Gevallen, schade aan kappen, en nu?

_O- _O- _O-

Ja een nieuwe originele is heel duur. Niet kopen dus.


Nee, een nieuwe originele kost nog geen 600 euro... Ik zou met die kras rond blijven rijden met het idee dat ik wel eeen keer zo;n kuipdeel tegenkom op MP ofzoiets

Er is niemand die je nawijst met "Kijkes, die heeft na als die jaren een schuivertje in het zand gemaakt"
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net een monteur gebeld en die vertelde mij dat het 1600 euro kost excl uren en arbeid. Dit doordat de originele kap al 650 euro kost, voor alleen de rechter kap...

Daarnaast zei hij dat hij total loss verklaart kan worden na een val, doordat het frame krom kan zijn. Ik ben nu wel heel erg bang aan het worden dat het meer gaat kosten en het gevolg groter gaat zijn dan ik had verwacht :(

Originele kost 794,80,-

suzuki - GSX-R750 - (E2) 2005 - UNDER COWLING (GSX-R750K5) - Parts

(ff link knippen en plakken in je browser)

Makkelijk zelf te monteren en anders is er vast wel een MF'r in de buurt die voor een bakkie koffie komt helpen.
 
Laatst bewerkt:
Nee, een nieuwe originele kost nog geen 600 euro... Ik zou met die kras rond blijven rijden met het idee dat ik wel eeen keer zo;n kuipdeel tegenkom op MP ofzoiets

Er is niemand die je nawijst met "Kijkes, die heeft na als die jaren een schuivertje in het zand gemaakt"

Dat vind ik duur voor 1 kuip. Nieuw of niet.
Stond laatst een volgens mij ongebruikte tweedehandse set voor een 2012 model hier te loop voor 500 600 euro.

Compleet.

Complete kuipenset GSX-R 600/750 L1 tm L4
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand dan ook uitleggen waarom een scooter kappen heeft en een motor kuipen?

Als we beide naar het Engels vertalen is het fairing? :?
 
Werk jij bij die dealer die die prijs heeft gemaakt???
Volgens opgaaf is het een schuivertje geweest waar een kuipdeel beschadigd is...
Verder... wat moet je nou met al die veronderstellingen, je haalt sinterklaas er dalijk nog bij :)

Kappen zitten op een scootah... dat wel.
Ik noem de onderdelen op die het wegdek raken wanneer je op de rechterkant van de meeste motoren valt.
Ik heb zelf eens een schade van 3000 gulden gehad toen mijn Aprilia met zeer warm weer met de zijstandaard door het asfalt gezakt was.
 
Kan iemand dan ook uitleggen waarom een scooter kappen heeft en een motor kuipen?

Ik denk.....ja denk dus...: Een scooter is geheel bedenkt met kappen en een motor vaak deels en laat de onderliggende techniek ook zien. Bij een scooter sluiten te kappen op elkaar aan zodat alles dicht is....

Die Honda PC800 word dan wel een twijfelgeval :+


Maar ik ben geen taalkundige.
 
Kan iemand dan ook uitleggen waarom een scooter kappen heeft en een motor kuipen?

Als we beide naar het Engels vertalen is het fairing? :?


Ik denk dat dat belgisch is ,hier heet t toch tupperware :?
 
...
Er zal wel meer kapot zijn dan alleen een stukje plastic.
Bij een simpel schuivertje al gauw: kuipdelen, kuipframe, clipon, remhandle, hoofdremcilinder, spiegel, uitlaatdemper, buddy, richtingaanwijzers, tank, subframe, onderkant rechter vorkpoot en vast nog wel meer.
...
Gezien de posts van TS lijkt me dit wat veel, maar het hangt er natuurlijk vanaf hoe ernstig de schuiver was.
Ben het er wel mee eens, de kans dat alleen het kuipdeel beschadigd is, is wel erg klein. Er raken zowat altijd nogal eens wat andere delen ook de grond.
Clipon, spiegel, pinker, uitlaat, deze zijn meestal toch wel zowat de standaard "glij-onderdelen".

Maar misschien is de schade buiten de kuip voor TS van minder belang wegens (veel) minder ernstig?

@ TS: ik zou vooral eens uitkijken naar een tweedehands kuipdeel, een GSX R als deze zijn er genoeg van verkocht om heel wat delen tweedehands te vinden.
 
...
Ik denk.....ja denk dus...: Een scooter is geheel bedenkt met kappen en een motor vaak deels en laat de onderliggende techniek ook zien. Bij een scooter sluiten te kappen op elkaar aan zodat alles dicht is....

Die Honda PC800 word dan wel een twijfelgeval :+


Maar ik ben geen taalkundige.
De GSX-F model 1998-2006 is anders ook nagenoeg volledig "ingepakt". En ik ben daar heel blij mee! :t
 
...
Ter vergelijking (misschien niet helemaal juist, maar voor het idee).
Mijn auto heeft lakschade welke voor 550 euro gefixt kan worden. Aangezien deze all risk verzekert is heb ik hen gevraagd wat de gevolgen zijn als ik het laat dekken door hen.

Over 5 jaar kost dat mij 3500 euro en ik ga er in tredes op achteruit. _O- _O-

Ik rij hem wel tegen een boom aan ofzo en zie het dan wel weer, maar dit niet in ieder geval. :') :W
Als ik schade aan mijn auto heb zonder tegenpartij wordt dat geregeld via mijn eigen verzekering, ZONDER premie stijging :t

Over mijn motorongeval 1,5 maand terug, ik had zelf eens uitgeteld (via cmsnl) wat de totaal som is van alle kapotte onderdelen.

Ik kwam uit op meer dan 8000€, zonder de motor uit elkaar gehaald te hebben en te zien wat er nog meer kapot is.
Werkuren zijn daar ook niet bij gerekend, want het spreekt voor zichzelf dat de man van het expertisebureau nog niet helemaal bij de motor was en vanop een afstand al zei, "ja, dat is een financiële pere total!"
Nu was dat dan ook wel iets heel anders dan een schuivertje :X
Maar het blijkt wel dat de kuipdelen in nieuwprijs toch echt wel enorm duur zijn voor "een beetje plastiek".
 
Hoi allemaal,

Na vele jaren zonder schade te hebben gereden, ben ik gisteren geslipt door zand op de weg.
Nu heb ik aan de rechterzijkant schade aan mijn kappen. Ik heb een suzuki gsxr 750 uit 2005. Heeft iemand tips om deze schade te laten maken? Ik hoor regelmatig dat de kappen van ebay niet goed passen, heeft iemand er ervaring mee?

De schade gaat waarschijnlijk niet vergoed worden, dus ik hoor graag (betaalbare) oplossingen om mijn schade te herstellen!

Bedankt alvast :)


Dag dame.

Allereerst de mededeling dat je frame niet krom is.

Een nieuw kuipdeel is idd prijzig maar bedenk wel dat je voor 750 euro er weer fris bij zit.
Een losse stickerset voor de rechterzijkant compleet kost c.a 200-250 euro en dan moet je ook nog kunnen plakken.Dit plakken vergt enige kennis van zaken.

Koop zeer zeker geen China kuipen die zijn bar slecht ,veel dunner materiaal ze passen niet en wijken af in kleur !!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net een monteur gebeld en die vertelde mij dat het 1600 euro kost excl uren en arbeid. Dit doordat de originele kap al 650 euro kost, voor alleen de rechter kap...

Daarnaast zei hij dat hij total loss verklaart kan worden na een val, doordat het frame krom kan zijn. Ik ben nu wel heel erg bang aan het worden dat het meer gaat kosten en het gevolg groter gaat zijn dan ik had verwacht :(
Je motor kan ontploffen, levensgevaarlijk. Ik zou minstens honderd meter bij die motor uit de buurt blijven. Laat je niet zo bang maken joh.

Je hebt een schuiver gemaakt. De motor is toch niet over de kop gaan rollen of ergens tegenaan gereden. Als een frame krom zou raken van een lichte schuiver, dan is het van nieuws af aan wel een heel slecht frame.

Maar wat is er nu precies beschadigd? Want op de foto lijkt het erg mee te vallen. Zoals gezegd 1 kuipdeel. Maar we kunnen op de foto niet alles zien.
 
Als het alleen een schuivertje was zonder noemenswaardige schade, gewoon een 2e handse kap kopen.
Zijn genoeg aanbieders op het net te vinden.

Heb afgelopen winter ook een soort gelijke schuiver gemaakt ( ijzel).
Motor opgetild (lag op de provinciale weg) en lekker door gereden want had alleen schade aan mn rechterzijde.

Na een weekje zoeken had ik een 2e hands exemplaar gevonden en bevestigd.
Houdt er alleen ff rekening mee dat je de ophangbeugeltjes tbv je kap moet richten ;)
 
Als het alleen een schuivertje was zonder noemenswaardige schade, gewoon een 2e handse kap kopen.
Zijn genoeg aanbieders op het net te vinden.

Heb afgelopen winter ook een soort gelijke schuiver gemaakt ( ijzel).
Motor opgetild (lag op de provinciale weg) en lekker door gereden want had alleen schade aan mn rechterzijde.

Na een weekje zoeken had ik een 2e hands exemplaar gevonden en bevestigd.
Houdt er alleen ff rekening mee dat je de ophangbeugeltjes tbv je kap moet richten ;)

Dus het kan wel
 
Laatst bewerkt:
En kawastef , negeer al die postings zoals koop een tweedehandse kuip welke er genoeg te vinden zouden zijn ?

Die zijn er dus NIET , jij hebt een zeldzame K5 in het zwart-blauw en die vind je nagenoeg niet.

En stel je vind er eentje dan kost die ( mits onbeschadigd) zeker 200 euro!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan