Gevallen, schade aan kappen, en nu?

kawastef

Rookie
14 jun 2018
10
0
Hoi allemaal,

Na vele jaren zonder schade te hebben gereden, ben ik gisteren geslipt door zand op de weg.
Nu heb ik aan de rechterzijkant schade aan mijn kappen. Ik heb een suzuki gsxr 750 uit 2005. Heeft iemand tips om deze schade te laten maken? Ik hoor regelmatig dat de kappen van ebay niet goed passen, heeft iemand er ervaring mee?

De schade gaat waarschijnlijk niet vergoed worden, dus ik hoor graag (betaalbare) oplossingen om mijn schade te herstellen!

Bedankt alvast :)
 
Tweedehands OEM kuipen zijn altijd beter dan Chinese.

En anders met glasvezel, polyester en plamuur aan de gang om de kuipen daarna opnieuw te laten spuiten.
Ben ik zelf geen voorstander van, maar daar heeft iedereen natuurlijk zijn eigen mening over.
 
Laatst bewerkt:
Ombouwen tot naked.
Pas als het echt niet lukt om te repareren


Probeer oigineel te winden, begin niet aan spuiten en kleunummers dat werkt allemaal niet.

Niet tweedehands? Dan maar nieuw...
 
Nieuwe OEM kuipen is geen betaalbare oplossing als je het mij vraagt.

Dan moet je echt heel graag OEM kuipen willen.

Het is wel wat betreft de netheid wellicht de beste oplossing. Moet de rest van de motor wel ook zo netjes zijn, want anders is het alleen maar zonde.
 
Laatst bewerkt:
Kun je misschien foto's plaatsen van de desbetreffende schade?

Hierbij een foto van de schade. Er zit een deuk in de kap en flink wat krassen helaas.
Dank je wel alvast voor alle reactie, super fijn!
full
 
Als dat alles is hoef je dus maar 1 kuip te vervangen.

Ik zou dan zeker een originele zoeken!
 
Ik heb net een monteur gebeld en die vertelde mij dat het 1600 euro kost excl uren en arbeid. Dit doordat de originele kap al 650 euro kost, voor alleen de rechter kap...

Daarnaast zei hij dat hij total loss verklaart kan worden na een val, doordat het frame krom kan zijn. Ik ben nu wel heel erg bang aan het worden dat het meer gaat kosten en het gevolg groter gaat zijn dan ik had verwacht :(
 
Ik heb net een monteur gebeld en die vertelde mij dat het 1600 euro kost excl uren en arbeid. Dit doordat de originele kap al 650 euro kost, voor alleen de rechter kap...

Daarnaast zei hij dat hij total loss verklaart kan worden na een val, doordat het frame krom kan zijn. Ik ben nu wel heel erg bang aan het worden dat het meer gaat kosten en het gevolg groter gaat zijn dan ik had verwacht :(


Noooooit meer heengaan = oplichter

Als je een originele kap koopt zit alles er al op, stickers, kleur...Ddie vent wil je nog es 950 tillen. Wie was het? Gelijk effe anti reclame maken.

En dat frame krijg je met een schuivertje niet krom hoor... dat is zo onwijs sterk... als het frame krom zou zijn zie je om te beginnen al schade aan de buitenkant, bijvoorbeeld dat je voorwiel tussen de uitlaatbochten zit, of je achterwiel op het buddyzitje... Die motor heeft toch alleen maar geschoven??? Of is-ie head-first tegen een betonnen muur gegaan??
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net een monteur gebeld en die vertelde mij dat het 1600 euro kost excl uren en arbeid. Dit doordat de originele kap al 650 euro kost, voor alleen de rechter kap...

Daarnaast zei hij dat hij total loss verklaart kan worden na een val, doordat het frame krom kan zijn. Ik ben nu wel heel erg bang aan het worden dat het meer gaat kosten en het gevolg groter gaat zijn dan ik had verwacht :(


Ik zou een andere monteur zoeken.... of op zijn minst een "second opinion"

Op wiens verzekering wil je dit gaan verhalen?
 
Noooooit meer heengaan = oplicter

Als je een originele kap koopt zit alles er al op, stickers, kleur...Ddie vent wil je nog es 950 tillen. Wie was het? Gelijk effe anti reclame maken.

En dat frame krijg je met een schuivertje niet krom hoor... dat is zo onwijs sterk... als het frame krom zou zijn zie je om te beginnen al schade aan dat frame, bijvoorbeeld dat je voorwiel tussen de uitlaatbochten zit, of je achterwiel op het buddyzitje... Die motor heeft toch alleen maar geschoven??? Of is-ie hesfirst tegen een betonnen muur gegaan??

Je reageert zelf minstens net zo overtrokken als de dealer, in mijn ogen nog erger, met je anti-reclame..

We weten niet wat de exacte schade is, dat moet eerst duidelijk zijn.
Verder kan de toedracht ook van belang zijn natuurlijk ivm mogelijk verzekerwerk.
 
Als het alleen die rechter kap is, zou ik zeggen: vervangen en doorrijden. Frame zal echt niet krom zijn na wat schuiven.
 
Ga lekker met een foto'tje van het beschadigde kappie achter je compoutertje zitten en pluis heel marktplaats af / uit, er is zat van die tijd. Op enig moment vind je gewoon een net kapje.

Voor mijn 87'er FZR wilde ik ook een originele kappenset bij elkaar zoeken, die zijn er zat. eveel zelfs zodat ik niet meer wist welke delen bij welke set ik waar vandaan moest halen :?
 
Je reageert zelf minstens net zo overtrokken als de dealer, in mijn ogen nog erger, met je anti-reclame..

We weten niet wat de exacte schade is, dat moet eerst duidelijk zijn.
Verder kan de toedracht ook van belang zijn natuurlijk ivm mogelijk verzekerwerk.


Valt wel mee hoor. Nou zie ik wel dat het telefonisch is gebeurd en dat de diagnose helemaal volstaat met hypotheses. Maar een kapje ervangen voor 1600 exclusief "uren en arbeid" (is dat niet 1 ding?) vind ik toch wel een luchtje hebben

Toedracht heeft hij omschreven, schuivertje
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Na vele jaren zonder schade te hebben gereden,

Waar was je al die jaren dan???

Welkom op MF.

Kan je een plaatje neerzetten van je hele motor? Ik was al naarstig op zoek naar kuipdelen maar kan niet goed zien of je de zwarte of de zwart/blauwe variant hebt
 
Laatst bewerkt:
Kappen zitten op een skoetah.

Er zal wel meer kapot zijn dan alleen een stukje plastic.
Bij een simpel schuivertje al gauw: kuipdelen, kuipframe, clipon, remhandle, hoofdremcilinder, spiegel, uitlaatdemper, buddy, richtingaanwijzers, tank, subframe, onderkant rechter vorkpoot en vast nog wel meer.

Als de motor ook nog op de andere kant gevallen is of tegen een stoeprand is gebotst wordt het nog veel duurder.
 
Kappen zitten op een skoetah.

Er zal wel meer kapot zijn dan alleen een stukje plastic.
Bij een simpel schuivertje al gauw: kuipdelen, kuipframe, clipon, remhandle, hoofdremcilinder, spiegel, uitlaatdemper, buddy, richtingaanwijzers, tank, subframe, onderkant rechter vorkpoot en vast nog wel meer.

Als de motor ook nog op de andere kant gevallen is of tegen een stoeprand is gebotst wordt het nog veel duurder.


Werk jij bij die dealer die die prijs heeft gemaakt???
Volgens opgaaf is het een schuivertje geweest waar een kuipdeel beschadigd is...
Verder... wat moet je nou met al die veronderstellingen, je haalt sinterklaas er dalijk nog bij :)

Kappen zitten op een scootah... dat wel.
 
Laatst bewerkt:
Valt wel mee hoor. Nou zie ik wel dat het telefonisch is gebeurd en dat de diagnose helemaal volstaat met hypotheses. Maar een kapje ervangen voor 1600 exclusief "uren en arbeid" (is dat niet 1 ding?) vind ik toch wel een luchtje hebben

Toedracht heeft hij omschreven, schuivertje

Het zal niet alleen om dat kuipdeel gaan, er is altijd meer schade. Het kan ook goed zijn dat de stickers ook apart besteld moeten worden, verschilt per merk en type. Dus om voor zoiets nu direct anti-reclame voor een bedrijf te gaan maken is nogal overdreven.

Een schuivertje door zand kan ik sommige geclaimd worden (gemeente/waarborgfonds)
 
Ik heb net een monteur gebeld en die vertelde mij dat het 1600 euro kost excl uren en arbeid. Dit doordat de originele kap al 650 euro kost, voor alleen de rechter kap...

Daarnaast zei hij dat hij total loss verklaart kan worden na een val, doordat het frame krom kan zijn. Ik ben nu wel heel erg bang aan het worden dat het meer gaat kosten en het gevolg groter gaat zijn dan ik had verwacht :(

_O- _O- _O-

Ja een nieuwe originele is heel duur. Niet kopen dus. Op zoek naar een tweedehands. Kan best even duren voordat je dit in topstaat vindt in jouw kleur.

Die monteur verder niet naar luisteren. Als zo iemand zulke dingen gaat roepen over total loss terwijl hij die motor geen eens gezien heeft ben ik wel gauw klaar.

Ja theoretisch kan die economisch total loss worden verklaard als je het via de verzekering doet.
Die hanteren dealerprijzen voor onderdelen en dealer uurtarief en dan ben je er zo. Zeker als het frame kapot is of de voorvork of iets. Maar een motor is niet van porselein.

Je hebt een beschadigde kuip. Je motor ligt niet in 2. |( |(

Bovendien betekent een beschadigd frame niet per definitie dat deze vervangen moet worden.
Mijn vorige motor had een beschadigd frame vanwege een diefstalpoging. Ik mocht zelf kiezen of ik deze wel of niet er bij wilde rekenen. Hetzelfde gold voor de voorvork.

Wel meegerekend was economisch total loss. Niet meegerekend niet.
Als die echt kapot is zal het een ander verhaal zijn, maar dan heb je een beste klapper gemaakt.


Een zijkuip vervangen kan je best zelf als je weet hoe een schroevendraaier \ inbus werkt. Ik neem aan dat je ook zelf jouw ketting smeert en anders heb je gauw het één en ander bij te leren.

Het is sowieso verzekeringstechnisch niet handig dit te regelen als dit jouw eigen verzekering betreft!
Als je pech hebt ga je de komende jaren heel veel meer betalen voor een stomme kuip van een paar honderd euro.

Ter vergelijking (misschien niet helemaal juist, maar voor het idee).
Mijn auto heeft lakschade welke voor 550 euro gefixt kan worden. Aangezien deze all risk verzekert is heb ik hen gevraagd wat de gevolgen zijn als ik het laat dekken door hen.

Over 5 jaar kost dat mij 3500 euro en ik ga er in tredes op achteruit. _O- _O-

Ik rij hem wel tegen een boom aan ofzo en zie het dan wel weer, maar dit niet in ieder geval. :') :W
 
Laatst bewerkt:
Kappen zitten op een skoetah.

Er zal wel meer kapot zijn dan alleen een stukje plastic.
Bij een simpel schuivertje al gauw: kuipdelen, kuipframe, clipon, remhandle, hoofdremcilinder, spiegel, uitlaatdemper, buddy, richtingaanwijzers, tank, subframe, onderkant rechter vorkpoot en vast nog wel meer.

Als de motor ook nog op de andere kant gevallen is of tegen een stoeprand is gebotst wordt het nog veel duurder.

Bij een simpel schuivertje kan er ook gewoon helemaal niks kapot zijn en enkel wat optische schade zijn.

:z
 
Laatst bewerkt:
Het klopt ook van geen kant. Stef heeft een telefonische opgave gekregen voor 1 kuipdeel en er wordt verder niks genoemd, ja dan is 1600 een behoorlijk bedrag voor een OEM kuipdeel dat je voor 185 2dehands kan betrekken.
En een volledig nieuwe op kleur en afgestickerde voor 600, zonder enig spuitwerk

COWLING ASSY,UNDER,L, fits GSXR750X 2005 (K5) USA (E03) - order at CMSNL

Maarja we zullen nog wel een boel info missen..

Stef, doe es opsommen wat er nou allemaal echt kapot is???
En originele kuipdelen hoeven (iig tot 2005) niet gespoten, dat is allemaal nog steeds op kleur leverbaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan