Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Maar dan nog steeds is het volgens mij niet echt de bedoeling om voorrang te nemen. Dat dien je te krijgen. Qua regeltjes zat Rik60NL er dus naast, maar je hoort gewoonweg net blind een weg op te knallen. Als oom agent dat zou zien dan neem ik aan dat 'ie ook even een gesprekje met de automobilist aan zou gaan in deze situatie.

Ik zeg niet dat je zelf je eigen regels moet gaan verzinnen, maar alleen maar van de regels uitgaan en je verder als een blind paard op de weg begeven lijkt me ook niet echt de bedoeling.
 
Even mijn theorie boek er bij gepakt.
Woonerven zijn meestal voorzien van een uitrit constructie waarbij aan alle verkeer voorrang verleend dient te worden.
Indien deze geen uitrit constructie heeft is het een kruispunt waar de normale voorrangsregels gelden.
 
Maar dan nog steeds is het volgens mij niet echt de bedoeling om voorrang te nemen. Dat dien je te krijgen. Qua regeltjes zat Rik60NL er dus naast, maar je hoort gewoonweg net blind een weg op te knallen. Als oom agent dat zou zien dan neem ik aan dat 'ie ook even een gesprekje met de automobilist aan zou gaan in deze situatie.

Ik zeg niet dat je zelf je eigen regels moet gaan verzinnen, maar alleen maar van de regels uitgaan en je verder als een blind paard op de weg begeven lijkt me ook niet echt de bedoeling.
Ben ik het ook wel mee eens hoor. Volgens mij is het in zo'n situatie meer de bedoeling dat je bij het naderen van een (onoverzichtelijke) gelijkwaardige kruising allebei een beetje snelheid mindert, laat merken dat je elkaar ziet (oogcontact), en dan een van de twee besluit: "oké dan ga ik, ik heb namelijk voorrang hier".

Blind doorrijden is nooit verstandig, maar ook niet van Rik60NL, denkende dat hij voorrang heeft omdat het een uitrit zou zijn...
Maar ach, situaties vinden plaats en gelukkig is er niemand te water gegaan uiteindelijk :t

(En een reden vinden om een Hero 5 te kopen is altijd goed natuurlijk :Y)
 
[...]


Je Jaq. Maar daar zet ik dan een amerikaan tegenover, 5.7 V8 die 1:3 normaal vind, hoef ik je niet eens gek voor te doen.

Kolere... lijkt wel of ik blij ben met zulke verbruikscijfers '( |(

Doe ik het met mijn oude 5.9 nog heel goed........
Lange afstand op cc rond de 5.3km op een liter, korte stukjes of sneller gaat hij naar de 1:4
Is zelfs een primitieve installatie die lpg via luchtfilter aanzuigt

Maar beladen en een stevige trailer en wat doorrijden zal die 1:2 vast mogelijk zijn.

Ik ga op smalle weggetjes wel altijd aan de kant, wielen mogen best vies worden, en ik weet exact hoe breed hij is, kan het prima inschatten (2,05 meter (zonder spiegels)
 
Maar dan nog steeds is het volgens mij niet echt de bedoeling om voorrang te nemen. Dat dien je te krijgen.
:^ dat je nu op de voorrangsweg zit of niet het blijft gevaarlijk.

Gisteren, op zoek naar een mobiele werfkeet, reed ik hier, in de richting dat je kijt:
full

Je ziet dat de dwarsrichting wel degelijk voorrang moet verlenen. Maar jarenlang geleden was het omgekeerd. Ik zag een vrachtwagen van rechts omhoog komen, aan een snelheid alsof die leek te denken "ik heb voorrang dus ik gá gewoon", en gelukkig kon ik daarop anticiperen. Maar ook telkens ik van de andere kant kom vertraag ik sterk, want door dat hoekhuis heb je geen zicht.

Had ik gisteren niet vertraagd was het motorrijder tegen vrachtwagen ... in je recht zijn is dan niet echt een troost meer in mijn ogen ...
 
Even mijn theorie boek er bij gepakt.
Woonerven zijn meestal voorzien van een uitrit constructie waarbij aan alle verkeer voorrang verleend dient te worden.
Indien deze geen uitrit constructie heeft is het een kruispunt waar de normale voorrangsregels gelden.

Kan me sterk vergissen, maar als het een camping is, is het toch eigen terrein, dan is het een uitrit, (of ben ik nou zo dom)
Zou wat wezen, maak een mooie oprijlaan en je bent een "weg van rechts".
Kan me niet voorstellen dat je voorrang hebt, als je van een eigen terrein komt
 
Kan me sterk vergissen, maar als het een camping is, is het toch eigen terrein, dan is het een uitrit, (of ben ik nou zo dom

Dan praat je weer over een uitrit constructie en dat is wat anders dan een al dan niet gelijkwaardige kruising.
Is weer anders dan een woonerf (=openbare weg)
 
Als het om een Yamaha XJ6 gaat: die heeft een olieniveaulampje, en dat gaat blijkbaar aan als je olieniveau net boven het minimum staat. Niks aan de hand dus.
Wel even bijvullen natuurlijk.
Hoezo niks aan de hand?
Mijn 2007 Honda Hornet heeft pas 90 Mm gelopen maar ik heb nog nooit olie bijgevuld.
Als het olieniveau ineens minimaal is, dan is er toch wel iets aan de hand?
 
Er is "duidelijk" een bordje woonerf te zien. Verkeer dat een woonerf verlaat moet al het andere verkeer voor laten (inclusief voetgangers). Dat is in elk geval wat ik jaren geleden eens geleerd heb met theorie.
En er moet natuurlijk ook duidelijk een bord staan dat je het woonerf verlaat

OOPS, too slow

De camp(ing) eigenaar wil net rijgedrag op zijn camp.
Het betreft hier een privé terrein en is dus altijd een uitrit naar de openbare weg.

Het dus zelfs zonder bordjes geen gelijkwaardige kruising.
 
Hoezo niks aan de hand?
Mijn 2007 Honda Hornet heeft pas 90 Mm gelopen maar ik heb nog nooit olie bijgevuld.
Als het olieniveau ineens minimaal is, dan is er toch wel iets aan de hand?


Daar ben ik ook bang voor. Maargoed in eerste instantie hoop ik dat het geen extra schade heeft opgeleverd nu er blijkbaar te weinig olie in zat en het lampje ging branden tijdens het rijden. '(

Maar voor nu een kwestie van bijvullen en goed in de gaten houden denk ik?
 
Hoezo niks aan de hand?
Mijn 2007 Honda Hornet heeft pas 90 Mm gelopen maar ik heb nog nooit olie bijgevuld.
Als het olieniveau ineens minimaal is, dan is er toch wel iets aan de hand?
Het lijkt ineens, maar het gebeurt geleidelijk. Gedurende langere tijd kan het olieverbruik aangevuld zijn door condensaat van water en brandstofresten. Door het warme weer van de laatste tijd gaat de olietemperatuur omhoog en verdampt het condensaat weer. Dan daalt het oliepeil opeens.
 
Laatst bewerkt:
Het betreft hier een privé terrein en is dus altijd een uitrit naar de openbare weg.
Of het privéterrein is of niet maakt niet uit, zolang het voor iedereen toegankelijk is, is het openbare weg en gelden de verkeersregels daar.

Zelfde verhaal geldt ook voor parkeerplaatsen, er is op dit forum vast wel een topic te vinden over over motorrijders die een boete kregen omdat ze wheelies aan het doen waren op een privé, maar wel openbaar toegankelijk parkeerterrein.
Of neem toltunnels, tolbruggen en tolwegen, allemaal privéterrein, maar toch gelden daar de verkeersregels.

Of het een uitrit is hangt dus niet af van het bezit, maar van andere kenmerken (vormgeving, bestrating etc.).
 
Voor wat het waard is:
Het is een in/uitrit volgens mij, die spiegel is voor verkeer die het park verlaat, let op het woonerf bord.

[afbeelding]

Misschien kan Baksteen dit even ophelderen...

Ik zal t hem s vragen maar zover ik weet houdt hij niet van de puzzel 'inrichtingseisen'en BABW. Er zijn teveel kruisende wegen / uitritten die bewust niet aan de eisen voldoen om een sluitend antwoord te geven, en Baksteen houdt er niet van A te zeggen en dan het risico te lopen dat iemand A uitvoert terwijl de wegbeheerder toch eigenlijk B had bedoeld.

Ik ken 'kruisingen' die dusdanig zijn uitgevoerd dat je echt niet kunt onderbouwen of het een uitrit is of kruisende weg. Wegbeheerder: Prima, dan zullen ze iig rustig aan rijden daar. Als het tot een aanrijding komt zien we dat dan wel weer"
 
Of het privéterrein is of niet maakt niet uit, zolang het voor iedereen toegankelijk is, is het openbare weg en gelden de verkeersregels daar.



Of het een uitrit is hangt dus niet af van het bezit, maar van andere kenmerken (vormgeving, bestrating etc.).

:^

Prive terrein kent het WVW ook niet, het draait erom of het openbare weg is, ja of nee.
Ook eigen terrein dat gewoon toegankelijk is, zonder sleutels, pasjes, hekken is gewoon openbare weg.
 
Het lijkt ineens, maar het gebeurt geleidelijk. Gedurende langere tijd kan het olieverbruik aangevuld zijn door condensaat van water en brandstofresten. Door het warme weer van de laatste tijd gaat de olietemperatuur omhoog en verdampt het condensaat weer. Dan daalt het oliepeil opeens.
Is de temperatuur in de motor zo dat het weer daar zo'n invloed op heeft?
 
Terug
Bovenaan Onderaan