yamaha R5 1970 project

nionwa

Rookie
5 dec 2017
7
0
Raamsdonksveer
full

Ik lees hier al een tijdje mee, en heb ook veel informatie op dit forum gevonden.
Tijd om mijn project eens voor te stellen.

3 jaar geleden kocht ik een R5 model 1970 in belabberde staat van een weduw vrouwtje in Terheijden. Al snel bleek dat er veel zaken aangepakt moesten worden. Cilinders aan de laatste overmaat, een hele boel roest, lekkende voorvork etc etc


Ik heb het beestje volledig gedemonteerd, en ben deze stap voor stap weer op gaan bouwen. Ik ben 2 jaar bezig geweest om alle benodigde onderdelen te verzamelen.

Ik heb o,a het volgende gedaan:

Revisie motorblok, lagers, keringen, zuigers, , ombouw naar 6 bak, zwaardere koppeling, elektronische ontsteking, vork revisie, JL rvs uitlaten, schijfrem voor gemonteerd, alu velgen met BT45 banden, tank emblemen gemaakt. etc etc

Bepaalde zaken heb ik uitbesteed, zoals het opboren van de cilinders en het spuitwerk van de tank.

Sinds enkele weken kan ik er op rijden, en hij doet het voor mijn gevoel prima. Veel vergelijkings materiaal heb ik niet want het is mijn eerste motorfiets project. :]

Hij gaat best lekker vooruit, pakt goed op, start met 2 x kicken, trekt vlot door tot ongeveer 7500rpm.Het motortje is verder standaard, standaard lucht inlaat en geen upgrades aan de clinders of koppen . Alleen de JL uitlaten gemonteerd omdat de standaard uitlaten niet meer te redden waren, en ik geen fatsoenlijke uitlaten kon vinden.

Ik ben best tevreden met het resultaat, niet meer origineel, maar dat maakt mij niets uit.
Ook niet perfect, maar voor mij goed genoeg.

Als er experts zijn met goede tips of opmerkingen dan hoor ik het graag.

Gr Ed

 
Laatst bewerkt:
Weinig aan op te merken,buiten de rare benzine dop op de foto ;) ,ziet er heel netjes uit. :Y *O*
Heb je de sproeiers nog aangepast,waarschijnlijk moeten die groter ivm de uitlaten.
 
Laatst bewerkt:
IK ben 2 maten omhoog gegaan met de hoofdsproeiers. volgens jim lomas was dat niet nodig bij dit type uitlaat, het zou een directe vervanger zijn voor de originele uitlaten en ook geen vermogens winst opleveren. Voor mijn gevoel draai ik nu wat te rijk, bougies zijn aan de donkere kant en de uitlaten zijn niet droog. Ik durf nog niet goed armer te gaan, eerst maar eens goed inlopen.
 
Mooi geworden hoor!! Loopt ook mooi in het filmpje. Misschien nog even een scherpe foto posten met benzinetankdop?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan