Kawasaki ZX6R 636 probleem

qwareh

MF'er
15 mrt 2012
39
0
Goedenavond Members,

Sinds enkele weken in het bezit van een 636 uit 2005.
Het volgende doet zich helaas voor;
De motor rijd perfect, tot dat de motor warm word, deze valt dan onder het rijden uit. (90 tot 102 graden) Koelvloeistof is op peil.
Je moet dan echt weer wachten tot dat deze is afgekoeld, dan pas wil hij weer starten.
Dit hele ritueel herhaald zich dan.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? :/

Alvast bedankt!

Toevoegingen op de motor:
Acrapovic systeem + demper
Power commander
 
Vonkt hij wanneer het probleem zich voort doet? Indien nee: meet je bobines door wanneer het probleem zich voort doet. Vergelijk dit met de waarden die ze zouden moeten hebben. Indien foutief: bobine vervangen. Zijn de waarden OK: cdi module vervangen.

Indien ja: heb je benzinedruk wanneer het probleem zich voort doet ? Indien nee: brandstof pomp kapot.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor al jullie reacties!
De bougies vonken wel nadat de motor niet meer wilt starten.
Ik ga alle bovenstaande tips proberen!

Ik heb vandaag hittebestendige tape boven de uitlaat geplaatst. (Hij leek iets langer te rijden)
Als het dus wel de ECU zou zijn, moet deze dan ingeleerd worden? Of is dat plug & play.
Ik heb namelijk geen rode sleutel? Ik weet ook niet of dat bij dit model hoort?

Reuze bedankt nogmaals allemaal!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Update; het is de ECU/computer.
Heeft iemand een adres waar ik deze voor een fatsoenlijke prijs nieuw of tweedehands kan kopen? (Of heeft liggen)

Alvast bedankt!!!
 
heb onlangs iets zitten lezen over motoren die problemen hadden met de ecu door warmte
dit zou komen door microscheurtjes in de soldeersels van de printplaat
de soldeerpunten zetten niet mee uit met de metalen punten en zo ontstaat er een scheurtje
oplossing; ecu open smijten/zagen/snijden. alle punten hersolderen en terug dichtplakken
of een andere ecu scoren maar die zijn wel tamelijk prijzig vermoed ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan