kleine handen

Moet even grinniken om dit draadje...

Dacht n.a.v. titel dat het over een blonde president zou gaan.
 
En toch nog even mijn input: ik raad af om een remhendel te kopen bij een Alie-Express of een soortgelijke webshop.
Lekker goedkoop, maar het materiaal kan ook van mindere kwaliteit zijn.
Met een remhendel zou ik dus nimmer een risico willen nemen.
Gewoon even langs een erkende motorzaak en daar informeren naar een goed en gedegen remhendel.
Kost dan wel wat meer dan die Chinese brol, maar je hebt maar 1 leven.
Het laatste dat je wilt is dat zo'n Alie-Express remhendel je breekt tijdens een noodstop.
Succes.
Vr gr

Ik heb lang met zo'n Chinese imitatie Pazzo gereden. Nul verschil gemerkt met de originele Pazzo die nu nog op mijn motor zit. Beide net zo gammel of net zo goed.

Zegt overigens niets over wat een ander uit China geleverd krijgt :)
 
Laatst bewerkt:
Machtig mooi zo'n Forum.
Zoveel mensen.......zoveel meningen.
Maar als het puntje daadwerkelijk bij het befaamde paaltje komt en iemand rijdt zichzelf wel aan stront door een slechte remhendel van Chinese shit dan geeft niemand thuis of hebben ze hun mening wel weer klaarstaan op een andere manier. ( ook dit is het aloude verhaal zoals het gaat )
Trek je eigen conclusie er maar uit Lady_Di.
De keuze ligt uiteraard helemaal bij jou met welk soort remhendel jij lekker wilt rondtoeren.
Geld besparen als een gierige Hollander en risico lopen, of iets meer centen ervoor over hebben en het risico van een slechte kwaliteit remhendel tot een minimum beperken.
Succes.
Vr Gr


_O-
 
En toch nog even mijn input: ik raad af om een remhendel te kopen bij een Alie-Express of een soortgelijke webshop.
Lekker goedkoop, maar het materiaal kan ook van mindere kwaliteit zijn.
Met een remhendel zou ik dus nimmer een risico willen nemen.
Gewoon even langs een erkende motorzaak en daar informeren naar een goed en gedegen remhendel.
Kost dan wel wat meer dan die Chinese brol, maar je hebt maar 1 leven.
Het laatste dat je wilt is dat zo'n Alie-Express remhendel je breekt tijdens een noodstop.
Succes.
Vr gr

En in welke fabriek denk je dat die gefabriceerd worden?
Bang maak verhalen van dure merken om hun eigen spul beter te laten lijken.

Alle grote en dure merken, of het nou kleding, aftermarket motorspullen, huishoudelijke artikelen, of dildo's zijn, laten hun spullen in lage lonen landen zoals China maken. De grootste en vaak enige verschillen zijn het merklabel en de prijs.

Ik gooi mijn uitgespaarde eurootjes lekker in m'n tank en ga nog even een stukje rijden met m'n "namaak" hendeltjes :W :]
 
En in welke fabriek denk je dat die gefabriceerd worden?
Bang maak verhalen van dure merken om hun eigen spul beter te laten lijken.

Alle grote en dure merken, of het nou kleding, aftermarket motorspullen, huishoudelijke artikelen, of dildo's zijn, laten hun spullen in lage lonen landen zoals China maken. De grootste en vaak enige verschillen zijn het merklabel en de prijs.

Ik gooi mijn uitgespaarde eurootjes lekker in m'n tank en ga nog even een stukje rijden met m'n "namaak" hendeltjes :W :]


Ik was laatst met m`n Stihl kettingzaag bezig om de carburateur membramen te bestellen, carb was origineel` maar made in China. _O- Echt echt waar` nog even dan komt alle meuk daar vandaan. :Y
 
Laatst bewerkt:
En in welke fabriek denk je dat die gefabriceerd worden?
Bang maak verhalen van dure merken om hun eigen spul beter te laten lijken.

Alle grote en dure merken, of het nou kleding, aftermarket motorspullen, huishoudelijke artikelen, of dildo's zijn, laten hun spullen in lage lonen landen zoals China maken. De grootste en vaak enige verschillen zijn het merklabel en de prijs.

Ik gooi mijn uitgespaarde eurootjes lekker in m'n tank en ga nog even een stukje rijden met m'n "namaak" hendeltjes :W :]
En toch rijdt er niemand met een Chinese motor of auto rond... ze komen toch uit dezelfde fabriek :W

Maar dat verhaal is hier al verschillende keren uitgelegd.
 
En in welke fabriek denk je dat die gefabriceerd worden?
Bang maak verhalen van dure merken om hun eigen spul beter te laten lijken.

Alle grote en dure merken, of het nou kleding, aftermarket motorspullen, huishoudelijke artikelen, of dildo's zijn, laten hun spullen in lage lonen landen zoals China maken. De grootste en vaak enige verschillen zijn het merklabel en de prijs.

Ik gooi mijn uitgespaarde eurootjes lekker in m'n tank en ga nog even een stukje rijden met m'n "namaak" hendeltjes :W :]
Klopt maar toch zit er wel degelijk verschil in de kwaliteit.
Spullen in China leten maken loont zich maar je moet er als fabrikant wel een kwaliteitscontroleur ter plekke hebben.
Doe je dat niet dan zal je kwaliteit zeer wisselvallig zijn.
Ze maken verder ook veel na en gebruiken ook vaak de originele mallen nadat deze zijn afgekeurd en als je dat combineert met net iets mindere kwaliteit materiaal dan krijg je een inconsistent product. In verhouding van prijs - kwaliteit is het niet eens zo slecht maar als de prijs al niets is dan kan je ook niet veel verwachten van de kwaliteit.
Kan iedereen wel roepen dat er nog nooit problemen zijn geweest maar meldt dan ook even hoeveel kilometer er mee gereden is.
Er wordt ook steeds geroepen van "het breekt echt niet zomaar" maar als iets slecht/minder is dan hoeft het niet perse af te breken want overmatige slijtage van een scharnierpunt met vroegtijdig extra speling tot gevolg of dat de maatvoering net niet optimaal is (zie eerdere opmerking van Vroembert) zijn gevolgen van slechte kwaliteit.
Ook opmerkelijk dat er steeds gerefereerd wordt aan Pazzo of Gilles want dat is meteen weer het ene uiterste tegen het andere afwegen maar als je even zoekt dan kan je voor tussen de 50 en 100 euro best een complete set vinden van goede kwaliteit.
 
Altijd hetzelfde jongens en meisjes, dames en heren.

Chinees spul is niet per definitie slecht. Chinees spul is niet per definitie goed.
Zo simpel is het niet en zo simpel zal het nooit zijn.

Je weet het pas, wanneer je het hebt en gebruikt. Het is dus vaak een gok.

Ik heb veel Chinees motorspul gekocht inmiddels. Soms was het erg slecht. Soms al stuk bij de levering en soms gewoon mega goed spul voor super weinig geld.

Ook hendels en ook met hendels heb ik goede en slechte gehad.
Ook bij dezelfde leverancier vandaan zit er vaak verschil in terwijl ik hetzelfde besteld heb.

Het is niet of zwart of wit.
Slap geneuzel altijd :)
 
Laatst bewerkt:
Was ook mijn gedachte bij het lezen van de laatste posts.

Helemaal niet erg om spullen in China te laten maken. Dat kunnen ze daar echt wel!
Bij gebruik in een hoogwaardig product is het wel nodig om een goed werkende kwaliteits-controle te hebben voor de aangeleverde spullen uit China om de specs te verzekeren.

Waar China zelf meestal de wereldmarkt mee vol stopt is goedkope meuk.
Daar zit zeker wel inferieure zooi tussen. Maar dat hoeft niet altijd!!
 
Laatst bewerkt:
In feite is het altijd een hit-and-miss met die hendels van chinese makelij.
Ik heb er tevens geen problemen mee ondervonden (heb ook kleine handen), en die kan ik makkelijk afstellen.
Qua bouwkwaliteit zitten ze onder OEM natuurlijk, maar het is ook een kleine prijs dat je er voor betaald.
Sowieso geen verloren geld als je die eens aankoopt om eens te testen. (kan je altijd verkopen aan ongeveer dezelfde prijs voor iemand die zo'n spul wil kopen maar niet 3 maanden op de levertijd wil wachten :))

Al een paar keer "in de ankers" gegaan om te testen, en de mijne zijn nog steeds goed na 10 maanden dagelijks rijden.
 
Laatst bewerkt:
mod break

[maximum modus]de eerste die nog iets over china of ali oid te melden heeft krijgt een ban[/maximum modus]
 
Die hele Chinese meuk incl China zelf van de aardbol rossen …

Zo `nu heb ik een eeuwige ban . *O* *O* *O*


:W :W Doei` het gaat jullie goed..
 
Ik kon mijn Suzuki hendels gewoon vervangen door Pazzo, zonder de pomp of wat dan ook te veranderen. Ik heb korte hendels, en die zijn best wel ruim in te stellen.
 
:^
Ik heb er geen bewijs voor maar goedkope handles hebben mij hoogstwaarschijnlijk en motor gekost.
Het paste prima en werkte goed maar op een gegeven moment begon er toch een vaag gedrag op te treden.
Ironisch genoeg had ik de ochtend van de dag van het ongeluk besloten de remmen snel na te kijken i.p.v. de eerstvolgende sleuteldag van de club omdat ik me bedacht dat ik stiekem meer rijdt in de winter dan je zou denken.
Mijn verdenking is een uitgesleten scharnierpunt door gebruik van inferieur materiaal.


Ja natuurlijk ray het zal wel weer de schuld zijn van de ali expres hendels,
Mischien kan het zijn door achterstallig onderhoud of door de hendels te voorzien van vet tijdens het monteren.
Jij bezigt wel meer onzin ook op het vfroc forum ,met al je bet weter verhalen.
Laten nou dezelfde aliexpres hendels te koop zijn bij gerenomeerde zaken ,alleen met ander naampje erop geplakt of ingefreesd en de prijs is meteen het 10 voudige ervan.
Dat ongeluk heb je aan je zelf te wijten .
Maar lekker makkelijk natrappen he naar Aliexpress.
Al de grote fabrieken laten hun hendels maken in china en verschepen het dan naar italie en verkopen het dan voor heel duur.
Tja heb je met wereldeconomie en open grenzen ...
 
Klopt maar toch zit er wel degelijk verschil in de kwaliteit.
Spullen in China leten maken loont zich maar je moet er als fabrikant wel een kwaliteitscontroleur ter plekke hebben.
Doe je dat niet dan zal je kwaliteit zeer wisselvallig zijn.
Ze maken verder ook veel na en gebruiken ook vaak de originele mallen nadat deze zijn afgekeurd en als je dat combineert met net iets mindere kwaliteit materiaal dan krijg je een inconsistent product. In verhouding van prijs - kwaliteit is het niet eens zo slecht maar als de prijs al niets is dan kan je ook niet veel verwachten van de kwaliteit.
Kan iedereen wel roepen dat er nog nooit problemen zijn geweest maar meldt dan ook even hoeveel kilometer er mee gereden is.
Er wordt ook steeds geroepen van "het breekt echt niet zomaar" maar als iets slecht/minder is dan hoeft het niet perse af te breken want overmatige slijtage van een scharnierpunt met vroegtijdig extra speling tot gevolg of dat de maatvoering net niet optimaal is (zie eerdere opmerking van Vroembert) zijn gevolgen van slechte kwaliteit.
Ook opmerkelijk dat er steeds gerefereerd wordt aan Pazzo of Gilles want dat is meteen weer het ene uiterste tegen het andere afwegen maar als je even zoekt dan kan je voor tussen de 50 en 100 euro best een complete set vinden van goede kwaliteit.


Goh ben jij in china geweest bij een fabriek die afgekeurde mallen gebruikt?.
Hoe kom je aan zulke onzin wat je nu verkondigt?
Je bezigt totalle onzin ray,ook een chinees wil blijven leven en wil kwaliteits spullen .
Is het gewoon niet zo dat jij je gek laat maken door te denken als ik er heel duur voor betaal is het wel goed.
Terwijl het uit zelfde fabriek en zelfde mal komt als de ali expres hendels,
Nu jij weer.
Word beetje moe van dat altijd anti ali express geklets op elke forum dan ook .
Of voel je je je genaaid ?je hebt in nederland veel geld ervoor betaald ,en zelfde hendel is te koop voor veel en veel minder,
Wel eerlijk zijn .
Maar kom eens met bewijs over je afgekeurde mal verhaal voor hendels want ik word beetje moe van je.
Want dat beweer je op elke forum waar je bent ,en ik heb tot op dag van vandaag niks gezien je kan aantonen china gebruikt afgekeurde mallen voor hun rem en koppelingshendels.
 
Oeps heb de mod break over het hoofd gezien ,maar ben wel beu met dit anti aliexpres gedoen en mensen die beweren en worden verkeerde of afgekeurde mallen ,voor rem en koppelings hendels gebruikt....
Ook chinees wil blojven leven..en ook daar is wetgeving ...
 
door het nieuwe forum was ik dit draadje helemaal uit het oog verloren maar ok, hij leeft weer.
ik heb nog geen actie ondernomen maar mijn motor moet zijn najaarsbeurt nog krijgen, dus dat volgt.
O ja nog even dit;
Iemand is hier over chinees spul begonnen. Ik weet niet waarom, maar dat is NIET aan de orde!
 
Terug
Bovenaan Onderaan