Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vanmiddag bij Joure in het koekblik, situatie is daar nu veranderd, als je vanaf Heerenveen komt buigt de A7 af en word de A6, je hebt daar nu een lange in/uitvoegstrook. Verkeer vanuit Joure komt erop en verkeer naar Den Helder (A7) moet eraf.

Alles is daar nog 70 omdat het filemeldsysteem nog niet aan staat en ze in de omgeving nog aan het werk zijn (maar daar heb je op zondag geen last van). Ik kom vanuit Heerenveen en moet richting Den Helder, gangetje 80/90 op de teller, ietsje harder dan mag. Vanuit Joure komt een witte Volvo met 70 op de invoegstrook, hij bleef daar nogal lang hangen dus ik dacht eigenlijk dat ie af zou gaan naar de A7 dus stond net op het punt te besluiten om hem voorbij te gaan. Op dat moment begint ie ineens als een slak in te voegen zonder richtingaanwijzer en zonder te kijken (want ik kwam daar juist net aanrijden) heb mijn aanwezigheid maar even kenbaar gemaakt dmv de claxon. Krijg je zo’n stom handje opgestoken.

Als ie die moeite van de hand nou had gebruikt voor de richtingaanwijzer...
 
Laatst bewerkt:
Al de achtste keer of zo dat ik mezelf citeer.


@ Verkeerd-licht-rijder.

Lees dit eens: K1100LTse in "Het grote Wat ik onderweg heb meegemaakt..."


Misschien moet ik er voor de duidelijkheid wel effe bij vermelden dat ik niet graag in het donker rij en dat probeer te vermijden . Overdag krijg ik geen reacties van tegenliggers dat ik hen verblind ofzo. Die lichten zijn overdag denk ik toch niet zo storend als ze snachts zijn. In het donker zal de tegenligger ook wel nadrukkelijk gaan knipperen met zn grootlichten. Als dat zich zou voordoen weet ik ook direct waar ik aan toe ben. En als dat zo zou zijn zal ik inderdaad mijn mening moeten bijstellen.
Maar dat heb ik dus tot op heden nog niet gemerkt.
 
Goh, vanochtend reed ik naar het werk, daarbij gaat de rit door nogal "dure wijken". Vanuit een tuin (landgoed) rechts komt een fraaie Tesla achteruit een poort uit, steekt daarbij een ruim aangelegd fietspad over en lijkt niet voor mij te gaan stoppen.

Streepje gas (!) erbij en ik ben er op tijd voorlangs. Blijkt dus dat de Tesla helemaal geen snelheid mindert, en gewoon achteruit de weg opkomt. Hij draait en hindert daarbij nadrukkelijk een rij auto's die mij tegemoet kwam. Ging allemaal maar net goed.

De Tesla rijdt hierna achter mij aan, een kilometer verder naderen wij een groot en druk kruispunt. Voor ons alle lampen op rood. De Tesla heeft waarschijnlijk nooit gehoord dat beperkingen ook voor hem gelden, en neemt het voorsorteer vak voor linksaf. Hij rijdt mij voorbij en zonder ook maar de rem aangeraakt te hebben gaat hij door het rode licht en slaat linksaf. Al het tegemoetkomend verkeer moest stevig op de rem. Ook hier weer, ging allemaal net goed. (of eigenlijk dus niet). Verbazingwekkend weer....

Oh ja, ook een nieuwe FJR1300 gespot in de nieuwe kleur voor 2018, Phantom Blue, net als mijn nieuwe Trajer. Mooi!!
 
Laatst bewerkt:
Laatst op ring Alkmaar wilde een Tesla een bij stoplicht racen. Tja, dan zit er maar één ding op, licht op groen en normaal optrekken. Maar wat trekken die krengen snel op zeg.. Ik wist dat hij hoe dan ook sneller weg zou zijn, maar zoveel sneller... :W *O*

Owja.. En, het was niet onderweg, vanochtend zag ik op het werk dat ik een lekke oliekeerring heb bij mijn rechter vorkpoot.. :X
 
Laatst bewerkt:
Gisteren heerlijk gereden, met mijn dochter, mijn neef en een vriend van hem, door de kop van Noord Holland. Door al die mooie dorpen. Vrouw kwam van rechts met de auto, maar zag de vier motoren en liet ons ongehinderd langs gaan, hulde.

Maar ergens in Benningbroek rijd ik als achterste motor en zit er zo'n SUV een paar meter achter me. Ik vind dat zo schijtirritant dat ik in staat ben om midden op de weg te stoppen en zo'n vent even duidelijk te maken dat ik automatisch rem voor dieren, dat is een reflex.

Ik rem zelfs voor een overstekende rat. :D

Gelukkig maak ik ook vaak mee dat automobilisten extra afstand houden, maar zo'n SUV lul irriteert me mateloos.
 
Kom op zeg.. :]
Een F800ST kan toch ook wel binnen 4s naar de 100?

Vast, maar de Tesla nog rapper.. (zie Han S)
En ik heb zo'n ST met extra tractorgeluid (lees kantelende zuiger) voor extra minder vermogen.

Dat van dat tractorgeluid... ooit eens op Youtube gelezen bij de commentaren. Stond er een paar weken terug een grote tractor achter me en we klonken (bijna) hetzelfde.. _O-
 
Gisteren heerlijk gereden, met mijn dochter, mijn neef en een vriend van hem, door de kop van Noord Holland. Door al die mooie dorpen. Vrouw kwam van rechts met de auto, maar zag de vier motoren en liet ons ongehinderd langs gaan, hulde.

Maar ergens in Benningbroek rijd ik als achterste motor en zit er zo'n SUV een paar meter achter me. Ik vind dat zo schijtirritant dat ik in staat ben om midden op de weg te stoppen en zo'n vent even duidelijk te maken dat ik automatisch rem voor dieren, dat is een reflex.

Ik rem zelfs voor een overstekende rat. :D

Gelukkig maak ik ook vaak mee dat automobilisten extra afstand houden, maar zo'n SUV lul irriteert me mateloos.


Han ,je bent een beste kerel w.s, maar als je remt voor dieren als er iemand(hoe kort maakt niet uit) achter je zit,ben je gewoon een pannekoek, de vrouw die je voorrang gaf is gewoon een domme doos :Y of blond :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zonet een Google Street View auto zien rijden.
(ik was wel te voet).
Iemand een idee hoe lang het duurt voor de nieuwe beelden op street view staan?

En heeft er iemand een idee of, en hoe, je te weten kan komen waar en wanneer (ongeveer) een van die auto's rijden? Ik zou er wel eens eentje willen tegenkomen als ik met de motor (of ook met de auto) rijd.
 
Net op de laatste 25 meter van een (Duitse) afrit waarbij ik rechtsaf moest slaan, bijna onderuit geremd. Ik reed achter een Audi en we reden beiden met een redelijk vaartje. Komt er een fietser aan die geen voorrang had, maar toch maar snel overstak. Audi vol in de ABS. Ik ook. Oh nee... Toch niet... Ik heb geen ABS meer sinds ik een '98 Vmax rijd. |(
 
Top hoor :X kom wel vaker van die padvinders tegen met lampjes , beter zichtbaar :N meer irritatie :Y
Ik zou wel graag een foto van zijn motor willen zien, frontaal genomen vanop "ooghoogte" in een gemiddelde auto, pas dan kunnen we oordelen of ze al dan niet hinderlijk zijn.

Ik had op mijn vorige motor ook xenon projectors (later LED ingestoken), en op de zijkanten van het voorspatbord extra felle DRL's gemonteerd, maar naar mijn mening niet hinderlijk.
Dat werd mij onrechtstreeks bevestigd door volgende uitspraak van een agent toen ik blijkbaar mijn koplampen eens vergeten aan te doen was, "en je moet je koplampen aan zetten, want die klein lampjes onderaan zijn niet voldoende hoor".
(hij had mij staande gehouden omdat hij mij betrapte op het maken van een doorsteek in Leuven waar dat niet mocht wegens het (zinloze) circulatieplan aldaar :$ )

Bij mijn huidige motor komt die koplamp ombouw en plaatsing van extra DRL's er ook nog.

En zoals PatrickPeeters denkt te doen, een extra stoplicht, komt er ook weer op, een fel rode LED balk. Dat stoplicht is zeer belangrijk.

Ook mijn achterste pinkers zullen vervangen worden door fellere rode LED lampen.

Alles wordt wel zo gemonteerd en afgesteld dat het de zichtbaarheid verbeterd, maar niet hinderlijk is. Iets wat je bij een redelijk aantal af-fabriek DRL's en fully LED koplampen bij auto's niet kan zeggen.

Er zou bij homologatie een limiet ingesteld moeten worden. Een auto/motor uit de jaren 70/80 met de standaard verlichting en pinkers uit die tijd is dezer dagen quazi onzichtbaar in het verkeer.
 
Ik zou wel graag een foto van zijn motor willen zien, frontaal genomen vanop "ooghoogte" in een gemiddelde auto, pas dan kunnen we oordelen of ze al dan niet hinderlijk zijn.

Ik had op mijn vorige motor ook xenon projectors (later LED ingestoken), en op de zijkanten van het voorspatbord extra felle DRL's gemonteerd, maar naar mijn mening niet hinderlijk.
Dat werd mij onrechtstreeks bevestigd door volgende uitspraak van een agent toen ik blijkbaar mijn koplampen eens vergeten aan te doen was, "en je moet je koplampen aan zetten, want die klein lampjes onderaan zijn niet voldoende hoor".
(hij had mij staande gehouden omdat hij mij betrapte op het maken van een doorsteek in Leuven waar dat niet mocht wegens het (zinloze) circulatieplan aldaar :$ )

Bij mijn huidige motor komt die koplamp ombouw en plaatsing van extra DRL's er ook nog.

En zoals PatrickPeeters denkt te doen, een extra stoplicht, komt er ook weer op, een fel rode LED balk. Dat stoplicht is zeer belangrijk.

Ook mijn achterste pinkers zullen vervangen worden door fellere rode LED lampen.

Alles wordt wel zo gemonteerd en afgesteld dat het de zichtbaarheid verbeterd, maar niet hinderlijk is. Iets wat je bij een redelijk aantal af-fabriek DRL's en fully LED koplampen bij auto's niet kan zeggen.

Er zou bij homologatie een limiet ingesteld moeten worden. Een auto/motor uit de jaren 70/80 met de standaard verlichting en pinkers uit die tijd is dezer dagen quazi onzichtbaar in het verkeer.

dank voor uw bijdrage, ik formuleerde het waarschijnlijk nogal ongelukkig, maar uw verhaal komt overeen met hoe ik erover denk.

het zou inderdaad interessant zijn om eens een vooraanzicht te krijgen van mijn brommer met de hele santeboetiek verlicht zowel bij daglicht als snachts, om te kijken wat dat doet met een tegenligger.
Ik ga dat binnenkort eens doen, en post dan het resultaat hier.
 
Vandaag iets meegemaakt wat ik nooit meer mee hoop te maken. Stilgevallen op de wisselstrook tussen Amsterdam en Almere, tijdens de spits, zonder vluchtstrook. Niet fijn! Benzine was eerder op dan verwacht, beetje eigen schuld. Uit laten rollen, proberen te starten maar hij wilde niet. Stuk geduwd en in een soort vluchthaven even op adem gekomen, geschud en uiteindelijk startte ie gelukkig toch weer. Wachten op een groot gat en toen maar hopen dat ie het bleef doen. Hogering op en bij de eerste mogelijkheid eraf, viel ie weer uit. Toch weer kunnen starten en door de wijk naar het tankstation, fijn is anders.
Gisteren nog een vrachtwagen half over de vluchtstrook zien gaan bij Wegmisbruikers, dus de schrik zit er toch wel even goed in als het overige verkeer met 100+ langs raast.
Vanaf nu toch maar een heel stuk conservatiever met tanken omgaan.
 
Laatst bewerkt:
even duidelijk te maken dat ik automatisch rem voor dieren, dat is een reflex.

Ik rem zelfs voor een overstekende rat. :D

Zou ik afleren als ik jou was.

Ik ben zeker dierenliefhebber maar zeker 1 x per jaar kom ik werkgerelateerd bij iemand waar remmen voor een beest uiteindelijk resulteerde in een ( al dan niet eenzijdige ) aanrijding zonder of zelfs met letsel.

Ik heb het mijzelf dus bewust afgeleerd. Als de afstand groot genoeg is om erover na te denken laat ik het gas los, maar 'uit reactie' op de rem gaan.... :N

Overigens, ik rij nogal eens door een gebied waar veel beesten op de weg zitten of springen. Zelfs zonder te remmen mis je zo'n beest vaker als dat je m raakt.

En als je al zo'n beest aanrijd dan moet t al een beest van 10+ kilo zijn, anders rammel je er gewoon overheen zonder risico voor jou of je motor.

Zielig ? Ja, absoluut. Maar wel realistisch.




Jan, als je niet remt voor dieren ben je een eikel en eikels horen in een boom te hangen.

Dank je.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag iets meegemaakt wat ik nooit meer mee hoop te maken. ... ... met 100+ langs raast.
Vanaf nu toch maar een heel stuk conservatiever met tanken omgaan.

Had ik het vandaag toch wat beter uitgekiend. Begon 200 meter voor het tankstation te bokken, en toen ik het tankstation op reed en de koppeling in trok viel ie helemaal uit.

Verse peut erin, en door.
 
Wat betreft grote belevenissen hhhhheb ik vandaag getracht een milkshake mee te zeulen in de zadeltas. Het is gelukt, wel wat 'extra shaken'. Ik ben trots. Hij is lekker.
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft grote belevenissen hhhhheb ik vandaag getracht een milkshake mee te zeulen in de zadeltas. Het is gelukt, wel wat 'extra shaken'. Ik ben trots. Hij is lekker.
Gewoon een bekerhouder op je tank met zuignap of zo. Als je dan nog een (lang genoeg) darmpje neemt ipv rietje :t
 
Gewoon een bekerhouder op je tank met zuignap of zo. Als je dan nog een (lang genoeg) darmpje neemt ipv rietje :t
Eerst maar eens zo ver komen om een 12v stekker aan te sluiten. Voor koffie bv :+

Ik ben van het type proppen en stapelen en als het niet past gewoon langer proberen. Verhuisd met scooters, fietsen vol met IKEA spul, auto zo creatief vol mogelijk krijgen (tot er eindelijk een aanhanger kwam) en nu op de motor weer een nieuwe uitdaging. Ik dacht ik begin met iets kleins :9
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan