Gevallen, schade aan kappen, en nu?

En kawastef , negeer al die postings zoals koop een tweedehandse kuip welke er genoeg te vinden zouden zijn ?

Die zijn er dus NIET , jij hebt een zeldzame K5 in het zwart-blauw en die vind je nagenoeg niet.

En stel je vind er eentje dan kost die ( mits onbeschadigd) zeker 200 euro!


Liever € 200,- dan € 650,- , je kan niet verwachten dat ze verkocht worden voor € 25,- ;( .

Het lijkt me sterk dat je er geen een kan vinden want de wereld bestaat niet alleen uit Nederland
 
Dag dame.

Allereerst de mededeling dat je frame niet krom is.

Een nieuw kuipdeel is idd prijzig maar bedenk wel dat je voor 750 euro er weer fris bij zit.
Een losse stickerset voor de rechterzijkant compleet kost c.a 200-250 euro en dan moet je ook nog kunnen plakken.Dit plakken vergt enige kennis van zaken.

Koop zeer zeker geen China kuipen die zijn bar slecht ,veel dunner materiaal ze passen niet en wijken af in kleur !!


Met wat zoekwerk ben je voor een complete stickerset voor rond de €80,- klaar.
Geen originele maar een goede imitatie,
Dat is mijn ervaring met mijn SP, Zijkuip opknappen schat ik rond de €150,-.
 
Tweedehands OEM kuipen zijn altijd beter dan Chinese.

En anders met glasvezel, polyester en plamuur aan de gang om de kuipen daarna opnieuw te laten spuiten.
Ben ik zelf geen voorstander van, maar daar heeft iedereen natuurlijk zijn eigen mening over.

Kuipdelen worden al 20 jaar niet meer van glasveze danwel polyester gemaakt. Het heeft dus ook geen zin om dat soort materialen te gebruiken voor een reparatie. Ik weet ook niet waarom het nog steeds minimaal 1x wordt geroepen in elk ‘kuipschade wat nu’ topic.

Ontopic:

Kuipdelen repareren is vaak niet zinvol, stel jezelf de volgende vragen:

- Als er stukken zijn afgebroken, heb je die nog in je bezit?

- Zit er stickerwerk op? Zo ja, wat kosten die? Kunnen vaak erg duur zijn en niet OEM stickers verschillen vaak flink. Op maat maken is ook duur.

- Wat kost het spuitwerk?

Scheuren en afgebroken stukken kan je zelf repareren. Een scheur stop je eerst door een gat te boren aan het einde van de scheur zodat ie noet verder scheurt. Daarna kan je afgebroken stukken en scheuren lijmen met een tweecomponenten plasticreparatielijm. Goed schuren (de binnenkant van de kuip vooral) en ontvetten, indien beschikbaar een primer voor de lijm gebruiken en vervolgens alles vastlijmen. Aan de achterkant smeer je bovendien een beetje lijm uit als extra versterking. 48u laten drogen en daarna pas de buitenzijde/zichtbare kant mooi glad afwerken met een schuurtje.

Er zullen ook mensen zijn die de delen terug aan elkaar smelten. Ik ben er persoonlijk niet zo’n fan van en heb een stuk betere ervaringen met 2K lijm.

Maar zoals je ziet is het best wel werk. Het is vaak voordeliger danwel beter voor het eindresultaat om een tweedehands kuip te zoeken, al dan niet met alleen krassen ipv scheuren of afgebroken stukken.
 
Met wat zoekwerk ben je voor een complete stickerset voor rond de €80,- klaar.
Geen originele maar een goede imitatie,
Dat is mijn ervaring met mijn SP, Zijkuip opknappen schat ik rond de €150,-.
\\

Neem nu maar van mij aan ( uit ervaring) dat er geen goed lijkende imitatie stickersets bestaan ;) En zeker niet van een GSXR K4 en K5 waarin de kleur blauw/zilver metalic zit.

Orginele tapeset kost RH TAPE SET - FOR LR5 - INCLUDED WITH ITEM 1 (68180-30G20-YJY)

£221.78

Nogmaals, en niet iedereen is in staat om deze tape set perfect aan te brengen! Ik besticker al jaren mijn racers zelf en dat is aardig lastig.
 
Liever € 200,- dan € 650,- , je kan niet verwachten dat ze verkocht worden voor € 25,- ;( .

Het lijkt me sterk dat je er geen een kan vinden want de wereld bestaat niet alleen uit Nederland


Nogmaals, je vind ze niet van een K5 in die kleurstelling en in een goede staat en dan ook nog eens het juiste paneel RH ;) Neem maar van mij aan dat ik niet uit mijn nek lul.

Heb zelf al 5 jaar een GSXR 750 K4 en ik speur wekelijks elke sloper en Ebay com ,Uk , IT ,DE en Polen erop af voor onderdelen koopjes.

Ze noemen schademotoren ook niet voor niets schademotoren als je begrijpt wat ik bedoel'?
 
Noooooit meer heengaan = oplichter

Als je een originele kap koopt zit alles er al op, stickers, kleur...Ddie vent wil je nog es 950 tillen. Wie was het? Gelijk effe anti reclame maken.

En dat frame krijg je met een schuivertje niet krom hoor... dat is zo onwijs sterk... als het frame krom zou zijn zie je om te beginnen al schade aan de buitenkant, bijvoorbeeld dat je voorwiel tussen de uitlaatbochten zit, of je achterwiel op het buddyzitje... Die motor heeft toch alleen maar geschoven??? Of is-ie head-first tegen een betonnen muur gegaan??
Met de CBR 600 rr ook schuifschade gehad, was inderdaad ook precies 1600 euro in 2007. Maar fout van tegenpartij en gelukkig alles vergoed gekregen.
 
Nogmaals, je vind ze niet van een K5 in die kleurstelling en in een goede staat en dan ook nog eens het juiste paneel RH ;) Neem maar van mij aan dat ik niet uit mijn nek lul.

Heb zelf al 5 jaar een GSXR 750 K4 en ik speur wekelijks elke sloper en Ebay com ,Uk , IT ,DE en Polen erop af voor onderdelen koopjes.

Ze noemen schademotoren ook niet voor niets schademotoren als je begrijpt wat ik bedoel'?


Ben idd reeds bekend met de term "schademotoren" :Y .

Maar laat ik er maar niet verder op in gaan ;) .
Wil alleen de Ts erop attanderen dat er meerdere mogelijkheden zijn naast een nieuwe kap O-)
 
Ik heb bij de dealert ooit 600 neergelegt voor en nieuwe kuip in kleur en bestikkert,

Achteraf was spuiten ook wel een goede optie geweest dan meteen de stickers onder de lak stoppen.

Conclusie 1600 lijkt me een ruim bedrag,
Suc6 met de afhandeling.
 
Laatst bewerkt:


Zet jij je bril eens op ? :P

Dit een linker en de dame heeft een rechter kuip nodig plus de kleurstelling van een gele K4 is anders en ook het zwart.

sv3t5tyko2.jpg
 
~
Kuipdelen worden al 20 jaar niet meer van glasveze danwel polyester gemaakt. Het heeft dus ook geen zin om dat soort materialen te gebruiken voor een reparatie. Ik weet ook niet waarom het nog steeds minimaal 1x wordt geroepen in elk ‘kuipschade wat nu’ topic.

Omdat je het er prima mee kan repareren?

Wat nou geen zin :?
 
Laatst bewerkt:
Geen complete set, maar wel vaker seat covers.

Van exact goed passende met een voor mijn oog zelfde kleur als de kuip tot totaal niet passende (zonder te bewerken) met een totaal afwijkende kleur.
 
En een volledig nieuwe op kleur en afgestickerde voor 600, zonder enig spuitwerk

COWLING ASSY,UNDER,L, fits GSXR750X 2005 (K5) USA (E03) - order at CMSNL

Ik vraag me dan toch altijd af hoe de pasvorm ed. van dit soort kappen is:
≥ Suzuki gsxr gsx-r 600 750 2004 2005 kuipdelen kuipen kuip - Onderdelen | Suzuki - Marktplaats.nl

Er staat dat het word gemaakt in originele mallen. Dit zijn dan meestal oude "versleten" (lees; prima, maar niet meer goed genoeg voor nieuwe productie) mallen
 
Terug
Bovenaan Onderaan