Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom hier Ivana.
Nu nog even een foto van je SV met lijstje met de aanpassingen en dan kun je in de OP :)


en ja ik herinner me je ook nog met je XXL starbucks koffie bij de shell :+
 
Laatst bewerkt:
Dit is een echte imi. De haakjes zijn anders, en ik verwacht dat een echte akra ook dat verloopstuk niet heeft. De geadverteerde demper kost iets van 50 tot 70 euro. Geen 150
 
Laatst bewerkt:
Je ziet het ook gelijk aan het carbon. Daarbij doet akra volgensmij niet aan universele dempers. Als weerlt ik dat niet 100% zeker
 
Ahja :t

Ben nog wel blij met mn Leovince. Zou wellicht een keertje nieuw demperwol in moeten. Maar. Er is een maar: heb altijd al de mening (sorry Denny) gehad dat de Italianen mooie dingen kunnen maken, maar dat het zowel mechanisch of elektronisch niet je van het is. En zo ook bij mijn LeoVince.

Geen idee waarvan ze de flenzen hebben gemaakt waarmee de uitlaat vast zit op het blok, maar die zijn dermate zacht dat het bij het aandraaien gewoon vervormt. De uitlaat is er een paar keer af geweest in het verleden en dan beuk ik die flens weer helemaal recht om vervolgens weer strak vast te zetten maar dan wel zo dat de boel niet gaat vervormen. Zodra dat begint stop ik met aandraaien (want anders word ie gewoon echt banaan krom.) Sinds de laatste schade zit het al een heel poos goed gasdicht vast hoor en dat is het altijd wel geweest maar is gewoon raar dat het krom trekt :')

Dat zou nou bij die Japanners niet gebeuren :9 :+
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Elk gerenommeerd merk maakt modelspecifieke systemen of dempers. Die zij hoogstens geschikt voor meerdere aan elkaar verwante modellen. Zo is mijn Shark geschikt voor de oude R1 en de R6, maar dus niet universeel. Wel een degelijk dempertje hoor, die Alipovic
 
Laatst bewerkt:
Ahja :t

Ben nog wel blij met mn Leovince. Zou wellicht een keertje nieuw demperwol in moeten. Maar. Er is een maar: heb altijd al de mening (sorry Denny) gehad dat de Italianen mooie dingen kunnen maken, maar dat het zowel mechanisch of elektronisch niet je van het is. En zo ook bij mijn LeoVince.


Ik geef je meteen helemaal gelijk!
Termignoni bijvoorbeeld, knetter dure dempers.. flut dempingswol. Als het heet wordt verglast het helemaal. En dat terwijl het een Ducati huismerk is specifiek voor dikke 2 cilinders.

En Ducati´s, ik heb er nu 2. En in totaal 3 gehad. Ze hebben allemaal eigenaardigheden. Alleen de bevestigingen al, interne torx, inbus , externe torx, flathead etc.. op 1 en dezelfde fiets :')

Maar ach, iets met passie enzo... plus Ohlins, brembo.. dikke klappen etc haha. Het blijft een hobbie he :z :z
 
Ik heb MIVV oval er onder zitten.
1 van de goedkopere uitlaten, die geschikt is voor de 1G
Maar MAN wat een diep geluid😱

Ik ben nog geen enkele ander 1G tegengekomen die dieper klonk😅😇
 
Na een aantal jaar, een verzameling Italianen, Jappen, een Fransoos, veel Duitsers en wat Engels/VS bij de baas is mijn ervaring dat ze allemaal ongeveer even grote bagger produceren.
Heb het al eerder gedacht, voor een 2-pitter met open frame had ik eerst een monster op het oog maar ben voor de SV gegaan. Want hè, 2 Italianen voor de deur? Da's vragen om ellende.
Had ik nou maar de monster genomen, die had me waarschijnlijk ook voortdurend in de steek gelaten en vreemde storingen gehad, maar ziet er leuker uit als ie met panne staat :9
 
Ik heb 1 keer panne gehad met de SV.
Dat was een kapotte spanningsregelaar, voor de rest lekker doortuffen!
Zelf inmiddels al bijna 80.000 km erop gezet *O*
 
Sluit ik me bij aan. In 75.000 km twee keer defecte SR. Verder gewoon doorrijden met normaal onderhoud en af en toe een keerring of iets anders onschuldigs (preventief) vervangen. Iets echt kapot gaat er niet aan een SV zolang je het netjes behandelt. Is dit voor de 2nd gen soms anders dan??
 
Laatst bewerkt:
Sluit ik me bij aan. In 75.000 km twee keer defecte SR. Verder gewoon doorrijden met normaal onderhoud en af en toe een keerring of iets anders onschuldigs (preventief) vervangen. Iets echt kapot gaat er niet aan een SV zolang je het netjes behandelt. Is dit voor de 2nd gen soms anders dan??

op FB lees ik inderdaad erg veel verhalen dat de 2nd gen veel elektrische problemen heeft. het zou dus best kunnen.

Ik ga mijn SV'tje helemaal afrijden iig! :9~
 
Zo, hierbij mijn voorstelbericht!
Sinds een week nu in bezit van de SV1000S. Wat een apparaat, elke rit is weer enorm genieten. Afkomend van een CBR 600 f is het een totaal andere fiets. Iets minder gooi en smijten qua bochtenwerk, maar de SV stuurt desalniettemin erg goed en geeft goed vertrouwen in de bochten. Dankzij de Leovince uitlaten zit er echt een magisch geluid in. Onderin vind ik de motor misschien nog wel het mooist klinken. Vergeleken met de CBR is het vermogen in het onder en middengebied indrukwekkend. Helemaal toen ik gister een klein stukje op de CBR reed, omdat er een koper kwam die avond. Onderin gebeurd er helemaal niks vergeleken met de V-twin.
Tevens heb ik het idee dat de vering al aangepast is. Hij voelt totaal niet slap aan de voorkant. Dit wil ik tzt nog een keer afstellen.
De motor is afgesteld d.m.v. een Yoshi box. Ondanks dit is de dip nog wel aanwezig, dus dat wordt tzt een powercommander. Als ik mij goed heb ingelezen moet ik de Powercommander 3 hebben.
Eerste mod is gister al gemonteerd, een zwart kuipruitje. Oogt naar mijn idee een stuk sportiever.
Ik heb net het probleem met de niet branden koplampen achter de kiezen. Nadat ik samen met wat versterking de zekeringen en stekkers onder de tank had gecontroleerd, kwamen we erachter dat het de stekker was onder de kilometerteller. Had ons flink wat tijd en gepruts bespaard. Gelukkig was het probleem hier snel mee verholpen.

Hierbij een paar foto's van de SV, inc de CBR die gister verkocht is.

xcFMTiR0.jpg


6Nf81ewp.jpg


7fqkYGLE.jpg


W6NBOWnd.jpg


v1rfpe4p.jpg


Helaas kan ik aankomende zondag niet komen naar de meeting. Ik ga proberen bij de volgende aanwezig te zijn en uiteraard dit topic volgen!
 
Laatst bewerkt:
Mooie fietsen!

De SV1000 is niet zo'n goede stuurfiets als de kleinere SV650, die is ECHT een gooi en smijtfiets :)

Maar mist wel de power die de SV1000 wel heeft
 
Leuke fiets.

SV1000 is idd echt een Suzuki werk fiets, veel gooien en smijten en werken om de bochten door te komen, power vond ik idd wel lekker van de SV geode koppel.

Als de SV goed is afgesteld met een Yoshi box is een powercom niet nodig naar mijn mening, powercom 3 maken ze geloof ik niet meer is een powercom V geworden maar komt op het zelfde neer + wat extra's heb zelf alleen veel nare ervaring met powercom en rapidbike gehad in het verleden veel storingen.

veel plezier met de bike je kunt voorlopig genieten van het weer. :]
 
Dank voor de reacties! Ik kan mij voorstellen dat de (volgens mij lichtere) SV650 wat lekkerder stuurt. Ik vind het juist wel leuk dat het nu allemaal niet zo vanzelfsprekend gaat. Beetje werken geeft meer voldoening naar mijn idee.
Mick, de motor heeft nog steeds een dip rond de 5/6K toeren. Zodoende dat afstelling nog wel wenselijk is. Geen haast in ieder geval, de dip is niet storend voor mij. Ik was nog even bang dat de motor erg zou bokken (want V-twin), maar dit valt mij erg mee! Wellicht dat de afstelling met die Yoshi box hier invloed op heeft.

Aanvulling op mijn post: MickV, moet de PCV specifiek voor de SV1000 zijn? Er staan er een paar op marktplaats, maar daar staat bijvoorbeeld GSXR-1000 (of van bv een Harley) achter. Weet jij (of iemand anders) hier meer van?
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties! Ik kan mij voorstellen dat de (volgens mij lichtere) SV650 wat lekkerder stuurt. Ik vind het juist wel leuk dat het nu allemaal niet zo vanzelfsprekend gaat. Beetje werken geeft meer voldoening naar mijn idee.
Mick, de motor heeft nog steeds een dip rond de 5/6K toeren. Zodoende dat afstelling nog wel wenselijk is. Geen haast in ieder geval, de dip is niet storend voor mij. Ik was nog even bang dat de motor erg zou bokken (want V-twin), maar dit valt mij erg mee! Wellicht dat de afstelling met die Yoshi box hier invloed op heeft.

Aanvulling op mijn post: MickV, moet de PCV specifiek voor de SV1000 zijn? Er staan er een paar op marktplaats, maar daar staat bijvoorbeeld GSXR-1000 (of van bv een Harley) achter. Weet jij (of iemand anders) hier meer van?


Het geeft mij juist voldoening als ik de dikke literbikes zoek rijdt in de bochten _O- *O*
 
Dank voor de reacties! Ik kan mij voorstellen dat de (volgens mij lichtere) SV650 wat lekkerder stuurt. Ik vind het juist wel leuk dat het nu allemaal niet zo vanzelfsprekend gaat. Beetje werken geeft meer voldoening naar mijn idee.
Mick, de motor heeft nog steeds een dip rond de 5/6K toeren. Zodoende dat afstelling nog wel wenselijk is. Geen haast in ieder geval, de dip is niet storend voor mij. Ik was nog even bang dat de motor erg zou bokken (want V-twin), maar dit valt mij erg mee! Wellicht dat de afstelling met die Yoshi box hier invloed op heeft.

Aanvulling op mijn post: MickV, moet de PCV specifiek voor de SV1000 zijn? Er staan er een paar op marktplaats, maar daar staat bijvoorbeeld GSXR-1000 (of van bv een Harley) achter. Weet jij (of iemand anders) hier meer van?

PC moet wel motor speciefiek zijn, gaat vooral om de kabelboom en Aansluitingen, ook 2cyl of 4cyl is een verschil.
Rabidebike is de zelfde module voor meerdere motoren en losse kabelbomen.

je kunt er ook aan denken om de motor op de ECU te laten afstellen maar weet niet of dat simple mogelijk is voor de SV1000.

kijk ook eens hier:Het grote Powercommander/Rapidbike/Tuneboy/ECU mappen deel 2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan