Carbs syncen CBR600F2

Gewoon Dennis

MF Veteraan - ZAC #346 -
9 sep 2006
20.465
898
Hengelo (Overijssel)
Gisteren samen met buurman/mede MF’er bij een GooF proberen de carbs te synchroniseren.
Hadden 2 klokjes gekocht en ons idee was carb 1/2 en dan 3/4 synchroniseren en beide waardes zouden dan gelijk moeten zijn.

Nu het probleem, na aansluiten van de meters blijven deze op ‘0’ staan, bij gasgeven springen ze wel op maar bij stationair toerental niets.

A: kan je met 2 meters een 4 cyl afstellen?
B: zo ja, hebben we het dan op onderstaande manier goed gedaan of zien we iets over het hoofd? (Zie foto)

Mijn dank is groot :Y

(Hij loopt overigens wel beter nu, vast grofweg gesynchroniseerd puur op geluid, je kon horen dat ie na het stellen aan stelschroef beter ging klinken en ook het stotteren bij 4/5000 toeren is al weg, maar wil gewoon weten wat ik “fout” doe met die meters :P )

De 4 vacuum slangetjes (als het goed is)
35102398_1689633987780841_1675005424027303936_o.jpg


35102582_1689633944447512_5279089022436638720_o.jpg


Hoe we de meters aangesloten hadden
35227984_1689633954447511_7158537582698037248_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lekken in de verbinding?
Ook zie ik die slang naar de meter links op de foto knikken??

Ga dit even volgen, zit zelf aan een 600f2 te denken.
 
Laatst bewerkt:
Dan hou je nog steeds kans dat 1/2-3/4 verschillend zijn... kun je niet ergens een 4cilinder meter vandaan halen?
Kan, maar die was duurder :+

Ons idee was 1 en 2 synchroon te zetten, dan 3 en 4, daarna 1+2 en 3+4 op elkaar synchroon te stellen.

Maar we kregen niks op de meters, dus ergens doen we iets fout en dat steekt ons een beetje :P
 
Ik zie een hoop slangen los hangen. Naast het feit dat je motor niet lekker loopt met valse lucht kan het dus ook de meting verstoren.

Met 2 klokjes is het iets meer werk maar het kan prima.

Dop eerst alles wat met vacuüm te maken heeft af en sluit alleen de 2 klokjes aan op 2 carbs.
 
Ik zie een hoop slangen los hangen. Naast het feit dat je motor niet lekker loopt met valse lucht kan het dus ook de meting verstoren.

Met 2 klokjes is het iets meer werk maar het kan prima.

Dop eerst alles wat met vacuüm te maken heeft af en sluit alleen de 2 klokjes aan op 2 carbs.
Ook dat gaf hetzelfde resultaat (2 slangen aansluiten en de andere 2 dichtgedrukt)
 
moet er niet zo'n klein slangetje in met heel klein gaatje? dat moest ook bij de carbtune pro.
Op max 100 mm afstand van de carb moet je de slang doorsnijden en dan een kort stuks slang erin stoppen, dit slangetje heeft een gaatje van ongeveer 1 mm.
 
Gisteren samen met buurman/mede MF’er bij een GooF proberen de carbs te synchroniseren.
Hadden 2 klokjes gekocht en ons idee was carb 1/2 en dan 3/4 synchroniseren en beide waardes zouden dan gelijk moeten zijn.

Nu het probleem, na aansluiten van de meters blijven deze op ‘0’ staan, bij gasgeven springen ze wel op maar bij stationair toerental niets.

A: kan je met 2 meters een 4 cyl afstellen?
B: zo ja, hebben we het dan op onderstaande manier goed gedaan of zien we iets over het hoofd? (Zie foto)

Mijn dank is groot :Y

(Hij loopt overigens wel beter nu, vast grofweg gesynchroniseerd puur op geluid, je kon horen dat ie na het stellen aan stelschroef beter ging klinken en ook het stotteren bij 4/5000 toeren is al weg, maar wil gewoon weten wat ik “fout” doe met die meters :P )

De 4 vacuum slangetjes (als het goed is)
[afbeelding]

[afbeelding]

Hoe we de meters aangesloten hadden
[afbeelding]

Meestal zit er een wieltje op waar je aan kan draaien, zodat er meer of minder lucht door je slangen stroomt van de meter.

Als die te ver dicht gedraaid zijn dan reageert de naald niet goed.
Als je die verder open draait dan worden de naalden gevoeliger
 
Terug
Bovenaan Onderaan