overbruggen startonderbreker BT1100

Waterpaul

Rookie
15 jun 2018
1
0
Noordwijkerhout
Hallo Bulldog rijders. Ik heb gedoe (denk ik)met de startonderbreker van mijn Bulldog uit 2007. Af en toe slaat hij niet aan. Start motor gaat wel rond, maar hij vonkt niet en de benzinepomp hoor ik dan ook niet. Meestal doet hij het wel normaal, maar onderweg zie ik soms het rode ledje in het dashboard knipperen waar het sleuteltje bij staat. Het probleem lijkt dus van de startonderbreker te komen. Eigenlijk zou ik die onderbreker willen overbruggen, want ik heb liever dat hij normaal start. Kan iemand mij helpen? Ik heb wel een schema van de Bulldog van 2002, maar daar staat die startonderbreker niet op en ik zie verschillen met bedradingkleuren, dus ik denk dat ik een ander schema nodig heb.
 
Die zomaar overbruggen gaat volgens mij niet,die stuurt een signaal naar de ECU om te kunnen starten.
Voor bepaalde types R6 bestaat er wel een emulator die je in de plaats kan zetten,waardoor je sleutels zonder transponder kan gebruiken,of die past op een Bulldog weet ik niet.
Maar normaal verschijnt er ook een foutcode op het dashboard als er iets mis is met je startonderbreker/transponder.
Als dat niet het geval is kan er ook iets anders stuk zijn (benzinepomp).
 
Terug
Bovenaan Onderaan