Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Zou die dat wel hebben? De trekker is wellicht Oost Europees ingeschreven he. Niet te zien op de foto's, maar ik weet het wel.

Edit: niet zeker, er zijn er ook met Belgisch kenteken (en luxemburgs en nog wat), maar praktisch allemaal met oost europese chauffeurs die uitgemolken worden

Jep,
Hier zie je een foto van zijn broertje. 4465 en de actros van de ravage is 4464

Jost-Group.jpg

Achter het voorraam in het midden zie je de "ogen" die indien nodig ingrijpen.
Deze kan je (gelukkig) uitschakelen middels een schakelaar.
Deze gaat overigens automatisch weer aan als je het contact opnieuw aanzet.

idd geen lekker bedrijfje. :r
 
Zou die dat wel hebben? De trekker is wellicht Oost Europees ingeschreven he. Niet te zien op de foto's, maar ik weet het wel.

Ziet er uit als een redelijk nieuwe Mercedes Actros trekker, die hebben dat wel. Die van Jost rijden meestal op Luxemburgs kenteken dacht ik, maar dat kan natuurlijk ook anders zijn. Doet op zich ook weinig terzake in dit geval.

Edit: Zie boven

Ik huiver vooral bij het zien van welke vrachtwagen het is ... maar daarvoor moet je de hystorie en omstandigheden (werkwijze*) van die firma kennen ...

* beleefd woord voor uitmelkerij in dit geval ...

Volgens mij heeft meneer Jost al meerder keren wat politiecellen van binnen mogen inspecteren...
Maar dit is vast niet het enige transportbedrijf die er dat soort praktijken op na houdt.
 
Laatst bewerkt:
Heb je dan echt niet door dat er waarschijnlijk een prostituee met de man bezig was, onder het rijden?
Hier zie ik op vrachtwagen parkeerplaatsen regelmatig vrouwen in en uit vrachtwagens met buitenlandse platen erop in en even later weer uitstappen. Meestal is er dan een personenwagen met chauffeur erin, waar de dames dan weer plaats nemen om de volgende "uit te melken".

Dat de chauffeurs zo hun behoeftes hebben zeg ik niks over, maar om dat nu rijdend te doen, tsja...
Mits wat Patrick zegt ook zo is natuurlijk. Waar het wel alle schijn van heeft.
Max Snelheid in "Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb..."
 
Laatst bewerkt:
Heb je dan echt niet door dat er waarschijnlijk een prostituee met de man bezig was, onder het rijden?
Dat is dus waar ik (discreet) op bedoelde ;)
Hier zie ik op vrachtwagen parkeerplaatsen regelmatig vrouwen in en uit vrachtwagens met buitenlandse platen erop in en even later weer uitstappen. Meestal is er dan een personenwagen met chauffeur erin, waar de dames dan weer plaats nemen om de volgende "uit te melken".
Dat dus.
Deze firma is bekend om het omzeilen van allerlei wetten, en tot nog toe komt de firma er redelijk onderuit. Dit ongeval zal uiteraard wel weer een aantal onderzoeken doen heropenen denk ik ...
Dat de chauffeurs zo hun behoeftes hebben zeg ik niks over, maar om dat nu rijdend te doen, tsja...
Mits wat Patrick zegt ook zo is natuurlijk. Waar het wel alle schijn van heeft.
Max Snelheid in "Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb..."
Ook daar ben ik het mee eens, ze hebben ook hun behoeftes, maar doe het dan op een parking, met gesloten gordijntjes :t
Deze trekkers zie je in grote aantallen geparkeerd staan op de snelwegparking van een Texaco nabij Leuven, langs de E40, ze gebruiken dat als stelplaats, op die manier zijn ze zogezegd nog aan het werk, maar in nachtrust, en komen ze er onderuit om ze een loon volgens Belgisch barema te moeten betalen.
Die mensen doen dat natuurlijk, want die heben in hun eigen land al geen leven, zijn ook weken, zoniet maanden van huis en als ze het hun dan eens kunnen permitteren, betalen ze van hun centjes hun behoeften ...
Maar opnieuw, tot daar niets mis, maar hier lijkt de behoefte al rijdend bevredigd te worden ... denk ik, mag er niet over oordelen, maar het zal zeker nog wel in het nieuws komen wat hier precies gebeurd is.

En zoals Frazer zegt, dit is zeker niet het enige transport bedrijf met taferelen als dit, maar dezen zijn er in B wel zeer bekend om, maar de overheid kan ze (tot nog toe) niets doen ...
 
Update over dat ongeval met die vrachtwagen, net gezien op het nieuws:
Het is niet de eerate keer dat die firma negatief op het nieuws komt.
De zaakvoerder(s) zijn al met regelmaat moeten voorkomen wegens mensenhandel, sociale afpersing en sociale fraude.
De betrefende chauffeur was (zwaar) onder invloed van amdetamines.
Ramde 5 auto's, daar 600m verder een bestelbusje van de watermaatschappij en een lijnbus, en vluchtte, zoals geweten, naakt weg.
9 gewonden, vandaag is de laatste uit het ziekenhuis.

De vrachtwagen chauffeur? O ja, die is intussen weer vrij :o |(
 
Gisterenmiddag op weg naar huis, ’t was warm maar geen nood: doorwaaijasje aan, zomerhandschoentjes en alle mogelijke ventilatie vol open.

Onderweg bleek het toch warm, op het display van den nieuwe brommer gaven de digitale cijfers 23 graden aan. Dat viel eigenlijk nog best mee. Fluks het “dorp” uit en daar reed ik op de snelweg de file in. Daar broeide het asfalt, zonder echte rijwind bij het filteren steeg de temperatuur. Vizier open en uitblazen. 29 graden, toonde het dashboard.

De file bleek lang, filteren kostte moeite. De temperatuurmeter gaf hogere waarden aan. 33 graden inmiddels. Even later steeg de waarde nog meer > 36 graden! Ik zelf werd warmer en warmer en het stijgen van de meter bevestigde alleen maar het gevoel. De nieuwe zwarte asfalt laag broeide onder mij. Maar wacht, 39?

De file loste op, gelukkig dacht ik, rijwind. Gevoelsmatig werd het koeler. Een blik op de temperatuurmeter bracht me in verwarring: WAT? 42 graden? En nog wat later 43 graden en hups, welja 44 graden!!

Daar ging mij een LED lampje op…. Mijn nieuwe motor heeft nog wat nieuwigheidjes.. De plaats waar normaal de temperatuuraanduiding in digitale cijfers wordt weergegeven, verandert van functie als de brandstofreserve aangesproken wordt. Daar wordt dan het aantal kilometers getoond die afgelegd zijn sinds het overschakelen naar de laatste liters benzine. En al rijdend loopt dat natuurlijk op.

Even later maar een benzinepomp opgezocht en in het warme pak getankt. De instelling op het informatiepaneel weer naar temperatuur aangepast, 27 graden gaf hij aan. Pffffffft.
 
Gisterenmiddag op weg naar huis, ’t was warm maar geen nood: doorwaaijasje aan, zomerhandschoentjes en alle mogelijke ventilatie vol open.

Onderweg bleek het toch warm, op het display van den nieuwe brommer gaven de digitale cijfers 23 graden aan. Dat viel eigenlijk nog best mee. Fluks het “dorp” uit en daar reed ik op de snelweg de file in. Daar broeide het asfalt, zonder echte rijwind bij het filteren steeg de temperatuur. Vizier open en uitblazen. 29 graden, toonde het dashboard.

De file bleek lang, filteren kostte moeite. De temperatuurmeter gaf hogere waarden aan. 33 graden inmiddels. Even later steeg de waarde nog meer > 36 graden! Ik zelf werd warmer en warmer en het stijgen van de meter bevestigde alleen maar het gevoel. De nieuwe zwarte asfalt laag broeide onder mij. Maar wacht, 39?

De file loste op, gelukkig dacht ik, rijwind. Gevoelsmatig werd het koeler. Een blik op de temperatuurmeter bracht me in verwarring: WAT? 42 graden? En nog wat later 43 graden en hups, welja 44 graden!!

Daar ging mij een LED lampje op…. Mijn nieuwe motor heeft nog wat nieuwigheidjes.. De plaats waar normaal de temperatuuraanduiding in digitale cijfers wordt weergegeven, verandert van functie als de brandstofreserve aangesproken wordt. Daar wordt dan het aantal kilometers getoond die afgelegd zijn sinds het overschakelen naar de laatste liters benzine. En al rijdend loopt dat natuurlijk op.

Even later maar een benzinepomp opgezocht en in het warme pak getankt. De instelling op het informatiepaneel weer naar temperatuur aangepast, 27 graden gaf hij aan. Pffffffft.
_O- Handig :) Zo heb ik eens 5 km met de motor aan de hand gelopen, omdat ik niet doorhad dat die teller opliep in plaats van afliep :X
 
/edit: Oeps, moest in blunder topic :) Vanochtend motor geprobeerd te starten, maar als je accu nog boven in het gangetje staat dan gaat dat lastig :Z
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een mafkees die bij een ritsvak buitenom ging, en in één ruk invoegde om tussen de file door te gaan. Waar ik dus al reed. Ik zag hem aankomen en hij zag het op het laatst ook, maar man man man...

Vervolgens reden we beide achter iemand aan die met een prima gangetje door de file ging, maar dat ging meneer niet vlot genoeg, dus ging hij naar rechts, daar tussen en weer terug naar links. Wat een waardeloze mentaliteit heb je dan :N
Het hing blijkbaar in de lucht, want daarna heb ik nog 3 motoren laten passeren. Want met 80 door de file kan toch ook wel? :P

Ik heb zelf de neiging om kalmer aan te doen, want ik merk dat mensen gek gaan doen, in deze warmte. Behalve vanmorgen, na 1 miljoen km file ivm een ongeval, 3 banen afgesloten... ongeval gepasseerd en ineens 4 vrijwel volledig lege banen voor me :9
 
Zonder benzine komen te staan, ik wist dat ik weinig had dus ik naar het tankstation gereden zit die dicht... En niet veel later stil gevallen. Gelukkig zat er een bedrijf dat een scheutje benzine had staan, met een litertje was ik al gelukkig. Dus gered en toen maar naar het volgende tankstation gereden.

Al met al was ik er snel klaar mee om even een rondje te rijden. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan