Verliefd op een Skyteam Ace 125 ervaringen?

IJzervreter

MF veteraan
Donateur
29 apr 2004
31.914
17.955
Rij al vanaf mijn 6de jaar motor (cross) en rij nu al jaren op een Moto Guzzi Breva. Nu heb ik eens een Skyteam Ace 125 in het echt gezien en vond hem zo mooi dat ik er zelf wel een zou willen hebben. Gewoon voor af en toe en rondje of woonwerk via n-wegen. Iemand ervaring met deze motor? Betrouwbaar genoeg voor iemand die een Moto Guzzi gewend is :P ;)
 
Oh ja hoe het eruit ziet:

full
 
Ervaring met skyteam, dwz een dax. Roest snel,ook al was ik op de hoogte en had wat voorbereidingen getroffen... De rest was best goed in orde..
 
Laatst bewerkt:
Ervaring met skyteam, dwz een fax. Roest snel,ook al was ik op de hoogte en had wat voorbereidingen getroffen... De rest was best goed in orde..

Mechanisch goed en chroom slecht dus. Okay daar is iets aan te doen.
 
Ook frame had wat rare plekjes wbt roest.. Uiteindelijk alles laten poedercoaten,en opnieuw laten verchromen. Dat was de bestevinvestering ooit! In het begin vaak kleppen stellen, maar na 1200 kilometer, normaliseerde dat.
 
Laatst bewerkt:
Ook frame had wat rare plekjes wat roest.. uiteindelijk alles laten poedercoaten,en opnieuw laten verchromen. Dat was de bestevinvestering ooit! In het begin vaak kleppen stellen, maar na 1200 kilometer, normaliseerde dat.

Eigenlijk op zoek gaan naar een gebruikte die door vorige eigenaar is verbeterd. :P
 
Leuk model ,chinese boutjes moertjes en chroom roest maar als je dat zelf verbetert kan er weinig fout meer gaan
Blijf kleine motorfietsjes een hoog aaibaarheidsgehalte geven zo ook deze 😎
 
Laatst bewerkt:
Dat laatste lijkt me zo leuk, alsof het je brommertje is waar je dingen aan verbeteren kunt door een beetje te sleutelen. Denk dat mijn Kreidler destijds net zo snel was als dit grappige motorfietsje.

Niet echt veel voorkomend hier in Nederland.
 
Ik heb ene ACE gehad. Véél beziens, en rijdt niet verkeerd maar is wel érg tam - zeker in lage toerentallen. Betrouwbaarheid is geen probleem.
Aandachtspunten zijn achterbrug die bij de eerste versies een aantal afstandsbussen miste (bij mij opgelost door dealer die zelf de bussen heeft gedraaid) en spaken die onvoldoende op spanning staan en hierdoor afbreken (eveneens door dealer opgelost door ander wiel dat wél correct was ingespaakt). Voor de rest geen issues. Wel moet je rekening houdne met erg matige laskwaliteit, remmen die niet top zijn en versnellingsbak die wazig is :)
 
Leuk om je ervaring te horen. Heb je er veel kilometers mee gemaakt?
 
Ook frame had wat rare plekjes wbt roest.. Uiteindelijk alles laten poedercoaten,en opnieuw laten verchromen. Dat was de bestevinvestering ooit! In het begin vaak kleppen stellen, maar na 1200 kilometer, normaliseerde dat.
Als het frame van binnenuit roest zou ik opletten met poedercoating. Met poedercoating zie je niet wat eronder gebeurd. De poedercoating kan er als nieuw uitzien terwijl het frame eronder is doorgeroest, wat gevaarlijke situaties kan geven. Bij lak zie je wat er gebeurd met je frame.
 
Anders frame inwendig tectyleren vanaf nieuw
Er schijnen diverse soorten Tectyl te zijn. De ouderwetse droogt na verloop van tijd uit en geeft dan haarscheurtjes waardoor er dan wel water in kan komen maar er niet meer zo makkelijk uit gaat. Moet dat water of vocht natuurlijk wel eerst in je frame komen. Voorheen gaf dat problemen bij auto's. Dan werkte tectyl wel als je het regelmatig opnieuw behandelde. Als je dat niet deed, kon je beter helemaal niet behandelen. Een matieriaal kan beter nat worden en weer drogen dan dat er vocht onder kruipt dat moeilijk weer weg gaat. Dat geldt voor auto's, motorfietsen maar ook voor de kozijnen van je woning. Zelf heb ik na het spuiten van mijn frama van mijn Yamaha motorolie in het frame laten lopen. Ik zeg niet dat dat de beste oplossing is hoor, het leek mij in ieder geval beter dan droog laten. Olie heeft de eigenschap dat het kruipt, dat leek mij wel handig want hoe komt je anders overal aan de binnenkant van je frame. Maar goed, het is voor mij ook gewoon maar wat proberen en ik heb ook de wijsheid niet in pacht. En er zijn altijd meerder oplossingen.

Maar roest zo een Skyteam ook zo erg als je er met mooi weer mee rijdt?

Mvg, Bob
 
Dus boutjes en moertjes vervangen, tectyleren of lijnolie een paar kleine modificaties om het vermogen iets hoger te krijgen en dat was het dan ;) .

Ik kijk goed rond of ik een jonge gebruikte kan vinden. Lijkt me leuk.
 
in belgie staan er diverse gebruikt te koop in nederland niet nieuw 2100euro
als ik dit had geweten had ik mischien wel deze gekocht ipv benelli :+ .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan