Motorband gerepareerd?

BM19862

Rookie
10 jun 2018
5
0
Zag vandaag bij het schoonmaken van mijn motor (heb deze nog niet zo lang) dit op de achterband. Dacht eerst kan het er wel afhalen maar lijkt uit de band te komen..heb dit nog nooit eerder gezien dus dacht kan het zijn dat dit ooit gerepareerd is en zo ja, maakt dat verder uit?

Alvast bedankt :)

full
 
Laatst bewerkt:
jij hebt typisch nog nooit met safyseal gewerkt gewerkt. dat gaat er gewoon droog in en is zelf vulkaniserend geen lijm of rasp nodig en het werkt een stuk beter als die setjes waar je wel een rasp en lijm bij nodig hebt. heb beide gebruikt en saftyseal heeft bij mij altijd een perfect lekdichte band opgeleverd en die zooi waar je lijm bij nodig hebt beef maar lekken.



ik neem maar aan dat je dit bedoeld ..Safety seal.

safyseal - Bing images


En inderdaad` ik zie nergens een potje . B|
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook zoon setje proppen waar al een plakkerige substansie op zit, hier heb je geen tube lijm bij nodig. die proppen zitten ook luchtdicht verpakt in folie en, doen het prima

Dat zijn de echte noodsetjes voor onderweg voor woestijn en rally tijgers . ;)

Die uitgebreide Van Tiptop zit vulcaniseer bij , en zijn meer voor op het vaste honk. B|
 
Laatst bewerkt:
Een prop die je van buiten uit erin propt blijft niet lekker zitten in een motorband .
Een auto band is dikker een ander verhaal.
Ik heb zelf een prop in mijn band geschoten en bij een versleten band kan je de prop van binnen er heel makelijk loshalen. Dit omdat er nog geen 2 mm matriaal is waar de prop zich vast houd
De enige goede reparatie is een PARAPLU monteren van binnen uit.

Let wel ga je het circuit op ,met de band rijden de band word veel te warm voor de prop.
Op straat prima heb ik vaak gedaan met mijn sportmotor.
 
Een prop die je van buiten uit erin propt blijft niet lekker zitten in een motorband .
Een auto band is dikker een ander verhaal.
Ik heb zelf een prop in mijn band geschoten en bij een versleten band kan je de prop van binnen er heel makelijk loshalen. Dit omdat er nog geen 2 mm matriaal is waar de prop zich vast houd
De enige goede reparatie is een PARAPLU monteren van binnen uit.

Let wel ga je het circuit op ,met de band rijden de band word veel te warm voor de prop.
Op straat prima heb ik vaak gedaan met mijn sportmotor.


Dat zal niemand hier ontkennen` dat een manchetje monteren beter is. (paraplu
 
Dat zal niemand hier ontkennen` dat een manchetje monteren beter is. (paraplu

Ook daar gelden speciale richtlijnen voor hoe en waar de plu te plaatsen.Bij een autobanden is het 2.5 cm vanaf de zijkant plaatsen.Anders is het een no go vanwege veiligheidseisen .

Bij een motorband zal de plu enkel in het midden loopplank geplaatst kunnen en mogen worden.Al raad ik plu en proppen af als langdurige oplossing/reparatie
 
Laatst bewerkt:
Ook daar gelden speciale richtlijnen voor hoe en waar de plu te plaatsen.Bij een autobanden is het 2.5 cm vanaf de zijkant plaatsen.Anders is het een no go vanwege veiligheidseisen .

Bij een motorband zal de plu enkel in het midden loopplank geplaatst kunnen en mogen worden.Al raad ik plu en proppen af als langdurige oplossing/reparatie
In beginsel gehele loopvlak. Wangen zijn uitgesloten.

Een prop is een oplossing die langs de kant van de weg gedaan kan worden. Setjes zijn goedkoop en compact. Het is en blijft een oplossing om weer mobiel te worden, er is geen garantie dat het een duurzame reparatie is. Los van het feit dat er zeer veel gebruikers zijn die er nooit een probleem mee hebben gehad, en de band gewoon hebben opgereden.

Een plu is wel een duurzame reparatie, met in principe garantie. Nadelen zijn er ook: band moet er af, incl alle moeite en kosten van dien)
 
ik neem maar aan dat je dit bedoeld ..Safety seal.

safyseal - Bing images


En inderdaad` ik zie nergens een potje . B|
bij de profi kits zit er smeermiddel bij geen lijm. maar bij de motorkit krijg je alleen inbrengtool en veters (de dunne uitvoering) en dat is en prima combi om een band af te dichten en als het karkas nog goed is kan je de band daarmee prima oprijden en ik bedoelde inderdaad safety seal best lastig dyslexie.
Safety Seal On the Road Set (61A170) - Novatio Holland B.V.
 
Laatst bewerkt:
In beginsel gehele loopvlak. Wangen zijn uitgesloten.

Een prop is een oplossing die langs de kant van de weg gedaan kan worden. Setjes zijn goedkoop en compact. Het is en blijft een oplossing om weer mobiel te worden, er is geen garantie dat het een duurzame reparatie is. Los van het feit dat er zeer veel gebruikers zijn die er nooit een probleem mee hebben gehad, en de band gewoon hebben opgereden.

Een plu is wel een duurzame reparatie, met in principe garantie. Nadelen zijn er ook: band moet er af, incl alle moeite en kosten van dien)

De plu mag enkel gezet worden 2.5 cm vanaf zijkantband van binnenuit gemeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan