Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vandaag 2 dames in een Renault Scenic die met haast een meubelstuk vervoerden, achterklep helemaal open, mij eerst geen voorrang verlenen, vervolgens met hoge snelheid drempels over waardoor die achterklep en meubelstuk heen en weer bounceden en vervolgens nog even het kruispunt over knallen terwijl er een fietser aankwam.

Heb hoofdschuddend gepast afstand gehouden, sommige mensen..
 
Vandaag 2 dames in een Renault Scenic die met haast een meubelstuk vervoerden, achterklep helemaal open, mij eerst geen voorrang verlenen, vervolgens met hoge snelheid drempels over waardoor die achterklep en meubelstuk heen en weer bounceden en vervolgens nog even het kruispunt over knallen terwijl er een fietser aankwam.

Heb hoofdschuddend gepast afstand gehouden, sommige mensen..

Waar was dat ? was die auto wit ?
Ik ben ook zoiets tegen gekomen vandaag richting Berkel en Rodenrijs.

Ik zal t hem s vragen maar zover ik weet houdt hij niet van de puzzel 'inrichtingseisen'en BABW. Er zijn teveel kruisende wegen / uitritten die bewust niet aan de eisen voldoen om een sluitend antwoord te geven, en Baksteen houdt er niet van A te zeggen en dan het risico te lopen dat iemand A uitvoert terwijl de wegbeheerder toch eigenlijk B had bedoeld.

Ik zal de gemeente Nieuwkoop eens opbellen als ik een slecht humeur heb, ik snap het. :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waar was dat ? was die auto wit ?
Ik ben ook zoiets tegen gekomen vandaag richting Berkel en Rodenrijs.
Ik zal de gemeente Nieuwkoop eens opbellen als ik een slecht humeur heb, ik snap het. :t
Hoogeveen, denk niet dat ze zo'n lange rit hebben gemaakt.
 
Net terug van 3 weken rondreizen door Azie, inclusief beetje rond touren op een motor.
Even wennen aan dat iedereen maar doet wat ie wil, een 1 baansweg kan net zo goed een 3 baans zijn als je wil...Maar ach hoort erbij

Stap k vanmorgen op de motor rijd er blijkbaar een buschauffeur voor me die ook net terug is en moet wennen. Meneer vond t nodig om op t midden van 2 banen stil te staan voor t stoplicht en vervolgens lekker 2 banen aanhoud terwijl ie de snelweg op rijdt. Op t moment dat k er langs wil, want he ben niet op de motor om met 60 de snelweg op te gaan, probeert ie me tot 2 keer (links en rechts) af te snijden :r
Zit er sterk aan te denken om een klacht in te dienen bij Connexxion, maar weet t busnummer niet meer |(
 
Meneer reed heel Deventer op deze manier door, was al bang dat hij zo de snelweg zou oprijden maar net ervoor keek hij in de spiegel en corrigeerde hij zijn onwetendheid :+

full


_O-
 
Net terug van 3 weken rondreizen door Azie, inclusief beetje rond touren op een motor.
Even wennen aan dat iedereen maar doet wat ie wil, een 1 baansweg kan net zo goed een 3 baans zijn als je wil...Maar ach hoort erbij

Stap k vanmorgen op de motor rijd er blijkbaar een buschauffeur voor me die ook net terug is en moet wennen. Meneer vond t nodig om op t midden van 2 banen stil te staan voor t stoplicht en vervolgens lekker 2 banen aanhoud terwijl ie de snelweg op rijdt. Op t moment dat k er langs wil, want he ben niet op de motor om met 60 de snelweg op te gaan, probeert ie me tot 2 keer (links en rechts) af te snijden :r
Zit er sterk aan te denken om een klacht in te dienen bij Connexxion, maar weet t busnummer niet meer |(
Maar je weet wel waar het was en hoe laat. Dat moet Connexxion kunnen achterhalen.
 
Gisteren terug van rondje Franse Ardennen > België (N83, leuk stukje om even door te trekken!) > Luxemburg > Eifel > huis.

Eén ervaring die me sowieso gaat bijblijven, namelijk een noodremactie op de Belgische snelweg. Met nog ruim gepaste afstand +- 140km/u moeten remmen en gelukkig juist gehandeld. Dan ben je toch trots dat je meer geleerd hebt van die lessen en je toch vaardiger bent dan je misschien gelooft in je beginnerlingtijd. Wat was nou het geval?

4 auto's voor mij bedacht een belgische dame ineens vol in de ankers te gaan voor een dood stuk wild op de weg. Het was net éénbaans geworden, ivm werkzaamheden. Iedereen kart lekker door en ik als laatste in de rij met een besteldbus voor mij. Bestelbus remt ineens, ik hoor overal piepende banden, ik zag iedereen alle kanten op remmen om haar maar te ontwijken. In die paar tiende seconden ga je handelen...: Geen ABS, vól remmen maar ook héél even loslaten en dan weer vól remmen? Red ik dat? Red ik dat? Ojee, hij gaat toch glijden. Los! Voeten op de pedalen, vol gewicht daarop! Rechtop! Vast! Sturen waar je heen wil! Los! En weer vast! Intussen kijk je schichtig om je heen waar je naartoe kan sturen want dat busje komt toch sneller dichterbij. Maar de motor nog recht, iets zijwaarts. Doorgaan. Gaat goed. Gewoon doen, niet twijfelen.

Toch bijzonder hoe je die tiende seconden achteraf helder ervaren hebt. Bij stilstand nog hooguit 1 meter tussen mij en de bus. Ook blij dat er niemand achter me zat, want dan had het anders af kunnen lopen. De belgen vliegen elkaar in het Frans aan op de snelweg, iedereen laaiend op mevrouw. Ik bemoei me er niet mee, ik wil weg hier. De volgende afslag gepakt om met kloppend hart in de keel en trillende handjes even uit te puffen van de schrik.

Achteraf tevreden over mijn handelen. Misschien niet helemaal juist geremd. Stukje extra zelfverzekerheid gekregen, dat ik onbewust echt wel weet wat ik moet doen. Toch nóg meer afstand misschien? Of accepteren dat sommige situaties onvoorkomelijk zijn hoe voorbereid je ook bent?
 
Laatst bewerkt:
Achteraf tevreden over mijn handelen. Misschien niet helemaal juist geremd. Stukje extra zelfverzekerheid gekregen, dat ik onbewust echt wel weet wat ik moet doen. Toch nóg meer afstand misschien? Of accepteren dat sommige situaties onvoorkomelijk zijn hoe voorbereid je ook bent?

Nou je kan het ons vertellen dus het is 100% goed gegaan. TOP *O* :t
Niets op aan te merken. :W
 
Ik zou me dat wel voor kunnen stellen ja.
Als je dagelijks in een dichte auto rijd en heel soms in een andere dan gaat het niet automatisch natuurlijk.
 
Gisteren terug van rondje Franse Ardennen > België (N83, leuk stukje om even door te trekken!) > Luxemburg > Eifel > huis.

Eén ervaring die me sowieso gaat bijblijven, namelijk een noodremactie op de Belgische snelweg. Met nog ruim gepaste afstand +- 140km/u moeten remmen en gelukkig juist gehandeld. Dan ben je toch trots dat je meer geleerd hebt van die lessen en je toch vaardiger bent dan je misschien gelooft in je beginnerlingtijd. Wat was nou het geval?

4 auto's voor mij bedacht een belgische dame ineens vol in de ankers te gaan voor een dood stuk wild op de weg. Het was net éénbaans geworden, ivm werkzaamheden. Iedereen kart lekker door en ik als laatste in de rij met een besteldbus voor mij. Bestelbus remt ineens, ik hoor overal piepende banden, ik zag iedereen alle kanten op remmen om haar maar te ontwijken. In die paar tiende seconden ga je handelen...: Geen ABS, vól remmen maar ook héél even loslaten en dan weer vól remmen? Red ik dat? Red ik dat? Ojee, hij gaat toch glijden. Los! Voeten op de pedalen, vol gewicht daarop! Rechtop! Vast! Sturen waar je heen wil! Los! En weer vast! Intussen kijk je schichtig om je heen waar je naartoe kan sturen want dat busje komt toch sneller dichterbij. Maar de motor nog recht, iets zijwaarts. Doorgaan. Gaat goed. Gewoon doen, niet twijfelen.

Toch bijzonder hoe je die tiende seconden achteraf helder ervaren hebt. Bij stilstand nog hooguit 1 meter tussen mij en de bus. Ook blij dat er niemand achter me zat, want dan had het anders af kunnen lopen. De belgen vliegen elkaar in het Frans aan op de snelweg, iedereen laaiend op mevrouw. Ik bemoei me er niet mee, ik wil weg hier. De volgende afslag gepakt om met kloppend hart in de keel en trillende handjes even uit te puffen van de schrik.

Achteraf tevreden over mijn handelen. Misschien niet helemaal juist geremd. Stukje extra zelfverzekerheid gekregen, dat ik onbewust echt wel weet wat ik moet doen. Toch nóg meer afstand misschien? Of accepteren dat sommige situaties onvoorkomelijk zijn hoe voorbereid je ook bent?
De Belgische snelweg is een van de gevaarlijkste plaatsen van de wereld. Zo veel mogelijk vermijden.
 
Maar je weet wel waar het was en hoe laat. Dat moet Connexxion kunnen achterhalen.

Connexxion zelf niet, maar er rijdt op die route maar 1 bus van hun en op dat tijdstip dus zelf maar busnummer achterhaalt en klacht ingediend.
Is ook niet de eerste keer dus volgende keer weer de gopro op en beelden doorspelen naar de politie :W
 
Hoezo niks aan de hand?
Mijn 2007 Honda Hornet heeft pas 90 Mm gelopen maar ik heb nog nooit olie bijgevuld.
Als het olieniveau ineens minimaal is, dan is er toch wel iets aan de hand?

Het ging er hier om of het olielampje aangeeft dat er te weinig oliedruk is of dat het olieniveau op het minimum zit.

In dit geval geeft het lampje aan dat het olieniveau op het minimum zit dus de motor heeft nog wel oliedruk. De kans op gevolgschade aan de motor is dan nog minimaal, dus nog niets aan de hand. En daar ging het hier om.

In geval van te lage oliedruk kun je al heel snel gevolgschade aan het blok hebben en heb je dus een groter probleem.

In beide gevallen moet je natuurlijk kijken waarom je olie verloren bent.
 
Het ging er hier om of het olielampje aangeeft dat er te weinig oliedruk is of dat het olieniveau op het minimum zit.

In dit geval geeft het lampje aan dat het olieniveau op het minimum zit dus de motor heeft nog wel oliedruk. De kans op gevolgschade aan de motor is dan nog minimaal, dus nog niets aan de hand. En daar ging het hier om.

In geval van te lage oliedruk kun je al heel snel gevolgschade aan het blok hebben en heb je dus een groter probleem.

In beide gevallen moet je natuurlijk kijken waarom je olie verloren bent.

+

Het lijkt ineens, maar het gebeurt geleidelijk. Gedurende langere tijd kan het olieverbruik aangevuld zijn door condensaat van water en brandstofresten. Door het warme weer van de laatste tijd gaat de olietemperatuur omhoog en verdampt het condensaat weer. Dan daalt het oliepeil opeens.

=

Bijvullen en komende tijd in de gaten houden.
 
Ik filterde vanmiddag mee achter een politieauto op de A4 die ter plekke moest zijn bij een ongeval. Net op het moment de politieauto schuin op de weg stopt, gooit een motorrijder (die heel veel weg heeft van een scooter :? ) zijn motor tussen mij en de politieauto die vervolgens vol in de ankers moest om de politie te ontwijken :') Politie roepte nog wat, maar dat verstond ik niet :+
 
Dus als jij je voortuin van asfalt voorziet is het ineens een gelijke weg met de weg die daar ligt. |(

Als het voor een doorsnee verkeersdeelnemer uit ziet als 'een weg' dan wel inderdaad.






Even mijn theorie boek er bij gepakt.
Woonerven zijn meestal voorzien van een uitrit constructie waarbij aan alle verkeer voorrang verleend dient te worden.
Indien deze geen uitrit constructie heeft is het een kruispunt waar de normale voorrangsregels gelden.

En wat is daar de sluitende definitie van ?

Zolang dat niet duidelijk is, heb je niet zo heel veel aan deze omschrijving nl.
 
https://www.verkeersrecht.nl/column/uitritten

Dat verhaal is volgens mij nog steeds van toepassing.

Dat is een column... een eigen interpretatie van een persoon, geen juridisch 100% toepasbare definitie.




https://nl.wikipedia.org/wiki/Uitrit
Beter kan ik het niet verwoorden.

In de omschrijving staat al "kan van alles zijn, zoals...."

En wat te denken van de afsluiter:"Het is niet toegestaan om zonder toestemming van de overheid (meestal de gemeente) een uitrit naar de openbare weg te maken."

Als ik die regel toepas op het plaatje in deze reply MotorZeeRob in "Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb..." dan staat er dus dat dit geen uitrit kan zijn. Is dat dan een weg van rechts :?


Er zijn veel omschrijvingen maar er is een tijd geweest dat de overheid ervoor ging "geef je verstand voorrang".
Oftewel, als we iets niet 100% duidelijk krijgen dan hopen we dat het verkeer zelf goed genoeg oplet zodat er geen aanrijdingen plaatsvinden.
Er is gewoon geen 100% sluitende definitie voor wat wel of niet een uitrit is. Wel voor 85/90% maar wegbeheerders vinden iedere keer weer dingen uit waardoor er situaties ontstaan die net geen vlees maar ook geen vis zijn.
 
Als het voor een doorsnee verkeersdeelnemer uit ziet als 'een weg' dan wel inderdaad.

Niet helemaal. Jij mag als het er hetzelfde uitziet er niet van uitgaan dat het een uitrit is.
Iemand die van een privéterrein komt wordt echter wel geacht te weten dat deze van een privé terrein komt en dus voorrang dient te verlenen aan het overige verkeer.

Ook al is een privé terrein niet afgesloten, dan wil dat ook niet zeggen dat er een vrije toegang is. Wanneer de eigenaar of diens vertegenwoordiger jou sommeert te vertrekken dan heb je maar te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan