Zx10r 04 storing?

Dominique2511

Rookie
7 jun 2018
9
0
Ede
Beste mensen,
Ik heb een redelijk bizar probleem met de kawa.
Soms als ik hem wil starten lees 1x in de week/ 2 weken valt mijn dashoard helemaal weg om vervolgens gelijk weer aan te springen en dan start hij gewoon normaal maar de dagteller etc staan weer op 0? |( Nu kwam er gister nog iets bij. Ik stond voor het stoplicht te wachten en ineens zakte de motor weg, hij klom bijna gelijk weer omhoog in toeren om vervolgens weer weg te zakken en uit te vallen :( . Hierna opnieuw gestart en er gebeurde precies hetzelfde. Voor de 2e keer gestart en het was ineens weer normaal? :? Heeft iemand enig idee wat er mee aan de hand kan zijn? M'n accu heb ik laten testen bij de dealer die was prima. Die vertelde mij ook dat het niet de spanningsregelaar kan zijn omdat hij dan al leeg had moeten zijn? Net heb ik de hele boel los gehad om alles in te sprayen met contactspray maar heb een donkerbruin vermoeden dat het niet de oplossing is :N. Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
100% een slecht contact, wellicht toch 1 van de accu polen, of de massa kabel die aan je frame zit geknoopt van je accu. is iets in de contacten

good luck hunting :W :W
 
Denk toch je spannings regelaar.
Bij koud start leverd die gewoon voldoende laadspanning.
Rijd je er mee word ook de spanningsregelaar warm en gaat hij kuren vertonen ,
Laad je accu niet meer bij en dan trek je de accu weer leeg,
Daarop valt je motor uit,
En zet je hem erna weer aan is alles weer op nul gereset op je dashboard.
En heeft je accu soms weer even genoeg kracht de motor te starten.
Vraagje?
Heeft de dealer je spanningsregelaar gemeten?,met een multimeter,?,wat er van af komt naar je accu toe.
En vanaf de dynamo de spanningsregelaar ingaat.
Ik verdenk echt je spanningsregelaar.
Eigenlijk zou je moeten meten als je rijd ,dan zie je als je spanningsregelaar slecht is en hij word warm hij steeds minder spanning aan je accu geeft.
Maar vaak meten ze het met stilstaande motor tot een 4500 toeren en zien zo de laadspanning van de spanningsregelaar naar je accu toe.
Als de dealer de spanningsregelaar niet gemeten heeft weet je meteen of het serieus is of niet ,hun technisch kunnen ,
Meten is weten.
Succes ermee
 
Update: het blijkt progressief te zijn het is van 1x in de 1/2 weken naar 2x op een dag gegaan 2x valt het dashboard weg, vlak daarvoor hoor ik een klik en dan gaat ie uit. Ook is ie weer 2x uitgevallen stationair? Hij blijft gewoon starten dus spanningsregelaar lijkt me sterk.
 
Update: Ik heb me kapot gezocht op internet en heb iemand gevonden die hetzelfde probleem had. De bike ligt nu aan de lader accu was 75% en ik ga em elke x na het rijden aan de lader leggen. Als het probleem dan weg is dan is het de dynamo🤣
 
Of een spanningsregelaar, nogmaals die kan het ook zijn ,maar lees niks erover dat de spanningsregelaar door gemeten is etc.
Die klachten die je noemt wijzen daarnaar ,de dynamo is het laatste wat stuk kan gaan ,maar dat gebeurt niet zo vaak .
 
Laatst bewerkt:
De accu geeft 12.78 volt als alles uitstaat en 14.1 stationair 2k, 3k en 4k rpm geeft ie 14.3 volt. Dat is dus net in spec volgens het wph moet hij tussen de 14.2 en 15.2 hebben. Ik heb geen idee hoe ik de spanningsregelaar moet doormeten gsxrrob:(
 
Heb het stukje uiteindelijk gevonden in het WPH incl waardes die hij moet geven( ohms ). Ook vond ik daar dat als de spanning op de accu stationair niet in de buurt blijft van de spanning met de motor uit de spanningsregelaar kapot is. Dus ik heb de spanningsregelaar eraf gebaalf doorgemeten volgens het WPH en ik krijg maar 4 waardes goed door en de rest geeft hij allemaal 0 aan. Conclusie spanningregelaar is kapot zoals sommige van jullie al zeiden! Ik heb een nieuwe besteld die is morgen binnen als dag het oplost zal ik het zeker even plaatsen!
 
En jij schrijft boven in in je start verhaal ,mijn dealer wist zeker het was niet de spannings regelaar.
Tja uh ,weet je meteen dat je daar niet meer moet komen.
En jij ging er eerst even prat op ,,de dealer had gelijk en wij niet .
Zo zie je maar dealers kunnen ook uit hun sprookjes boek kletsen.
Zonder iets te meten het al weten.
Blij voor je ,,je hebt nu wel ontdekt het was de spanningsregelaar.
Vaak is dat het ,en niet je dynamo etc.
En leusink ,ja is wel een goed motorzaakje,,,,,,
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan