nieuwe techniek mosfet regelaar

Aprilia4fun

MF veteraan
11 sep 2002
8.809
419
Nieuwe geavanceerde "SERIES" MOSFET-REGELAAR - reduceert de dynamo temperatuur tot 25%.
Dé oplossing om het verbranden van uw dynamo tegen te gaan.

Normale spanningsregelaars laten de overtollige dynamo energie naar massa vloeien, deze regelaar houdt het overtollige vermogen tegen.
Door het ´tegenhouden´ loopt er geen stroom door de dynamo als er geen vraag meer is van het elektrische circuit van de motor. Gedurende deze tijd wordt de dynamo niet belast!
Bijkomend voordeel is dat de motor net iets meer vermogen zal leveren als de accu vol is, dit doordat de dynamo geen energie aan het vliegwiel zal onttrekken.
Deze regelaar heeft tevens een thermische beveiliging, mocht de regelaar te heet worden (door te weinig rijwindkoeling bijvoorbeeld) dan gaat hij tijdelijk ´uit´.

klopt dit ??? wie kan hier iets zinnigs over zeggen... vdv?
 
Over de stroomvoorziening op een groot aantal motoren waar eigenlijk relatief best vaak problemen mee zijn in een tijd waarbij er in een sterk toenemende mate gebruik wordt gemaakt van geavanceerde electronica op motoren. Uitgebrande dynamo's, connectoren, bedrading, spanningsregelaars en defecte accu's.
Veelal kostbare reparaties en een gevoel van onbetrouwbaarheid met in sommige gevallen vervolgschade die de kosten doen exploderen.

Daarom een zoektocht naar een oplossing, het ei van Columbus een betaalbaar alternatief dat werkt in een wereld die wordt gedomineerd door de fabrikant die zijn markt beschermt en overal het spreekwoordelijke prijskaartje aan hangt en de Chinees die handig gebruik maakt van onze gevoelens van onbehagen en voor zowat niks de oplossing meent te hebben.

Zoiets ongeveer.
Dat heb je mooi verwoord,bijna Jip en Janneke,nu kan ik het weer volgen *D
 
Alle oude modellen tot pak hem beet 1995 en toen ook veel modellen met PM rotor.
Kijk eens bij een boxer-BMW of een Moto-Guzzi, waar zie jij zo'n dynamo zitten en die hebben wel degelijk een geregelde veldspoel zoals bij auto's standaard is.
Helaas BMW :/
attachment.php

wel een tussenmodel met snaar aandrijving

GW336H445
Moto Guzzi
 
Ik heb zelf net een mosfet spanningsregelaar in mijn 40 jaar oude suzuki gebouwd en de spanning is echt heel stabiel (en dat is wat hij moet doen)

verder kan je goed merken dat de mosfet spanningsregelaar minder warm wordt en ik hoop dat hij om die reden ook langer mee gaat maar brandstof besparing geloof ik echt niet.
 
In theorie kan het... Flux enzo, snap er iig zelf de ballen van maar dàt weet ik net.

Heeft te maken met het magnetisch veld. Dynamo moet er bij zwaardere belasting ook echt harder aan trekken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan