CB77 Krukas reviseren

Ed HondaCB50J

MF veteraan
24 jun 2004
2.793
463
De Lier
Hallo allemaal,

Paniek in de tent :+

Afijn, even een korte inleiding, een week of 4 geleden was ik met de CB77 naar een meeting geweest voor Japanse oldtimer auto´s in Boxtel. Hartstikke leuk, leuk ritje ook :)

Maar op de terugweg ging het niet zo goed :+

Ik reed op de snelweg, lekker met het verkeer mee, een gangetje of 130. Geen probleem.
Maar opeens hoorde ik wat geratel, met dat ouwe ding hoor je weleens meer wat, maar het geratel werd dus al snel erger, en ik begon ook langzaam vermogen te verliezen.
Dus voordat het telaat was kneep ik de koppeling maar in, en eigenlijk direct sloeg de motor af.
Gelukkig kon ik me nog uit laten rijden naar een benzine station.
Daar aangekomen was er geen beweging meer in het motortje te krijgen. Hij was duidelijk vast geslagen '(

Toen ik naar binnen liep om te vragen of ik even een belletje mocht plegen, kwam daar de held Karel de Brandweerman uit Rotterdam :} . Hij was met zijn motorbusje, en bood aan om me een stuk naar huis te rijden. Dat scheelde mijn vader weer een stuk rijden om mij op te halen. :)
Nogmaals bedankt Karel :t

Afijn, nu heb ik dus het motortje uit elkaar gehaald en geconstateerd dat er een bigend lager naar de klote is, verders zie ik gelukkig geen schade.
Maar dat houd dus in dat de krukas gereviseerd moet worden, en wellicht het ene bigend vervangen moet worden. Misschien de andere ook..
Maar het spul is nogal oud, en de lagers en rollertje liggen niet overal op de plank.
Nu heb ik zelf al wat onderdeeltjes kunnen verzamelen, waaronder de lagerkooitjes van de bigends, waarschijnlijk ook de boosdoener..

Maar om de boel goed te kunnen bekijken moet de boel dus uit elkaar geperst worden, en zonodig worden gereviseerd of vervangen.
Weet iemand een goed adres waar ik dit kan laten doen, iets voor Japanse oldtimers (racers) zou denk het meest ideaal zijn.

Foto´tje doe ik er later nog wel even bij, alleen niet zoveel op te zien, behalve een krukas uit het jaar kruik :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan