Carbs syncen CBR600F2

Gewoon Dennis

MF Veteraan - ZAC #346 -
9 sep 2006
20.465
898
Hengelo (Overijssel)
Gisteren samen met buurman/mede MF’er bij een GooF proberen de carbs te synchroniseren.
Hadden 2 klokjes gekocht en ons idee was carb 1/2 en dan 3/4 synchroniseren en beide waardes zouden dan gelijk moeten zijn.

Nu het probleem, na aansluiten van de meters blijven deze op ‘0’ staan, bij gasgeven springen ze wel op maar bij stationair toerental niets.

A: kan je met 2 meters een 4 cyl afstellen?
B: zo ja, hebben we het dan op onderstaande manier goed gedaan of zien we iets over het hoofd? (Zie foto)

Mijn dank is groot :Y

(Hij loopt overigens wel beter nu, vast grofweg gesynchroniseerd puur op geluid, je kon horen dat ie na het stellen aan stelschroef beter ging klinken en ook het stotteren bij 4/5000 toeren is al weg, maar wil gewoon weten wat ik “fout” doe met die meters :P )

De 4 vacuum slangetjes (als het goed is)
35102398_1689633987780841_1675005424027303936_o.jpg


35102582_1689633944447512_5279089022436638720_o.jpg


Hoe we de meters aangesloten hadden
35227984_1689633954447511_7158537582698037248_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd. U wilt de carburateurs synchroniseren.

Helaas heb je nu de verkeerde slangen. Volg de dunne slang die op de brandstofkraan aangesloten wordt. Deze brengt je naar de plek op de cilinderkop (onder de carbs) waar je je gereedschap op cilinder 1 aan moet sluiten. Kun je het amper zien? Dan zit je goed. Breekt het zweet je uit als je de andere drie punten ziet? Dan zit je goed. Heb je geen idee hoe je in godensnaam een slangetje op die plek krijgt? Yup, jij hebt 'm door!
full
 
Gefeliciteerd. U wilt de carburateurs synchroniseren.

Helaas heb je nu de verkeerde slangen. Volg de dunne slang die op de brandstofkraan aangesloten wordt. Deze brengt je naar de plek op de cilinderkop (onder de carbs) waar je je gereedschap op cilinder 1 aan moet sluiten. Kun je het amper zien? Dan zit je goed. Breekt het zweet je uit als je de andere drie punten ziet? Dan zit je goed. Heb je geen idee hoe je in godensnaam een slangetje op die plek krijgt? Yup, jij hebt 'm door![afbeelding]


*D
 
Gisteren samen met buurman/mede MF’er bij een GooF proberen de carbs te synchroniseren.
Hadden 2 klokjes gekocht en ons idee was carb 1/2 en dan 3/4 synchroniseren en beide waardes zouden dan gelijk moeten zijn.

Nu het probleem, na aansluiten van de meters blijven deze op ‘0’ staan, bij gasgeven springen ze wel op maar bij stationair toerental niets.

A: kan je met 2 meters een 4 cyl afstellen?
B: zo ja, hebben we het dan op onderstaande manier goed gedaan of zien we iets over het hoofd? (Zie foto)

Mijn dank is groot :Y

(Hij loopt overigens wel beter nu, vast grofweg gesynchroniseerd puur op geluid, je kon horen dat ie na het stellen aan stelschroef beter ging klinken en ook het stotteren bij 4/5000 toeren is al weg, maar wil gewoon weten wat ik “fout” doe met die meters :P )

De 4 vacuum slangetjes (als het goed is)
[afbeelding]

[afbeelding]

Hoe we de meters aangesloten hadden
[afbeelding]
Je moet de nippels hebben om de vacuumslangen op te zetten.
Niet de overloop of beluchtingslangen van de carbs.
 
Gefeliciteerd. U wilt de carburateurs synchroniseren.

Helaas heb je nu de verkeerde slangen. Volg de dunne slang die op de brandstofkraan aangesloten wordt. Deze brengt je naar de plek op de cilinderkop (onder de carbs) waar je je gereedschap op cilinder 1 aan moet sluiten. Kun je het amper zien? Dan zit je goed. Breekt het zweet je uit als je de andere drie punten ziet? Dan zit je goed. Heb je geen idee hoe je in godensnaam een slangetje op die plek krijgt? Yup, jij hebt 'm door![afbeelding]
Dit dus :t

#spuit11
 
Gefeliciteerd. U wilt de carburateurs synchroniseren.

Helaas heb je nu de verkeerde slangen. Volg de dunne slang die op de brandstofkraan aangesloten wordt. Deze brengt je naar de plek op de cilinderkop (onder de carbs) waar je je gereedschap op cilinder 1 aan moet sluiten. Kun je het amper zien? Dan zit je goed. Breekt het zweet je uit als je de andere drie punten ziet? Dan zit je goed. Heb je geen idee hoe je in godensnaam een slangetje op die plek krijgt? Yup, jij hebt 'm door![afbeelding]
U bent een held :}

Nou, dan hebben Buurman en Buurman van het weekend weer wat te doen _O-
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft die het gewoon goed aangesloten.
Die 4 slangen die je ziet op de foto zitten waarschijnlijk al op de vacuüm nippels.

Daar zal wel een afdopplug in hebben gezeten die hij er op de foto eruit heeft gehaald.

Bij mij Kawasaki zitten er ook afgedopte slangen op de nipels van de inlaatrubbers.
 
Volgens mij heeft die het gewoon goed aangesloten.
Die 4 slangen die je ziet op de foto zitten waarschijnlijk al op de vacuüm nippels.
Aanname van A tot Z.
Daar zal wel een afdopplug in hebben gezeten die hij er op de foto eruit heeft gehaald.
Zelfde verhaal.
Bij mij Kawasaki zitten er ook afgedopte slangen op de nipels van de inlaatrubbers.

Ah en dus moet het bij een honda hetzelfde zijn.
 
assumptions are the mother of all screw ups...
Ja iedereen maakt zich er schuldig aan, alleen met meer ervaringen komen vaak betere aannames of verdwijnen ze geheel.

Eerst zien, dan geloven.

En ja, ook ik heb de 2 slangen laten zitten en onderling verbonden met een tule voor toekomstige synchronisatie. Dus gek is het niet.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft die het gewoon goed aangesloten.
Die 4 slangen die je ziet op de foto zitten waarschijnlijk al op de vacuüm nippels.

Daar zal wel een afdopplug in hebben gezeten die hij er op de foto eruit heeft gehaald.

Bij mij Kawasaki zitten er ook afgedopte slangen op de nipels van de inlaatrubbers.

volgens mij snap jij niets van de post van Part 66, en dat is geen aanname :')
 
Dat op 0 blijven staan gebeurt ook als het ventiel te ver is dicht gedraaid, wat ik ook gemeld had in de voorgaande post, dus om daar nu je conclusie op te trekken is wel erg kort door de bocht
 
Vind het wel grappig dat de mannen een gezonde dosis zelfspot hebben :t

Het syncen van een cbr is goed te doen. een lange JIS kruis schroevendraaier is wel aan te bevelen voor de schroefjes in de inlaatbuis. En afstellen op de waarde van cilinder 3 als ik me goed herinner, tis alweer ff geleden.

Download ff een service manual oid, daar staat het precies in. RTFM :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan