hornet 600 2006, ik denk koppeling probleem

10 jun 2018
3
0
Mortsel
beste mensen,

ik hebben een hornet cb600f van 2006,
ik ben nogal een snelle chauffeur, veel vertrekken met slippende koppeling volle kracht vooruit of omhoog haha.

nu was ik op een parking in best warm weer rondjes aan het maken, ook weer met slippende koppeling trachten de voorkant naar boven te krijgen.
na een x aantal keer proberen, werd het vertrekken een stuk moeilijk aangezien de koppeling niet meer direkt reageerde. pas een late reactie wanneer de hendel bijna op ze einde is kan je gas geven maar dan haal je totaal niet meer de kracht die ik normaal had.

heb gedacht aan een versleten koppeling, 1bougie mss kapot gebrand, koppelingkabel uitgerokken,.. geen idee wat dit zou kunnen zijn.

alle hulp is welkom, eventuele testen om koppeling te testen enzovoort om te zien wat juist het probleem is.

Met vriendelijke groeten
Michael
 
Koppelingsplaten zullen wel verglaasd zijn en je stalenplaten verbrandt. Maar dat is ook niet heel raar als je de motor op zo'n manier verkracht :+
 
Laatst bewerkt:
Ja wou het daarom niet zo op de forum zetten; zon reacties hadk wel verwacht en het is ook zo maar zou eerder oplossingen of eventuele testen weten dat ik kan doen om te weten wat juist het probleem is, koppelingsplaten zou idd kunnen maar schakelt hij dan nie slecht enzo? Want al rijdend rustig dan voel je dit niet alleen als je u koppeling laat schieten zeg maar..
 
Laatst bewerkt:
Ja wou het daarom niet zo op de forum zetten; zon reacties hadk wel verwacht en het is ook zo maar zou eerder oplossingen of eventuele testen weten dat ik kan doen om te weten wat huis het probleem is, koppelingsplaten zou idd kunnen maar schakelt hij dan nie slecht enzo? Want al rijdend rustig dan voel je dit niet alleen als je u koppeling laat schieten zeg maar..


Ga in de hoogste versnelling rijden, trek de koppeling in en geef vol gas, laat dan de koppeling schieten.
Als de koppeling stuk is zal je motor nu heel veel toeren maken maar niet echt vooruit komen.
 
Voorwiel tegen muurtje aan.
Starten.
Koppelin in.
I. 1
Koppeling laten opkomen
En dan kijken wat er gebeurd.

Gaat t bokken en uitvallen, koppeling ok.
Gaat t slippen, dan op.
 
Ga in de hoogste versnelling rijden, trek de koppeling in en geef vol gas, laat dan de koppeling schieten.
Als de koppeling stuk is zal je motor nu heel veel toeren maken maar niet echt vooruit komen.

Ik denk dat dit onnodig riskant is als je dit letterlijk zo uitvoert. Als je snelkoppeld van zijn 5 naar zijn 6 en een flinke dot gas. Dan merk je ook al genoeg.
 
Ja kga men motto mss wat beginne sparen denk ik na dit, dus tegen een muur zetten en gas geven is mss nie het beste idee, zoals u zegt, vin zesde kan hij het niet meer aan om volle gas te geven dus de koppeling is denk ik wel het logischte, bedankt vr jullie reactie en is weer een les geleerd op een domme manier haha

Met vriendelijke groeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan