :N
 
Laatst bewerkt:
Graag berichten mbt tot de tour graag in het andere topic, anders schept dit verwarring
 
Afgelopen weekend kwam ik trouwens dit tegen... :+

36770293_1772993476129949_2093361476612915200_o.jpg
 
Goedemorgen deze morgen!

ik rij nou een paar maandjes rond op de een fijne gele SV650 uit 2002, en dat bevalt prima :9 Er zit inmiddels een compleet andere voorkant in en ik blijf het leuk vinden om er technisch aan te prutsen ;) Nu het rijwiel gedeelte "in orde" is kan ik het niet laten om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor het blokje...

Heeft iemand hier daar ervaring mee?

Voor de hand liggende opties:
- nokkenassen
- carburateurs
- ontsteking
- lichter vliegwiel

Dat soort dingen.... en ik weet dat een andere motor met meer vermogen makkelijker is maar daar gaat het niet om, ik ben gewoon benieuwd of er hier meer grapjassen zijn die hun SV wat betreft motorblok techniek onder handen hebben genomen.

Later,

Loek
 
Afgelopen weekend kwam ik trouwens dit tegen... :+

[afbeelding]

Die vlammen :')

Van de week frisjes op de port de Balès
Xt9j7kf.jpg

Overigens ook erg glad naar beneden! Best spannend met stevig versleten voorband. Nu nieuwe pilot power RS erom, achter 2CT, was geen 3 of RS op voorraad..

Nu in Valencia, langs de kust door naar het zuiden :] .

Vlak voor de vakantie heb ik trouwens mijn zadel op laten hogen met 2 cm aan de voorkant, oplopend naar 3 aan de achterkant. Ontzettend blij mee, geen 'kramp' meer in de bovenbenen na 100km 8-) , en glijd niet meer naar achteren!

Over het kietelen van het blok, 2G nokkenassen heb ik klaarliggen, gaan er deze winter denk ik in. Daarnaast wil ik een getrapte spie maken om de ontsteking te vervroegen. Er is een club in uit m'n hoofd Engeland die ze maakt, maar die reageren niet op de mail. Iets van 4 graden vervroegen maakt voor veel meer koppel bij lage toeren. Dat klinkt toch als muziek in de oren?

Welke tandwielverhouding heb je, Loek?
 
Die vlammen :')

Van de week frisjes op de port de Balès
[afbeelding]
Overigens ook erg glad naar beneden! Best spannend met stevig versleten voorband. Nu nieuwe pilot power RS erom, achter 2CT, was geen 3 of RS op voorraad..

Nu in Valencia, langs de kust door naar het zuiden :] .

Vlak voor de vakantie heb ik trouwens mijn zadel op laten hogen met 2 cm aan de voorkant, oplopend naar 3 aan de achterkant. Ontzettend blij mee, geen 'kramp' meer in de bovenbenen na 100km 8-) , en glijd niet meer naar achteren!

Over het kietelen van het blok, 2G nokkenassen heb ik klaarliggen, gaan er deze winter denk ik in. Daarnaast wil ik een getrapte spie maken om de ontsteking te vervroegen. Er is een club in uit m'n hoofd Engeland die ze maakt, maar die reageren niet op de mail. Iets van 4 graden vervroegen maakt voor veel meer koppel bij lage toeren. Dat klinkt toch als muziek in de oren?

Welke tandwielverhouding heb je, Loek?

Heej Wiebe,

Jouw SV is ook al niet meer origineel zie ik ;) Mooi apparaat zeg.

Die gen2 nokkenassen ben ik ook mee bezig, heb ik een ijzertje voor in het vuur. Dat leek me een vette upgrade. De spie die je beschrijft zegt me niks, heb je een linkje? Maar om evt. meer vervroeging te krijgen zat ik te denken aan een ignitech ontsteking :P heb ik op mn circuitbrommer ook en die zijn goed te betalen en volledig te programmeren. Wellicht dat dat met verstelbare nokkenastandwieltjes en andere nokkenassen wel een fraai resultaat zou kunnen opleveren :P
Het is in ieder geval een leuke oefening voor in de winter _O-

Tandwielverhouding is volgens mij gewoon standaard, moet eerlijk zeggen dat ik het niet weet :$ tegen de tijd dat deze kettingset versleten is (duurt gelukkig nog wel even) eens kijken naar een #520 set.

Later,

Loek
 
Van de week frisjes op de port de Balès
Over het kietelen van het blok, 2G nokkenassen heb ik klaarliggen


Ik ben zo jaloers op die trips :X Heerlijk die avonturen!
En het is ook gewoon een dikke fiets zo met die velgen! :9~

Mbt opvoeren SV's, heb ik wel begrepen dat er een grens zit van +/- 80 pk (op het achterwiel? :? :? ) waarna de krukas gaat breken aan de zijde van het vliegwiel (iets met een oliekanaal). Zie hieronder anders in de link, genoeg over te vinden! Dus wellicht iets om rekening mee te houden!

KRAK!


Dan nog een vraagje aan de groep, mijn geheel opgeknapte SV-N gaat binnenkort in de verkoop.
Nog 1 nieuwe wave schijf, en een nieuwe achterband.
Er zitten nu PP 2CT's onder, de voorband is nog in orde, de achterband zit op de slijtnok.
Wat zouden jullie er achter op gooien in dit geval? Gewoon weer een PP 2CT of iets anders?

Dankje!
 
Als de voorband idd goed is en je hem gaat verkopen dan zou ik alleen een matchende achterband monteren.
 
Goedemorgen deze morgen!

ik rij nou een paar maandjes rond op de een fijne gele SV650 uit 2002, en dat bevalt prima :9 Er zit inmiddels een compleet andere voorkant in en ik blijf het leuk vinden om er technisch aan te prutsen ;) Nu het rijwiel gedeelte "in orde" is kan ik het niet laten om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor het blokje...

Heeft iemand hier daar ervaring mee?

Voor de hand liggende opties:
- nokkenassen
- carburateurs
- ontsteking
- lichter vliegwiel

Dat soort dingen.... en ik weet dat een andere motor met meer vermogen makkelijker is maar daar gaat het niet om, ik ben gewoon benieuwd of er hier meer grapjassen zijn die hun SV wat betreft motorblok techniek onder handen hebben genomen.

Later,

Loek

nokkenas verhaal. JHS stage II cams for $200 [Archive] - SV650.org - SV650 & Gladius 650 Forum

tuning spul.

JHS RACING STORE


div links www.sv650.org - Suzuki SV650 / SV650S web - LINKS

is best wat uit te halen, ben zelf met een Gen2 blok bezig al gaat dat een beetje duur worden wat ik allemaal wil dus gaat niet allemaal door.
 
Thanks mannen, altijd leuk om te horen :) . En sorry Denny :+ , de Pyreneeën zijn echt een aanrader.

Sinds ik de grafiekjes op Johnny Rod's Moderately Evil SV650 heb gezien wil ik die spie hebben. JHS heeft ze in t assortiment. Volgens mij is dat voorwiel dan echt niet meer op de grond te houden *D

Veel meer topvermogen ben ik ook eigenlijk niet naar op zoek. Inderdaad trekt de krukas dat blijkbaar slecht, en met 65-80 pk kom je niets te kort op de openbare weg heb ik het gevoel.. O-) Ik dacht eigenlijk dat de krukasproblemen vooral bij bigbore kits voorkwamen. En de 1g krukas lijkt als ik zo snel lees dus sterker dan de 2g? Inderdaad nog maar eens wat meer lezen. We moeten wel wat te knutselen hebben in de winter :+

Ik zou de achterband voor de verkoop ook vervangen voor een matchende 2ct, prima band en niet zo duur.

Je tandwielverhouding aanpassen is denk ik de snelste (en goedkoopste?) manier om de SV levendiger te maken. 14/47 heb ik of bijvoorbeeld 15/49 zoals Roger. De 520 conversie geloof ik niet zo in. Zelf rijd ik nu zelfs met een 530 set, is standaard op de VFR
 
Mooi daar in de Spanje. Lijk tme gaaf, maar 't is wel een teringeind rijden voor je er bent. Of ben je er met een karretje heengegaan? Ik vond in één rit naar Oostenrijk eigenlijk al wel genoeg. Dit jaar zoeken we het wat dichter bij huis. De Moezel. Niet ver, maar ik ben er nog nooit geweest ..

Een kleinere eindreductie maakt de SV inderdaad veel levendiger en zeker leuker. Meerdere manieren om dat voor elkaar te krijgen. Het voordeel van 15/49 boven 14/47 is dat de vorkbeschermer minder snel invreet door de ketting op het kleine voorkettingwiel. Je hebt wel 112 schakels ketting nodig (voor de SV650N), dus 110 schakels voor de S die een 1 cm kortere achtervork heeft. Daarnaast slijt die set iets minder langzaam, want het komt per kilometer wat minder vaan 'voorbij.' Wel wat extra gewicht, dat dat weer wel. ;)
 
Kijk :P

Er zijn dus meer mensen hier bezig met het blok van hun SV :t Goeie zaak.

Ik heb ook al flink wat zitten lezen over de mogelijkheden... Maar ik vind het altijd wel een beetje de sport om het zoveel mogelijk zelf te doen en met een bescheiden budget.
Je brommer wegbrengen en €€€ aftikken doet het niet voor mij. Dus dat nokkenas verhaal is dan een goeje, de tank iets omhoog voor meer lucht, sommige SV-ers doen nog iets met de snorkel van de airbox, en de carburateurs kunnen dan ook iets grotere sproeiers hebben geloof ik. En als laatste een programmeerbare ontsteking en verstelbare nokkenas tandwielen (die moeten ook zelf te maken zijn) :9 Maar dan ben je alweer een hoop tijd en euri's verder gok ik.

Als dat allemaal samen een wat pony's en Newtonmeters oplevert is dat prachtig. De sprong van 63 naar 80+ is wat mij betreft iets te optimistisch. Maar een iets sterkere SV zou wel de bom zijn.

Wat betreft de betrouwbare hoeveelheid PK's wordt inderdaad 85 vaak genoemd. Maar als je er toch al 85 aan het wieltje hebt ga je echt wel over de 90 aan de krukas, dat is bijna 30% meer dan de ongeveer 70 pony's die er in japan in het blok gestopt zijn. Geen wonder dat het dan stuk gaat.

Dit KLIK is nog een leuk verhaaltje over een op en top race SV. erg leuk om te lezen en bij 100PK aan de kruk nog steeds heel :9 alleen niet duidelijk voor hoe lang. Maar IOMtt vraagt wel om betrouwbare blokken.

Als je dan de investering vergelijkt tussen de 80+ pk (aan het wiel??) en derace fiets geloof ik die 80 eigenlijk niet zo...

Maargoed! eerst maar eens wat spulletjes verzamelen voor de winter :9

Later,

Loek
 
Is het SV blok eigenlijk wel geschikt voor opvoeren? Met een origineel blok is het al een uitdaging de big-end lagers heel te houden. Voor de levensduur van het blok zullen 85 PKs niet zo best zijn, lijkt mij. Vooral als je die paarden er regelmatig uit probeert te persen. Ik ga het in elk geval niet doen, nog los van het feit dat ik het eigenlijk zonde van mijn geld vind het daarin te investeren. Origineel met verkorte eindreductie rijdt ie wat mij betreft leuk genoeg. Inmiddels meer dan 75 dkm er zelf op gereden en het verveelt nog steeds niet, maar smaken en hobby's verschillen inderdaad.
Wel leuk dat allemaal te volgen.
Laat de DynoJet uitdraaien maar komen. :t

Die van mij heeft trouwens nu de klepseals versleten, en daar heb ik het blok nieteens voor hoeven opvoeren. 8-)
Het olieverbruik is echt nog acceptabel (ik gok op 500- 600 ml / 10 dkm), maar bij starten na een tijdje stilstaan komt er inmiddels echt een dikke vette blauwe pluim uit.
Kwaad kan een beetje olie verstoken niet, dus zolang ik niet met een fles olie op de duoseat rond hoef te gaan rijden ga ik er waarschijnlijk niets aan (laten) doen. Ik zou eens kunnen informeren wat het kost die seals te laten vervangen, maar 't is waarschijnlijk de investering niet waard, en olie kost natuurlijk geen drol. ;)
 
Laatst bewerkt:
't is wel een teringeind rijden voor je er bent.

Klopt, ik ben inderdaad met een trailer, eerst totaan mijn opa en oma in de buurt van Toulouse. Van daaruit op de motor 1.5 week weggeweest door de Pyreneeën/Baskenland, naar San Sebastian en weer terug. Nu staat de trailer in Valencia. Vorig jaar vanaf Toulouse de noordoostkust van Spanje verkend, dit jaar de onderste helft. Moezel en Eifel zijn ook leuk, en inderdaad op de motor prima bereikbaar.

Is het SV blok eigenlijk wel geschikt voor opvoeren?

Nee, maar een beetje klooien is altijd leuk! :)

Hier nog een filmpje van de col de Menté (niet overal even soepel, ben geen prof :+ )
 
Mooi hoor. Zo te zien vermaak je je prima.
Ziet er inderdaad wat leuker uit met de dashcam op zo'n harnas.
Minder statisch dan ergens op de fiets en minder 'misselijkmakend' dan op een helm.

Na de Eifel/Moezel waarschijnlijk ook nog een klein weekje naar West-Vlaanderen met mijn dochter.
Daar ben ik ook nog nooit geweest, dus daar ook eens even rondkijken (en bier drinken ;) )
 
Laatst bewerkt:
Is het SV blok eigenlijk wel geschikt voor opvoeren? Met een origineel blok is het al een uitdaging de big-end lagers heel te houden. Voor de levensduur van het blok zullen 85 PKs niet zo best zijn, lijkt mij. Vooral als je die paarden er regelmatig uit probeert te persen. Ik ga het in elk geval niet doen, nog los van het feit dat ik het eigenlijk zonde van mijn geld vind het daarin te investeren. Origineel met verkorte eindreductie rijdt ie wat mij betreft leuk genoeg. Inmiddels meer dan 75 dkm er zelf op gereden en het verveelt nog steeds niet, maar smaken en hobby's verschillen inderdaad.
Wel leuk dat allemaal te volgen.
Laat de DynoJet uitdraaien maar komen. :t

Die van mij heeft trouwens nu de klepseals versleten, en daar heb ik het blok nieteens voor hoeven opvoeren. 8-)
Het olieverbruik is echt nog acceptabel (ik gok op 500- 600 ml / 10 dkm), maar bij starten na een tijdje stilstaan komt er inmiddels echt een dikke vette blauwe pluim uit.
Kwaad kan een beetje olie verstoken niet, dus zolang ik niet met een fles olie op de duoseat rond hoef te gaan rijden ga ik er waarschijnlijk niets aan (laten) doen. Ik zou eens kunnen informeren wat het kost die seals te laten vervangen, maar 't is waarschijnlijk de investering niet waard, en olie kost natuurlijk geen drol. ;)

Of het blok geschikt is? NATUURLIJK ;) je moet er gewoon niet teveel kilometers mee maken als het een beetje is opgevoerd _O- en zorgen dat de kilometers die je maakt de moeite waard zijn!

Alle gekheid op een stok. Ik vind het echt vet dat je zoveel kM's maakt op een en dezelfde fiets! Ik heb wel ooit zelf 3 ton kM's gemaakt in mn eerste koekblik :X

Later,

Loek
 
Ik heb mijn SV inmiddels over de 97.000 km (Ja roger, laatste tijd ERG druk, dus helaas weinig km kunnen maken)

hierbij heb ik ook de compressie nog eens gemeten, Bij beide cilinders is het NOG STEEDS 15 bar waar fabriek af 15 bar is!!
Bij 11 bar is een revisie nodig, dus ik heb nog VEEL kilometers te gaan!

Bij 50.000 km heb ik een dyno laten uitvoeren, waarbij de SV 72.48 pk op het achterwiel heeft, niet slecht voor een 1G *O*

binnenkort ga ik de kleppen maar eens stellen, want ik hoor ze heel lichtjes, en hij begint naar benzine te ruiken. als ik alles weer afgesteld heb, dan gaat het beestje weer op de dyno, en dan wil ik kijken wat er na 100.000 km nog over is gebleven van de ponys!

Ik denk nog steeds wel redelijk veel, want eergisteren heb ik de snelheidsmeter op 230 gekregen (212 GPS)

En ja, ondanks het cross verhaal, blijft dit oudje het uitstekend doen *O* :9~
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor. Zo te zien vermaak je je prima.
Ziet er inderdaad wat leuker uit met de dashcam op zo'n harnas.
Minder statisch dan ergens op de fiets en minder 'misselijkmakend' dan op een helm.

Na de Eifel/Moezel waarschijnlijk ook nog een klein weekje naar West-Vlaanderen met mijn dochter.
Daar ben ik ook nog nooit geweest, dus daar ook eens even rondkijken (en bier drinken ;) )

Zeker, één groot feest. Ik vind de beelden vanuit dit perspectief het leukst, op een helm zie je ook dat zenuwachtige gekijk dat iedereen toch af en toe heeft :P . Alleen jammer van de tanktas.

Bier drinken is (zeker in het zuiden) altijd goed ;) .
 
Mn remleidingen zijn vervangen, klauwen schoongemaakt en gesinterde brembo blokjes erin. Kanonnen, wat remt dat af zeg!

Iemand wellicht nog interesse in het T stuk?
full
 
Gave foto man!
Is het nog niet gelukt met die US koplamp??
 
Heys people! :W

Op advies van mijn broer Dennyzrf6 mijzelf hier ook maar eens aangemeld. Hij heeft me 3 jaar geleden aangestoken met het motorvirus. Ik heb sindsdien een hele mooie ZXR400 om lol mee te maken maar ben sinds een jaar ook trotse eigenaresse van een Suzuki SV650N bj. 2005. We hebben er in de tussentijd genoeg aan gemodified om hem naar mijn zin te maken en de nodige km's worden gereden. De mods. volgen later nadat ik het hier ook een beetje uitgevogeld heb 8-)

Sowieso ben ik as. zondag bij de SV meeting, dus zie jullie dan! Zin in!

Greetz Ivana
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan