Schroefdraad stuk in het motorblok

qwareh

MF'er
15 mrt 2012
39
0
Een goedemiddag :X

Vanmiddag een stukje gereden, plots begon de motor olie te lekken.
De onderkuip gedemonteerd, en ik zie olie langs de kop van deze lange bout gaan.

ul3zh44d.png

16bbkqw61.png

68deu92mm.png


Heeft iemand enig idee wat deze bout in het blok vasthoudt? En of dit nog te redden valt?

Alvast bedankt B| :X
 
Laatst bewerkt:
het lijkt m een carterbout die de delen op elkaar houd ter hoogte van de krukas.
Ik zit zeker laten herstellen voordat je carter daar gaat scheuren.
Je zal wel een lange tap nodig hebben om zo diep te komen. Misschien kan je de tap verlengen door er een steel aan te lassen. Ik vraag me af of het gaat groot genoeg is om groter te tappen zonder het onderste deel uit te boren. Anders moet het toch uit elkaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf kan ik weinig met de foto's.

Is de bout afgebroken? Heb je een foto vanuit een andere hoek waar de bout uit komt?

Zelf een leek en ken deze motor niet, maar wellicht dat het dan wat duidelijker word
 
Is het schroefdraad daadwerkelijk dolgedraaid?
ik zie nl geen resten van schroefdraad in het schroefdraad van de bout.
het is nou niet bepaald een bout die je veel los en weer vastdraait,
Hopelijk is de bout alleen losgerammeld.
 
Afgebroken, los- of stuk getrilt, you name it. Ik kan het a.d.h.v. de foto's niet zien.

De voorstelling die ik mij maak, want ik heb er geen beeld en ervaring bij, is dat deze bout tegen de buitenschaal van het krukaslager zit om hem te fixeren.

Hij "eindigt" dus intern in het blok en zal niet d.m.v. een moer aan de andere kant vast te zetten zijn.

Schroefdraad lijkt wel wat beschadigd, samen met de metaalrestjes rond de bout zou je kunnen zeggen dol gedraaid. Ik zie in de glimmend topdraad welke wat vlak lijkt.

Maar is op de foto niet goed te zien dus blijft een gok.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan