Oliepijlstok tekort

BandY

MF veteraan
17 apr 2008
39.838
12.319
Hoorn/Lelystad
Hallo even een vraag welke niet met motoren maar wel met motors te maken heeft.

Ik heb een Toyota Aygo, nu haal ik mijn olie pijlstok eruit en zie dat er geen olie opzit, is natuurlijk raar. is er voor mijn auto misschien een langere pijlstok te koop?

Bij voorbaat dank
full
 
Bij mijn Citroën C1 heb ik dat probleem niet. Je zou die eens kunnen proberen.

Ik denk dat een moderator dit topic gaat verplaatsen buiten het techniek gedeelte.
 
Laatst bewerkt:
Hallo even een vraag welke niet met motoren maar wel met motors te maken heeft.

Ik heb een Toyota Aygo, nu haal ik mijn olie pijlstok eruit en zie dat er geen olie opzit, is natuurlijk raar. is er voor mijn auto misschien een langere pijlstok te koop?

Bij voorbaat dank[afbeelding]

er is een ander type te koop, ligt er wat voor motor er in hangt, 1KR motor of HM01 motor

Pagina 300 van Toyota Aygo 2014 handleiding

maar ik zou beginnen met wat olie in het blok te doen.
 
Bij mijn Citroën C1 heb ik dat probleem niet. Je zou die eens kunnen proberen.

Ik denk dat een operator dit topic gaat verplaatsen buiten net techniek gedeelte.

die 3 cyl staan er wel om bekent dat ze olie lusten na een bepaalde km stand (kantelende zuigers ovale cylinders of klep seals), de Cuore van mijn vrouw lust er ook wat van.
 
Het is bij mij juist andersom. Als het heet wordt zwelt mijn peilstok enorm op. Toen ik nog niet zo ervaren was heb ik het raam wel eens open gezet omdat ik niet wist hoever het door zou zwellen.
 
Hallo even een vraag welke niet met motoren maar wel met motors te maken heeft.

Ik heb een Toyota Aygo, nu haal ik mijn olie pijlstok eruit en zie dat er geen olie opzit, is natuurlijk raar. is er voor mijn auto misschien een langere pijlstok te koop?

Bij voorbaat dank[afbeelding]


Gelukkig is het vrijdag ..anders zou ik het nog serieus nemen . _O-
 
Laatst bewerkt:
Zucht.... vrijdag topic...

Punt 1: Peilstok geen pijlstok.
Punt 2: Als je peilstok niet lang genoeg is dan is hij te kort. Heb je niet genoeg peilstokken dan heb je een tekort.

Vroegah toen de vrijdagtopics nog fatsoenlijke grammatica kenden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan