Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Flink balen. Schade lijkt mee te vallen?

Idd erg balen, maar zoals je ook al zecht schade lijkt mee te vallen, die zwarte streep in meer van je laars ofzo die is wel weg te poetsen.
Clipon en hendel nog wel goed die gaan vaak ook kapot?

Succes met het herstel van de motor en jezelf.
 
Hi allemaal *D

De SV heeft sinds gisteren een extra pijp })

Ben alleen bang dat mn knippers binnenkort weg smelten..
Iemand die dit een beetje stylish weet op te lossen?


2dja2q0.jpg
 
Hi allemaal *D

De SV heeft sinds gisteren een extra pijp })

Ben alleen bang dat mn knippers binnenkort weg smelten..
Iemand die dit een beetje stylish weet op te lossen?


[afbeelding]

je uitlaten laten zakken, staan ze ook gelijk meer in lijn met de motor :+

zou geen andere nette optie weten, knippers in het achterlicht vind ik zo onduidelijk en gevaarlijk dus voor mij geen optie.
 
Hi allemaal *D

De SV heeft sinds gisteren een extra pijp })

Ben alleen bang dat mn knippers binnenkort weg smelten..
Iemand die dit een beetje stylish weet op te lossen?


[afbeelding]

Dat ziet er echt ontzettend geil uit man!
Nog een foto van de zijkant?

Integreren in het achterlicht, maar dat is inderdaad een no-go voor zichtbaarheid (de reden dat ik nog huge ass pinkers heb). Anders zie ik niet heel veel opties, misschien nog ietsje lager? Hitteschildje achter de knipperlichten, hard kunststof dat goed tegen hoge temperaturen kan, PP / PET oid.
 
De knipperlichten laten zakken tot net onder de demper. Heb ik zelf ook op mn sv1000. Ik vindt het zelf heel mooi staan.
De sv650 van mn vriendin heeft een achterlamp met ingebouwde led knippers. Staat ook heel goed maar is eigenlijk niet toegestaan. Op zich wel prima zichtbaar hoor.
 
Flink balen. Schade lijkt mee te vallen?

Ja valt mee, als ik bruikbare onderdelen met krassen niet mee reken komt het neer op vervangen van:
Stuurgewicht
Koppelingshandel
Knipperlicht
Schakelpedaal
Stepje
Paddockstand bobbin

Onderdelen die bekrast zijn, maar die ik voorlopig laat zitten.
Handvat
Topkuip
Voorpoot (bijna onzichtbaar)
Radiateur cover
Spiegel (minimaal)
Achterstepje
Kuipdeel achter
Achterknipperlicht (minimaal)
Zijstandaard

Leren pak en helm heb ik ook moeten vervangen, maar die waren al afgeschreven 🙄
 
Laatst bewerkt:
Hi allemaal *D

De SV heeft sinds gisteren een extra pijp })

Ben alleen bang dat mn knippers binnenkort weg smelten..
Iemand die dit een beetje stylish weet op te lossen?


[afbeelding]


Diiiiiiiik!!! :9~
Staat heel vet!

Check mijn SV in de OP even met geïntegreerd achterlicht. Smoked ook nog, zou heel strak staan bij jouw fiets.. alleen zichtbaarheid is wel een vraagteken.

Aan de ander kant.. m'n SVn, SVs, R6, Monster.. allemaal geintegreerde knipperlichten.
Totaal zeker 120K kilometers mee gereden.
Geen aanrijdingen of rare situaties mee gehad en ook nog geen gezeik van de Politie.

Dus tja..
 
Laatst bewerkt:
YouTube

Let niet op commentaar van mijn moeder XD

Mijn zijtassen zouden net tegen mijn knippers aankomen, dus heb ik wegklapbare knippers erop gezet.
Mocht ik dan toch rijden met de tassen, dan heb ik knipperlichten in het achterlicht.

ze zijn wel erg slecht zichtbaar inderdaad!

Ohja, ik heb ook alarmlichten ingebouwd op de SV :)
 
Gave Alimura's JVENS :Y
Leuk met die dubbele highmount.
Ik heb dezelfde einddemper en die wordt bloedheet aan het einde. Resulterend in aanloopkleuren in de eindkap van de demper en een knipperlicht dat serieus warm wordt. Bij mij zit de uitmonding van de uitlaat véél verder van de knipper dan bij jou (zie foto in OP), dus ik verwacht dat het niet goed zal aflopen met jouw knippers als je gaat rijden met het spul zoals het op de foto is gemonteerd. Succes met het selecteren van een mooie oplossing. Suggesties genoeg. ;)
Ik zou de knippers niet lager zetten. Niet zo mooi op een SV, maar ze worden daardoor ook een stuk gevoeliger voor afbreken als je er per ongeluk een keer te dicht langs op loopt.

Fototje van opzij graag, dan krijg je waarschijnlijk 5 reacties van hoe wij het het mooist vinden het te fixxen.
Even de verschillende reactie turven en wat het meeste wordt geroepen gaan doen. 8-)
Zo werkt een democratie _O-
Gratis advies, wat wil je nog meer? :t
 
Laatst bewerkt:
Ja geweldig hoe dit forum leeft met al die enthousiastelingen! :}

skyxee.jpg


24d4w9t.jpg


Het zijn nog niet echt mooie foto's maar je ziet dat de lampjes nèt boven de luchtstroom hangen. Net 45km mee gereden en ze waren niet warm. Maar als ik een tijdje stil zou staan met draaiende motor denk ik dat ik ze langzaamaan toch begin te ruiken :9

Trouwens Roger, wij hebben beide nu al een tijdje met 1 ali demper gereden. Ik vind dit tot nu boven verwachtingen goed gaan. Maar de lasser wees me erop dat deze eigenlijk voor scooters zijn, en of mijn blok niet te heet wordt door te weinig lucht-doorlating. Bij de advertenties staat duidelijk ook voor motoren, maarja die beschrijvingen uit China zijn natuurlijk vooral om te verkopen, en kloppen idd wel eens niet helemaal. Ik geef eigenlijk het antwoord al maar dit is niet zo'n probleem toch? Dat het geen topkwaliteit is weten we maar zou er een kans zijn dat het slecht is voor het blok..?
 
Ja geweldig hoe dit forum leeft met al die enthousiastelingen! :}
Ja goed he. Levendiger dan alle vorige drie topics bij elkaar en je zocht je suf naar iets waarvan je zeker wist dat het wel eens gepost was. Hopelijk een voorteken voor de SV meet and greet.

Zoals ik ook al in een van die drie topics had gepost (ik ga niet meer opzoeken in welke) was ik ook erg positief verrast over de kwaliteit van een uitlaat van zon'n 4 tientjes. Ziet er heel degelijk uit, zit ook mooi dicht allemaal en voelt stevig aan. Ik merk op mijn SV die gewoon origineel is aan de luchtinlaatkant geen verschil in rijden. Het is een absorptiedemper, dus geeft veel minder tegendruk dan een reflectiedemper. Daardoor mag ie ook een stuk korter. De geluiddemping wordt een 'uitdaging' voor zo'n klein dempertje, maar de doorlaat is meer dan genoeg. Ik heb er een iets langere dB killer in gezet.
Die is WEL open aan de binnenzijde. Als ik dat einddopje erin zet is ie te stil.
Ik moet een beetje gokken, maar ik denk dat ik er nu zo 35 dkm mee heb gereden. Jij hebt er twee uitlaten op, dus dan zul je zeker niet tegen een luchtweerstandsbeperking aanlopen. Het zou ook zo kunnen zijn dat ze hierdoor minder heet worden.
Ik weet niet of het een aanpassing is die gemakkelijk te doen is, maar ik zou ze aan de achterkant iets laten zakken. Beter voor de knippers en het staat zeker niet slechter.
 
Laatst bewerkt:
Ja geweldig hoe dit forum leeft met al die enthousiastelingen! :}

[afbeelding]

[afbeelding]

Het zijn nog niet echt mooie foto's maar je ziet dat de lampjes nèt boven de luchtstroom hangen. Net 45km mee gereden en ze waren niet warm. Maar als ik een tijdje stil zou staan met draaiende motor denk ik dat ik ze langzaamaan toch begin te ruiken :9

Trouwens Roger, wij hebben beide nu al een tijdje met 1 ali demper gereden. Ik vind dit tot nu boven verwachtingen goed gaan. Maar de lasser wees me erop dat deze eigenlijk voor scooters zijn, en of mijn blok niet te heet wordt door te weinig lucht-doorlating. Bij de advertenties staat duidelijk ook voor motoren, maarja die beschrijvingen uit China zijn natuurlijk vooral om te verkopen, en kloppen idd wel eens niet helemaal. Ik geef eigenlijk het antwoord al maar dit is niet zo'n probleem toch? Dat het geen topkwaliteit is weten we maar zou er een kans zijn dat het slecht is voor het blok..?

Dempers zien er netjes uit :t , maar mijn mening is nog steeds dat ze mooier lopen als ze met de kont mee lopen ben je ook gelijk van het knipper probleem af :)
 
Ik kom me ook maar eens melden :W

Ik sluit me aan bij de rest wat betreft het kantelen van je dempers JVENS, maar kan me voorstellen dat je lasser daar niet op zit te wachten. Onafhankelijk van het aanpassen van de hoek zou ik de klemmen van je dempers aan die 'bagagebuisjes' proberen te monteren. Scheelt twee enorme beugels vanaf je duosteunen. Daarnaast kan de klem meer naar het midden/uiteinde van je demper, ook gunstiger.

Je zou nog kunnen kijken voor kleinere (kortere) knippers, zo te zien zitten ze niet voor een heel groot stuk voor je demper.
In lijn met je ali demper;
https://nl.aliexpress.com/item/2PCS...bf87-4e01-ae36-da51e837bcf4&priceBeautifyAB=0

Rizoma heeft ook mooie, maar die kosten per stuk net zo veel als je twee dempers samen :?

e72a2838689ac40245ecc80742372eb871a0ec92_2_1.jpeg


Zelf rijd ik al een paar jaar met geïntegreerde knippers (ook vanwege m'n demper). Qua zichtbaarheid kan het zeker beter, maar ik heb er nog geen last mee gehad..
 
Eindelijk een topic die wel lekker actief is🤣👌🏼
De curvy topic leefde wel een beetje, maar ook niet echt actief🙈

Zijn er mensen die er belang bij hebben om een tutorial voor de kleppen te stellen voor de curvy?

Ik heb een tutorial geschreven voor de curvy met duidelijke foto’s en beschrijving😊

Tis wel in het engels🤔
 
Eindelijk een topic die wel lekker actief is🤣👌🏼
De curvy topic leefde wel een beetje, maar ook niet echt actief🙈

Zijn er mensen die er belang bij hebben om een tutorial voor de kleppen te stellen voor de curvy?

Ik heb een tutorial geschreven voor de curvy met duidelijke foto’s en beschrijving😊

Tis wel in het engels🤔


We tok not the englisch very many...

Ik denk niet dat dit een issue zal zijn ;)
 
... mijn mening is nog steeds dat ze mooier lopen als ze met de kont mee lopen ben je ook gelijk van het knipper probleem af :)
Eens!

En verder wacht ik een goed moment af om eens een nieuwe foto van mijn motor te maken, die ten opzichte van de vorige keer geen spat is veranderd (tsja, origineel is origineel hè) maar ach ik wil toch niet achterblijven. Kan ik me hier ook eindelijk officieel aansluiten :) (het oude topic is wel errug rustig geworden...)
 
Gister weer een heerlijke circuit dag gehad, merk alleen wel dat ik op gas begrenst ben, op de rechte stukken kom ik niet mee. Maar dat mocht de pret niet drukken. Ik was ook niet de enigste sv op het circuit, leuk om te zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan