Ninja 250R 小さなカエル

Lijd je aan grootheidswaanzin? :+
Hopelijk zitten er parkeersensoren of een achteruitrijcamera op? :+

**Gaat daar 15L in die tank? :o

Net iets minder dan 4L/100km (3,94), ik had nog minder verwacht, maar is op zich niet slecht! :]




** maar effe serieus, wel een mooie foto zo vanuit de hoogte! :t 8-)
De Ninja is vrij hoogtoerig, meestal niet goed voor je verbruik als je daar regelmatig gebruik van maakt. De CBR250R is laagtoeriger en zuiniger, maar die heeft weer een lagere top dan de Ninja.

Op m'n Domi haal ik zonder te proberen 1 op 30, maar bij 110km/u vind ik het eigenlijk wel mooi geweest. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de CBR250R/CRF250L op hogere snelheid is, qua prestaties verschillen die niet veel van de NX maar hebben wel een wat andere motor opstelling (DOHC carb vs SOHC injectie).
 
Lijd je aan grootheidswaanzin? :+
Hopelijk zitten er parkeersensoren of een achteruitrijcamera op? :+

Gaat daar 15L in die tank? :o

Net iets minder dan 4L/100km (3,94), ik had nog minder verwacht, maar is op zich niet slecht! :]

** maar effe serieus, wel een mooie foto zo vanuit de hoogte! :t 8-)

Ja, ik leid aan grootheidswaanzin ;) Ik had hem ff op de stoep gezet, omdat ik mijn dochter nog naar een feestje ging brengen op de motor.

Er gaat volgens het boekje 17 liter in, dus er zat nog 2 liter in.


De Ninja is vrij hoogtoerig, meestal niet goed voor je verbruik als je daar regelmatig gebruik van maakt. De CBR250R is laagtoeriger en zuiniger, maar die heeft weer een lagere top dan de Ninja.

Bij deze motor rijd je behoorlijk vaak hoog in zijn toeren. Maar het nadeel is inderdaad dat hij voor een 250cc een beetje zuipt. Maar het verbruik is nog altijd stukken beter dan mijn ZX-6R :t
 
Laatst bewerkt:
20-07-2018

702.jpg


Gisteren naar huis gereden en op de stoep mijn hugger van een CBR250 erop gezet. Links zit die achter vast met dezelfde bout als de Kawasaki kettingkast en voor zit die niet vast met een bout, maar met wel in de klem van de achterbrug. Rechts zit de hugger nu even vast met een tiewrap om te kijken of het bevalt en of hij echt goed past. Ook de remhendel erop gezet. De kilometerstand is nu 6431.4

Vanochtend gaan rijden en even gestopt voor foto's en om te kijken of die niet ergens tegen aan schuurt etc... Hij zit goed en nog steeds goed vast. Voor nu in ieder geval een goede oplossing voor die € 27,45

703.jpg


704.jpg


705.jpg


706.jpg


707.jpg
 
Laatst bewerkt:
De Ninja is vrij hoogtoerig, meestal niet goed voor je verbruik als je daar regelmatig gebruik van maakt. De CBR250R is laagtoeriger en zuiniger, maar die heeft weer een lagere top dan de Ninja.
Ja dat idd, de CBR250R is idd zuiniger, maar moet inboeten op de hogere snelheden. Snelweg is wel te doen, maar je hebt geen reserve meer.
Op m'n Domi haal ik zonder te proberen 1 op 30, maar bij 110km/u vind ik het eigenlijk wel mooi geweest. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de CBR250R/CRF250L op hogere snelheid is, qua prestaties verschillen die niet veel van de NX maar hebben wel een wat andere motor opstelling (DOHC carb vs SOHC injectie).
Toen ik uitkeek naar mijn eerste motor, moest dat een 125cc zijn (rijden met B rbw :+ ), en ik vond toen de CBR125R (toen nog mat carburator) wel een "bangelijk férm machien", maar vond het aan de andere kant nogal idioot, een "racer look", en dan maar 90 a 110 kunnen rijden :P

Vandaar dat het een choppertje geworden was. Die was echter ook wel minder zuinig dan een CBR125R, want die had een verbruik van pakweg 3,5L/100km, waar de Honda CBR125R het naar verluidt met minder dan 3L deed, maar mijn Suusje was wel een 2 cilinder, en hield zijn snelheid beter vast op hogere snelheid.

Nou ja, 1:25 voor die Ninja 250 is al bij al niet slecht. Ik doe met mijn 750 meestal rond de 1:21 a 1:22. Denk dat 1:25 wel kán, maar dan moet je extreeeeeeeem onozel gaan doen _O-
 
24-07-2018

709.jpg


En het was weer tijd om te gaan tanken. Er ging weer precies 15 liter in *D De kosten daarvan waren € 23,70. De kilometer stand was 6552.6 en de dagteller stond op 388.1 dat is dus weer iets zuiniger als vorige keer, namelijk 1 op 25.87 :t Het zal wel komen doordat hij met deze temperaturen sneller op bedrijfstemperatuur is ofzo want ik ben niet brandstof bewuster gaan rijden. *O*
 
15-08-2018

711.jpg


Na twee weken vakantie te hebben gehad, moest de Ninja begin deze week weer aan de slag. Woensdagmiddag ging het lampje branden en heb ik het tankstation weer eens bezocht.

Er ging weer 14,17 liter in en de kosten daarvan waren € 22,83. De dagteller stond op 354.3 en de kilometer stand was 6906.9. Dit is een verbruik van 1 op 25.00 wat ik best netjes vind.
 
28-08-2018

718.jpg


De afgelopen dagen hadden we af en toe een lekkere regenbui. Achterbandje al in de slip gehad door te fanatiek de achterrem in te trappen. Voor de rest lekker gereden en weer langs de pomp gegaan voor 14,38 liter voor € 23,71. De kilometer stand is nu 7257.3 dus er is 350.4km gereden met de benzine, waarmee ik op 1 op 24,37 uitkom.
 
Laatst bewerkt:
De afgelopen dagen hadden we af en toe een lekkere regenbui. Achterbandje al in de slip gehad door te fanatiek de achterrem in te trappen.
Geen ABS? Ale ja, ik zie in je OP bouwjaar 2010, toen was het nog niet verplicht.

Deze Suzuki GSX R 125, heeft dat wel, maar die is dan ook van 2015. Toen was het al wel verplicht. Of toch in België, geen idee hoe het in NL zit.

Ik wist niet eens dat Suzuki een 125cc had in die reeks. Toevallig achter gekomen bij het zoeken naar een geschikte 125cc voor mijn vrouwtje. Alleen ontbreken de centjes nog.
Het zal dan wellicht nooit zo eentje worden, want die kost nog 3900€. Maar een wat oudere van 1000 tot 1500 € zou ik wel zien zitten.

Bedoeling is de auto meer te laten staan, enerzijds vanwege de drukte, maar anderzijds vooral wegens de veel te dure brandstofprijzen!

Zelf denk ik eraan in de toekomst ook een lichtere motor te zoeken, ergens tussen 250 en 400 cc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen ABS? Ale ja, ik zie in je OP bouwjaar 2010, toen was het nog niet verplicht.

Deze Suzuki GSX R 125, heeft dat wel, maar die is dan ook van 2015. Toen was het al wel verplicht. Of toch in België, geen idee hoe het in NL zit.

Ik wist niet eens dat Suzuki een 125cc had in die reeks. Toevallig achter gekomen bij het zoeken naar een geschikte 125cc voor mijn vrouwtje. Alleen ontbreken de centjes nog.
Het zal dan wellicht nooit zo eentje worden, want die kost nog 3900€. Maar een wat oudere van 1000 tot 1500 € zou ik wel zien zitten.

Bedoeling is de auto meer te laten staan, enerzijds vanwege de drukte, maar anderzijds vooral wegens de veel te dure brandstofprijzen!

Zelf denk ik eraan in de toekomst ook een lichtere motor te zoeken, ergens tussen 250 en 400 cc.

Nope, hij heeft geen ABS. Dat vind ik opzich niet erg. Alleen met regen moet je iets minder fanatiek de achterrem gebruiken.

Een 250cc zal voor jou, gezien je rijstijl prima zijn ;) Ik ben nog regelmatig verbaasd als ik bij het stoplicht wegrijdt met een andere motor voor me. Om over rotonde's nemen maar niet te beginnen. Mijn toesliders worden elke rit wel een paar keer gebruikt.
 
Nope, hij heeft geen ABS. Dat vind ik opzich niet erg. Alleen met regen moet je iets minder fanatiek de achterrem gebruiken.
:^
ABS mag, maar het is geen eis voor mij.
Een 250cc zal voor jou, gezien je rijstijl prima zijn ;) Ik ben nog regelmatig verbaasd als ik bij het stoplicht wegrijdt met een andere motor voor me. Om over rotonde's nemen maar niet te beginnen. Mijn toesliders worden elke rit wel een paar keer gebruikt.
Dat denk ik ook dikwijls :Y

Hehe, zie het al voor me, mijn vrouwtje op een CBR 125 R, en ik op een CBR 250 R 8-) :]
(Al vind je die Honda 250 bijna niet in B, de 125 daarentegen heel veel)

Bestaat jou Kawa ook in 125 eigenlijk? Vind die alvast mooier dan de CBR 125/250 :Y

Edit: effe gegoogeld, en ja hoor, ze bestaan ook in 125 :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn broertje heeft ook een ninja 250r aangeschaft (bj 2012 geloof ik) met 8000km op te teller. Enige probleem is dat hij soms tijdens het rijden compleet uitvalt, dus ook de elektronica. De ene keer 2 x tijdens een rit, de andere keer 1 x in de 2000km. Hij krijgt hem vaak rijdend wel weer aan de praat.

Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt:
Mijn broertje heeft ook een ninja 250r aangeschaft (bj 2012 geloof ik) met 8000km op te teller. Enige probleem is dat hij soms tijdens het rijden compleet uitvalt, dus ook de elektronica. De ene keer 2 x tijdens een rit, de andere keer 1 x in de 2000km. Hij krijgt hem vaak rijdend wel weer aan de praat.

Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?

Als alles doodgaat. Dus ook het dashboard, licht, etc dan zou ik de bevestiging van de plus en minpool aan de accu is checken en opnieuw vastzetten.

Als alleen je ontsteking wegvalt zou ik mijn geld op de CDI zetten.
 
Laatst bewerkt:
06-09-2018
dsc_0205.jpg


6 september ben ik weer langs de pomp geweest voor 14,08 liter benzine voor € 22,65. De dagteller stond op 353.8 waarmee de totale stand op 7611.1 komt. Het verbruik was 1 op 25,12. Hij rijd nog steeds erg prettig, vind het alleen vrij lang duren met dit frissere weer en de regen voor alles op temperatuur is. Daar gaan we in de toekomst eens wat metingen op los laten.
 
Onderhoud en andere kosten

4969.0 02-06-2018 Aankoop
4969.0 02-06-2018 MF sticker a € 1,50
5120.0 06-06-2018 Benzine 12,64 liter a € 20,33
5447.2 16-06-2018 Benzine 13,36 liter a € 21,50
5713.1 26-06-2018 H7 Lampje a € 8,95
5784.2 28-06-2018 Benzine 13,96 liter a € 22,18
5931.8 04-07-2018 Frameafdekdop a € 10,56
5974.9 05-07-2018 Bobbins a € 9,99
6164.5 12-07-2018 Benzine 15,00 liter a € 23,49
6431.4 19-07-2018 Remhendel a € 15,49
6431.4 19-07-2018 Hugger a € 27,45
6552.6 24-07-2018 Benzine 15,00 liter a € 23,70
6906.9 15-08-2018 Benzine 14,17 liter a € 22,83
7257.3 28-08-2018 Benzine 14,38 liter a € 23,71
7611.1 06-09-2018 Benzine 14,08 liter a € 22,65

Nog te monteren
Voorvorkkeerring € 16,90


Totaal € 271.41
En, sinds september niet meer gaan tanken?
Of je eigen topic uit het oog vergeten :P

Ik zit er ook weer serieus mee in mijn hoofd naar een lichtere motor over te stappen ...
 
En, sinds september niet meer gaan tanken?
Of je eigen topic uit het oog vergeten :P

Ik zit er ook weer serieus mee in mijn hoofd naar een lichtere motor over te stappen ...

Nog steeds braaf aan het tanken ;), zelfs deze week nog. Ik moet mijn overzichtje bijwerken, maar druk druk druk ;)
 
Nog steeds braaf aan het tanken ;), zelfs deze week nog. Ik moet mijn overzichtje bijwerken, maar druk druk druk ;)
Ik ben naar aanleiding van veel problemen met mijn huidige GSX F min of meer aan het uitkijken naar een andere motor.

Het vrouwtje wil echter dat ik dan ga voor een nieuwe, en aangezien ik al in gedachte had om lichter te gaan, en bij Suzuki, Hond en BMW niet mijn ding vind, is mijn oog ook wel gevallen op de lichtere Ninja's.

250 en 300 in B niet veel te vinden. Maar sinds begin dit jaar hebben we wel de 400.
De Ninja 400 versie 2019 is echt wel een heel schoon beest! 6200€ nieuw, ecodrivecontrol, abs, en FULL LED koplampen inbegerepen.

Voor mij slechts 2 minpunten, kleine tank (14L), en niet echt gangbare bandenmaten (110/70/17 en 150/60/17), die je blijkbaar nie hebt in Michelin Road 5.

Maar verder, bloedmooi machientje!
 
Ik ben naar aanleiding van veel problemen met mijn huidige GSX F min of meer aan het uitkijken naar een andere motor.

Het vrouwtje wil echter dat ik dan ga voor een nieuwe, en aangezien ik al in gedachte had om lichter te gaan, en bij Suzuki, Hond en BMW niet mijn ding vind, is mijn oog ook wel gevallen op de lichtere Ninja's.

250 en 300 in B niet veel te vinden. Maar sinds begin dit jaar hebben we wel de 400.
De Ninja 400 versie 2019 is echt wel een heel schoon beest! 6200€ nieuw, ecodrivecontrol, abs, en FULL LED koplampen inbegerepen.

Voor mij slechts 2 minpunten, kleine tank (14L), en niet echt gangbare bandenmaten (110/70/17 en 150/60/17), die je blijkbaar nie hebt in Michelin Road 5.

Maar verder, bloedmooi machientje!
Als die motor echt zo zuinig is, is 14 liter wel voldoende. Maar dat moet nog blijken. Als ik in de auto van mijn vrouw ( 900cc met turbo) in eco modus rijd en op het schakellampje let, komt hij bijna niet vooruit. Met een 400cc twin kun je heel zuinig rijden, maar zuinig en snel gaan niet samen.
 
Als die motor echt zo zuinig is, is 14 liter wel voldoende. Maar dat moet nog blijken. Als ik in de auto van mijn vrouw ( 900cc met turbo) in eco modus rijd en op het schakellampje let, komt hij bijna niet vooruit. Met een 400cc twin kun je heel zuinig rijden, maar zuinig en snel gaan niet samen.
Dat klopt, het is immers niet omdat de cc's en de pk's ongeveeer halveren, dat het verbruik ook halveert.
Ik durf te gokken dat die Ninja 400 bij mijn rijstijl toch rond de 1:25 zou kunnen rijden. Met mijn GSX F doe ik, als de carbu's het goed doen rond de 1:22,5.
Dat zo een 400 minder snel gaat zal mij worst wezen. Uit testen blijkt die toch vlot naar de 200km/u te gaan, mijn 750 doet 240 (bij beiden gaat het om wat de teller weergeeft, dus 5 tot 7km/u aftrekken uiteraard), maar dat zijn snelheden die ik op de openbare weg amper haal, zo goed als nooit eigenlijk.
 
Dat klopt, het is immers niet omdat de cc's en de pk's ongeveeer halveren, dat het verbruik ook halveert.
Ik durf te gokken dat die Ninja 400 bij mijn rijstijl toch rond de 1:25 zou kunnen rijden. Met mijn GSX F doe ik, als de carbu's het goed doen rond de 1:22,5.
Dat zo een 400 minder snel gaat zal mij worst wezen. Uit testen blijkt die toch vlot naar de 200km/u te gaan, mijn 750 doet 240 (bij beiden gaat het om wat de teller weergeeft, dus 5 tot 7km/u aftrekken uiteraard), maar dat zijn snelheden die ik op de openbare weg amper haal, zo goed als nooit eigenlijk.
Ik had vroeger in de jaren '80 een GSX400E, met 41 pk. Verbruik bij rustig rijden 25km/l, topsnelheid 170 op de teller. In de Alpen functioneerde hij totaal niet. Boven de 2000 meter haalde ik de 40 km/u niet meer, in geen enkele versnelling. Het was geen oud ding, ik had hem nieuw gekocht. Die Ninja 400 zal echt de 200 niet halen, daar heb je ongeveer 65 pk voor nodig. Is ook niet belangrijk meer tegenwoordig.
 
Misschien Ninja 650 , zit je misschien net iets ruimer , ook wat meer vermogen en rijd misschien ook net wat ontspannender en mooi ook om te zien
 
Ik had vroeger in de jaren '80 een GSX400E, met 41 pk. Verbruik bij rustig rijden 25km/l, topsnelheid 170 op de teller. In de Alpen functioneerde hij totaal niet. Boven de 2000 meter haalde ik de 40 km/u niet meer, in geen enkele versnelling. Het was geen oud ding, ik had hem nieuw gekocht. Die Ninja 400 zal echt de 200 niet halen, daar heb je ongeveer 65 pk voor nodig. Is ook niet belangrijk meer tegenwoordig.
Misschien Ninja 650 , zit je misschien net iets ruimer , ook wat meer vermogen en rijd misschien ook net wat ontspannender en mooi ook om te zien
Ja dat klopt, ben ik het mee eens, en niet eens verschrikkelijk veel duurder.

Echter ben ik er van overtuigd dat die 400 voor mij meer dan voldoet, als ik mezelf maar herinner hoeveel fun ik had met zelfs maar een 150cc op de Filipijnen, zelfs met mijn overgewicht (toen 110kg ong, nu bijna 120 :$, maar daar moet ik gezondheidshalve dringend wat aan doen), en met mijn vrouwtje achterop. Ook bergop! We hebben daar 1650 meter hoogte bereikt, reedt nog lekker 70+, en had nog over (maar sneller ging niet, wegens te slechte weg en te bochtig)

Ja, het zal niet hetzelfde zijn als mijn 750. Maar de modernere technologie (de ninja 400 heeft uiteraard injectie), zal toch maken dat die vrij vlot rijdt.

Lang geleden, toen de GSX 650 F uitkwam (die echter niks meer gemeen heeft met de oudere GSX F'en), een testrit mee gedaan, en ondanks de lagere cc en pk, rijdt die voelbaar vlotter dan mijn 750!
Op hoge snelheid zal dat minder zijn, maar daar hoeft het voor mij ook niet.

Verder is het vooral zo dat Kawasaki de enige is die in de A2 klasse iets heeft in mijn smaak. De Ninja dus. Eigenlijk net iets té sportief (ondanks het stuur hoger zit dan de zit, wat het eigenlijk geen ss maakt, maar een st). Ik vind het een "vette machine"!
En dat met ecodrivecontrol (écht iets voor mij _O-:$ ), slipperkoppeling (hebben wellicht de meeste motoren nu), en de FULL LED koplampen, is die helemaal af voor mij!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als die motor echt zo zuinig is, is 14 liter wel voldoende. Maar dat moet nog blijken. Als ik in de auto van mijn vrouw ( 900cc met turbo) in eco modus rijd en op het schakellampje let, komt hij bijna niet vooruit. Met een 400cc twin kun je heel zuinig rijden, maar zuinig en snel gaan niet samen.
Die gaan zuipen om aan de milieu eisen te voldoen > turbo word heet waardoor giftigere uitlaatgassen vormen, mag niet dus word het gehele traject gekoeld met extra brandstof. Dus alleen in eco modus (lagere turbodruk?) en schakelen voordat de turbo aan het werk word gezet haalt zo'n ding fabriekscijfers.

Is dus op motoren niet van toepassing, een motor met minder cilinder inhoud zal altijd zuiniger zijn dan ééntje met meer cilinderinhoud onder dezelfde omstandigheden door minder interne weerstand (dat is ook het idee achter turbo eco blikjes). Nu is 400cc niet 2x zuiniger dan een 800cc omdat de 400cc misschien 50% load heeft en de 800cc 25% load heeft, de cilinder word dan evenveel gevuld maar door minder interne weerstand zal de 400cc wel zuiniger zijn (theoretisch dan, door hogere toerentallen krijg je ook weer meer weerstand..)
 
Die gaan zuipen om aan de milieu eisen te voldoen > turbo word heet waardoor giftigere uitlaatgassen vormen, mag niet dus word het gehele traject gekoeld met extra brandstof. ...
Klopt, een beetje hetzelfde met mijn diesel. Heeft een roetfilter, en die moet regelmatig regeneren (lees: heetstoken om de roetdeeltjes te verbranden waarsoor nóg veel fijner stof de lucht in gaat), en daarvoor gebruikt die extra brandstof. Hij regenereert om de 200 a 250 km, veel te dikwijls.
1 keer een rit kunnen rijden van 200+ km zonder een regeneratie, verbruikte toen 4,9L/100 km, lukt zeer zelden, door dat regenereren ligt het algemeen gemiddelde op 5,8L/100km ... B|

Lange tijd terug, mijn VW PASSAT 2.0 TDI 6 versn, manueel deed op lange afstanden op crouse controle op 130km/u aan een verbruik van 4,3L/100km ... het is voorbij, die mooie tijd ...

Edit: oeps ... ik dacht effe dat we in het auto topic zaten ... sorry voor de off topic @ArendJan :$
 
Edit: oeps ... ik dacht effe dat we in het auto topic zaten ... sorry voor de off topic @ArendJan :$

Haha, maakt mij niet uit. Koop nou maar gewoon een 250/300/400 Kawasaki :)

Vanochtend weer heel blij met mijn motor aangezien de A16 afgesloten was en het een hele grote rotzooi was op de weg....
 
Terug
Bovenaan Onderaan