Motorband gerepareerd?

BM19862

Rookie
10 jun 2018
5
0
Zag vandaag bij het schoonmaken van mijn motor (heb deze nog niet zo lang) dit op de achterband. Dacht eerst kan het er wel afhalen maar lijkt uit de band te komen..heb dit nog nooit eerder gezien dus dacht kan het zijn dat dit ooit gerepareerd is en zo ja, maakt dat verder uit?

Alvast bedankt :)

full
 
Laatst bewerkt:
Laat je vooral lekker bang maken!

Ik had een net nieuwe achterband waar ineens een schroef in was gekomen.
Gerepareerd met een plu erin. Niks aan de hand!
Met die band ben ik zelfs nog vanaf huis heel Sicilië rond gereden.
Wel opletten als er rondom het gat een bobbel gaat ontstaan.
Dat is een signaal voor karkas-schade. Dan natuurlijk wel vervangen.
Zo niet, dan met gerust hart gewoon doorrijden!

In jouw geval met een prop is idem.
Band in de gaten houden en gewoon lekker verder rijden.
Verhalen van angsthazen zijn er altijd!!
 
Een paar maanden geleden had ik een dun spijkertje in de band. Wilde hem laten repareren. Vind maar eens een bandenboer of motorzaak die dat doet. Viel erg tegen.
 
Een paar maanden geleden had ik een dun spijkertje in de band. Wilde hem laten repareren. Vind maar eens een bandenboer of motorzaak die dat doet. Viel erg tegen.


Dan koop je die setjes toch zelf , ik heb ze klaar liggen (van TIP TOP)

Tip Top Sealfix werkplaats assortiment - 5101832 in Banden en wielen / Wielenreparatie en toebehoren / Bandenreparatie

Vrouw kwam laatst thuis` auto sist achter … Prop er in geramd, en klaar is kees weer.

T is net wat hier al eerder werd geopperd . EVT bobbel/gordelbreuk even in de gaten houden de eerste dagen en daarna nooit weer omkijken naar.
 
Laatst bewerkt:
Dan koop je die setjes toch zelf , ik heb ze klaar liggen (van TIP TOP)

Tip Top Sealfix werkplaats assortiment - 5101832 in Banden en wielen / Wielenreparatie en toebehoren / Bandenreparatie

Vrouw kwam laatst thuis` auto sist achter … Prop er in geramd, en klaar is kees weer.

T is net wat hier al eerder werd geopperd . EVT bobbel/gordelbreuk even in de gaten houden de eerste dagen en daarna nooit weer omkijken naar.

Ga dat maar doen ja. Al vond ik de eerdergenoemde "Pocket Tire Plugger for all Tubeless Tires" misschien nog wel interessanter dan de proppen. Even researchen en dan bestellen! Setjes zijn net zo duur als één reparatie, dus wat dat betreft..

Toevoeging: Na een beetje research blijkt dat die pluggen er droog in gaan, zonder lijm of zo. Ik begrijp dat ze door luchtdruk op hun plek gehouden worden maar het is toch raar.
 
Laatst bewerkt:
ik heb altijd een setje van die bruine veters bij me onder het zadel.
heeft me jaren geleden al eens gered toen ie s ochtends op de camping met een platte band stond in het zwarte woud.
prop erin en 3 co2 patronen er achteraan en vrolijk terug naar nl.
thuis vervang ik zo n band wel, ik blijf niet rijden met een prop erin.
het is mijns inziens bedoeld om thuis te komen en natuurlijk zijn er lui die gewoon zo n band oprijden maar ik doe het niet.
het zal best goed gaan veelal maar je hebt maar 2 bandjes en als het mis gaat kan dat heel beroerd uitpakken afgezien van de ergernis en het oponthoud.
Daarbij, als je budget een tegenvaller van paar 100 euro niet toelaat zou ik persoonlijk niet eens gaan motorrijden.
Motorrijden kost nu eenmaal geld en onvoorzienigheden kun je verwachten en zul je dus ook rekening mee moeten houden.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook altijd een setje "vette veters" bij me.

Ooit op mn zxr400 eens een nieuwe band lek gereden, veter d'r in, en de band op gereden in 4000km.
Wel in de gaten houden of karkas niet beschadigd is.

Als je kiest voor zekerheid en je zit niet te krap bij kas: Vervangen.
 
Laat je vooral lekker bang maken!

Ik had een net nieuwe achterband waar ineens een schroef in was gekomen.
Gerepareerd met een plu erin. Niks aan de hand!
Met die band ben ik zelfs nog vanaf huis heel Sicilië rond gereden.
Wel opletten als er rondom het gat een bobbel gaat ontstaan.
Dat is een signaal voor karkas-schade. Dan natuurlijk wel vervangen.
Zo niet, dan met gerust hart gewoon doorrijden!

In jouw geval met een prop is idem.
Band in de gaten houden en gewoon lekker verder rijden.
Verhalen van angsthazen zijn er altijd!!

:^

Gewoon zelf in de gaten houden. Misschien moet je nu iets vaker er wat lucht bij doen (maar misschien ook niet).

Ik heb nog nooit een band vervangen omdat ik er een veter in heb gedaan. Autobanden niet en motorbanden ook niet. Ook wat betreft rijgedrag nooit wat gemerkt met de motor wanneer er zo'n ding in zat (en dat is inmiddels toch al heel vaak zo geweest).
Zelfs een band wel eens tot het karkas er door kwam opgereden. Die veter was nog prima.

Hij zit bij jou wel in de waterafvoer. Dat heb ik dan nog nooit gehad. Echter, als die goed is dan is die goed!

Ik neem aan dat je er niet mee naar Assen gaat om Rossi zijn tijd te verbeteren.

Al die horrorverhalen van mensen bij wie het nog nooit fout is gegaan koop je niets voor. :t
 
Laatst bewerkt:
Waar veel bedrijven dan vervolgens een flink bedrag vragen omdat je je bandjes zelf geregeld hebt :t

Gewoon even bellen van te voren.

Je kan op die banden sites vaak zien welke montagepartners zij hebben. Nu zegt dit nog niet zo veel dus daarom bellen naar die partner waar jij het om wilt laten leggen vóórdat je de banden besteld.

De laatste keer dat ik dit deed zij die toko dat zij die banden ook konden leveren tegen dezelfde prijs. Uiteindelijk dus gewoon bij hen besteld.

(ging wel om de auto, maar het principe is hetzelfde)
 
Laatst bewerkt:
:^

Gewoon zelf in de gaten houden. Misschien moet je nu iets vaker er wat lucht bij doen (maar misschien ook niet).

Ik heb nog nooit een band vervangen omdat ik er een veter in heb gedaan. Autobanden niet en motorbanden ook niet. Ook wat betreft rijgedrag nooit wat gemerkt met de motor wanneer er zo'n ding in zat (en dat is inmiddels toch al heel vaak zo geweest).
Zelfs een band wel eens tot het karkas er door kwam opgereden. Die veter was nog prima.

Hij zit bij jou wel in de waterafvoer. Dat heb ik dan nog nooit gehad. Echter, als die goed is dan is die goed!

Ik neem aan dat je er niet mee naar Assen gaat om Rossi zijn tijd te verbeteren.

Al die horrorverhalen van mensen bij wie het nog nooit fout is gegaan koop je niets voor. :t


Maakt geen zak uit ..gaat er nooit weer uit .. En voor degene die hier opperde dat zo`n prop er droog wordt ingedouwd, die heeft het nog nooit gedaan dus . Die wordt voor hij er in gaat gedompeld in vulcaniseer/lijm . En die krijg je er later met de tractor niet meer uit .
 
Ga dat maar doen ja. Al vond ik de eerdergenoemde "Pocket Tire Plugger for all Tubeless Tires" misschien nog wel interessanter dan de proppen. Even researchen en dan bestellen! Setjes zijn net zo duur als één reparatie, dus wat dat betreft..

Toevoeging: Na een beetje research blijkt dat die pluggen er droog in gaan, zonder lijm of zo. Ik begrijp dat ze door luchtdruk op hun plek gehouden worden maar het is toch raar.


:? Was jij dus ..

PS - en de string zelf is al voorbewerkt met een kleef goedje ..
 
Laatst bewerkt:
De mushrooms van Stop&go dan weer wel (normaal gesproken). Monteur die langskwam om te repareren schoot er een kogel van een mushroom in en had het gat toen vol gebaggerd met vulkaniseer. "Komt nooit meer los" zei die. :-P Voor mijzelf nog zo'n flesje zien te vinden. In mijn andere band zit ie gewoon los met het glijmiddel wat er aan vast zat geplakt.
 
Laatst bewerkt:
Maakt geen zak uit ..gaat er nooit weer uit .. En voor degene die hier opperde dat zo`n prop er droog wordt ingedouwd, die heeft het nog nooit gedaan dus . Die wordt voor hij er in gaat gedompeld in vulcaniseer/lijm . En die krijg je er later met de tractor niet meer uit .

Ik heb voor mij thuis een setje gekocht waar geen lijm bij zit. Die heb ik ook gewoon zo gemonteerd (meerdere malen inmiddels) en dat gaat goed.
Op het werk wel zo'n potje lijm die ik dan ook maar gebruik.
De veters lijken verder precies op elkaar.
 
Ik had het over de "Pocket Tire Plugger for all Tubeless Tires". Zie ook https://www.youtube.com/watch?v=3NfuBFNaA1U

Als je daar inderdaad wat van dat vulkaniseer bij zou stoppen zou ik het veel meer vertrouwen.


Man man man` wat een gebagger .. het gat is nu nog 3 keer zo groot geworden na alle geouwehoer ..
 
Yep. Bij het setje zit een ruimer van een millimeter of vijf dik. Daarmee maak je het gat recht en rond. Vervolgens doe je de veter op de helft in een soort haaknaald. Die smeer je in met de vucaniseer vloeistof.Je steekt de veter er in tot de twee eindjes er nog uitsteken. Dan trek je hem weer terug tot hij stuikt.
Van binnen heb je dus twee lusjes/knoopjes op het gat. In het gat heb je vier keer de dikte van de veter. Die wordt dus goed gecomprimeerd in het 5mm gat.
Zelf draai ik de haaknaald een kwart slag voordat ik hem terug trek, dat staat niet in de gebruiksaanwijzing maar geeft mij het idee dat er binnenin een mooiere knoop ontstaat.
 
Maakt geen zak uit ..gaat er nooit weer uit .. En voor degene die hier opperde dat zo`n prop er droog wordt ingedouwd, die heeft het nog nooit gedaan dus . Die wordt voor hij er in gaat gedompeld in vulcaniseer/lijm . En die krijg je er later met de tractor niet meer uit .
jij hebt typisch nog nooit met safyseal gewerkt gewerkt. dat gaat er gewoon droog in en is zelf vulkaniserend geen lijm of rasp nodig en het werkt een stuk beter als die setjes waar je wel een rasp en lijm bij nodig hebt. heb beide gebruikt en saftyseal heeft bij mij altijd een perfect lekdichte band opgeleverd en die zooi waar je lijm bij nodig hebt beef maar lekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan