Motorband gerepareerd?

BM19862

Rookie
10 jun 2018
5
0
Zag vandaag bij het schoonmaken van mijn motor (heb deze nog niet zo lang) dit op de achterband. Dacht eerst kan het er wel afhalen maar lijkt uit de band te komen..heb dit nog nooit eerder gezien dus dacht kan het zijn dat dit ooit gerepareerd is en zo ja, maakt dat verder uit?

Alvast bedankt :)

full
 
Laatst bewerkt:
Ene kant zeg ik; Lekker blijven rijden. De spookverhalen met 'er uit schietende proppen' nog nooit bevestigd gezien.

Andere kant; Bij inzoomen LIJKT het of er niet genoeg geruimd is alvorens de prop te plaatsen. Als je geen crisis hebt zou ik een verse band er om heen laten slaan.
 
Laatst bewerkt:
In mijn geval klapt de band op de prop die er in was gezet een mooie scheur er in.
Alles liep goed af gelukkig en toch een nieuwe band er op.
Dat was 2 jaar terug en ik woon-werkverkeer gewoon met Mn Fazer 900
 
Met motorbanden heb ik geen ervaring maar, bij me auto zet ik al jaren proppen erin zonder problemen.

Een hoop garages zetten geen proppen meer in verband met veiligheid (zeggen ze) maar, volgens mij is dat vooral omdat ze liever banden verkopen dan proppen.

Dat wat je zie is een stukje uitstekende prop, die slijt gewoon mee met je band.
 
Een van buitenaf aangebrachte prop is een thuiskomertje, dat staat ook op de verpakking. Een parapluutje is bedoeld als permanente reparatie, maar omstreden voor motoren.

Ik heb eens 2 proppen van buitenaf in een gat moeten doen, zo groot was het. De band liep nog langzaam leeg (er was misschien zelfs ruimte voor 3 proppen) maar ik kwam wel thuis.

In jouw geval zou ik niet aarzelen en een nieuwe band kopen.
 
Denk dat ik er dan toch even naar laat kijken bij een garage en eventueel vervangen. Zijn er meer mensen die hier wel ervaring mee hebben? dat je er gewoon mee doorrijd totdat de band 'normaal' versleten is zeg maar?
 
Dit lijkt me het touwtje van een noodoplossing, dus die zou ik dan sowieso vervangen door een van binnen af aangebrachte paraplu.

Nog los van de discussie of je een band moet willen repareren, zou ik in ieder geval niet voor een van buitenaf gezetten prop gaan.
 
Het is een tijdelijke oplossing om thuis te komen. Er moet voor de veiligheid eigenlijk een nieuwe band op. Je kunt er lang over discussiëren en het kan lang goed gaan maar het is geen permanente oplossing op deze manier.
 
Een tijd geleden stelde ik hier dezelfde vraag. Kawasaki Versys stond met platte band te wachten toen ik op vrijdag van mijn werk naar huis wilde rijden. Twee proppen erin en klaar. Heb er twee weken mee verder gereden. En dan op aanraden van het forum een nieuwe achterband. Nog geen week erna zat er een spijker in die nieuwe achterband. Nu zit er weer een prop in. En deze band ga ik lekker oprijden, :P
 
Laatst bewerkt:
Een prop die je van buiten af er in doet kan je ook eerst naar binnen duwen en, dan weer naar buiten trekken.

Wat is daar anders aan dan een prop van binnenuit :?

ik heb het niet over een prop, maar over een paraplu. die zitten een stuk degelijker vast dan het stukje touw met lijm dat gebruikt wordt voor een noodreparatie van buiten af.

prp.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan je dat eigenlijk zien? Hier kan toch ook een paraplu aan de binnenkant zitten?

Zeker weet je het pas als de band er af is, maar zoals ik schreef het lijkt mij een prop, aangezien het meer op het soort touw materiaal lijkt waar een nood prop van gemaakt is dan het rubber van een paraplu.

For the record, ik zou voor een nieuwe band gaan, maar als je dat niet wil is een paraplu duidelijk de betere optie.
 
Denk dat ik er dan toch even naar laat kijken bij een garage en eventueel vervangen. Zijn er meer mensen die hier wel ervaring mee hebben? dat je er gewoon mee doorrijd totdat de band 'normaal' versleten is zeg maar?

Zoek je bevestiging dat je gewoon door kunt rijden met een prop in je band?
Want het is gewoon veiliger om een nieuwe band te monteren.

Ikzelf ben zo eigenwijs dat ik het eerst zelf moet meemaken voor ik ga denken dat het niet verstandig is.

Ik heb momenteel 2 van dergelijke proppen in mijn achterband zitten, inmiddels duizenden kilometers. En ik ben van plan de band op te rijden.
 
Zoek je bevestiging dat je gewoon door kunt rijden met een prop in je band?
Want het is gewoon veiliger om een nieuwe band te monteren.

Ikzelf ben zo eigenwijs dat ik het eerst zelf moet meemaken voor ik ga denken dat het niet verstandig is.

Ik heb momenteel 2 van dergelijke proppen in mijn achterband zitten, inmiddels duizenden kilometers. En ik ben van plan de band op te rijden.

Ik heb er geen ervaring mee. Kwam er vandaag pas achter dat dit op de band zit dusja vroeg me toch af wat anderen daar van denken en/of ervaring mee hebben. Begrijp ook wel dat het een zwakkere plek zal blijven en een ieder voor zichzelf moet bepalen of hij daarmee door wil rijden.
 
Ik had ooit eens 5 proppen in een auto band.
Die had ik gewoon zonder problemen op gereden 10,000km.

Ik heb nog nooit problemen met proppen gehad in kleine gaatjes.
Ik weet wel uit ervaring dat scheuren slecht of, niet werken met een prop.
 
Denk dat ik er dan toch even naar laat kijken bij een garage en eventueel vervangen. Zijn er meer mensen die hier wel ervaring mee hebben? dat je er gewoon mee doorrijd totdat de band 'normaal' versleten is zeg maar?
ja daar heb ik ervaring mee en die ervaring is wisselend. 3 keer een band met een prop opgereden zonder problemen en 1 keer bleef hij lekken (ander merk veter) en elke dag mijn banden oppompen heb ik een hekel aan dus is die band vervangen voordat hij op was. en 1 keer voelde de band niet meer het zelfde als voor het lek alsof het karkas beschadigd was doordat ik het te laat had ontdekt en die band is dus ook vervangen. zoals ik al zij wisselend resultaat.
als de band goed voelt en niet leeg loopt zou ik hem laten zitten voelt het niet goed of verlies je druk zou hij bij mij vervangen worden.
 
Laatst bewerkt:
Pluutje zetten kost een geeltje bij de gemiddelde bandenboer. Ik heb zelf een keer een pluutje gezet en daar heb ik het volste vertrouwen in. In mijn andere motor heb ik een mushroom getrapt (stop&go) En dat geloof ik ook wel voor de time being. Band is vrijwel op BTW. Beiden lopen niet leeg.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan