Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik wilde ze eigenlijk even laten revven, maar er stonden zeker twintig fietsers vlak achter me te wachten en die CBR maakt best wel herrie op hoge toeren... Dus helaas voor deze ventjes moest het even bij een duimpje blijven. Het voorste mannetje zat wel al rev-gebaren te maken. Dus die komen er wel })

[afbeelding]
Beetje off topic, maar ik wil graag weten waar het woord "revven" vandaan komt. Is het de afkorting van een of ander bestaand woord?
 
Laatst bewerkt:
Eerst 2 maanden Ossendrecht, toen 2 maanden Cavalerieopleiding in Amersfoort, daarna 10 maanden bij 59 Tankbataljon in 't Harde..... Rottijd.
ik kan niet goed tegen mensen die mij commanderen... |(
Haha, dat laatste vooral herken ik.....44 afdva en toen we regelmatig gingen zonnebaden op het dak waar de voertuigen stonden... :z

En van die betaalde schreeuwbakken...thuis niks te vertellen maar op de kazerne.... _O-

Maarja, dat was niet ongewoon toen je voor je nummer zat.

Nu weer on-topic... ;)
 
Laatst bewerkt:
Haha, dat laatste vooral herken ik.....44 afdva en toen we regelmatig gingen zonnebaden op het dak waar de voertuigen stonden... :z

En van die betaalde schreeuwbakken...thuis niks te vertellen maar op de kazerne.... _O-

Maarja, dat was niet ongewoon toen je voor je nummer zat.

Nu weer on-topic... ;)
Eventueel hier verder over dienstbelevenissen - ook altijd een dankbaar gespreksonderwerp! :Y
 
Wat ik vandaag mee maakte op de N366. -O-

Een motor scooterrijder volledig gekleed als een teenage mutant ninja turttle dus in full race gear. |( :X

Rolde bijna van het lachen van mijn baksteen af. _O-

Verder was het heerlijk motor rij weer. :t
 
tweebaans van Hasselt naar Sint-Truiden, lekker aan 't doorsnorren. Ik haal zo'n scooter in met vooraan twee wielen. Die ging vlotjes mee. Zowel bestuurder als passagier beide in gewone broek en t-shirt, zonder handschoenen. Misschien zijn die minder kwetsbaar als die vallen met 120 km/h dan een gewone motorrijder ?
Aan het volgende licht m'n duim opgestoken, en kreeg een duim terug. Goe bezig jong +)
 
Gebeurde wel vaker daar..... Matige instructeurs.
En niet alleen daar.
In 't Harde presteerde een instructeur het om een echte mijn aan te zien voor een oefenmijn en deze in een instructielocaal af te laten gaan.
https://drimble.nl/cultuur/t-harde/547417.html


Iets nuanceren. De (omgekomen) instructeur was net als ik destijds beroepsonderofficier en vanuit die positie/functie belast met het geven van instructie op allerlei militaire gebieden. in dit specifieke geval voldeed de "oefenmunitie", een mortiermijn, aan de voorwaarden die gelden voor oefenmunitie. O.a. blauw gekleurd met witte opdruk in plaats van de scherpe munitie waar de kleur (olijf) groen is en de opdruk geel.

De betreffende instructeur had geen enkele reden om aan te nemen dat de instructie werd gegeven met scherpe munitie. Volgens mij zegt dit niets over de kwaliteit van de instructeur.
 
zojuist weer een hele zwik mensen die levensmoe zijn gezien...
In de stortregen in compleet zwarte outfit op de fiets zonder enige verlichting of reflectoren door rood rijden, 2 baans weg doorkruisen waar geen fietspad is, snel even tussen 2 auto's heen persen |(
 
Vandaag sinds hele lange tijd weer een beetje regen onderweg naar huis uit het werk. En ja hoor, ook weer knipperende matrixborden en dus file. Maar opvallend hoeveel auto's er ruimte voor me maakten!

Ik denk dat het de afgelopen weken zo druk met motorrijders is geweest, dat men er nu eens eindelijk aan gaat wennen!

:') Wishfull thinking
 
Laatst bewerkt:
Rij ik achter een klein treintje van een bestelbus met aanhanger, daarachter een klein autootje en als laatste mijn tweewieler.

De bestelbus met aanhanger geeft al ruim van tevoren aan rechtsaf te willen slaan, een klein "bospaadje" in. De bus vermindert vaart, het autootje niet.

Dat zag er al verdacht uit, ik minder vaart en houd afstand. De bus slaat af en op het aller- allerlaatste moment stopt het autootje, ging maar net goed, centimeterwerk.

De bus gaat het paadje in, het autootje blijft staan. De weg allang leeg, autootje blijft staan ?????

Ik besluit er langs te gaan en kijk naar binnen.....

Jongedame vond het een goed moment, omdat ze toch al stil stond (midden op de weg) om haar textbericht af te typen.

Helmschuddend maar mijn weg vervolgd.
 
Wat ik vannacht heb meegemaakt: ik droomde dat de weg waarop ik reed plotseling een fietspad werd die eindigde in een heel groot fietsenhok, zo eentje met meerdere verdiepingen. En daar kon ik niet keren en toen moest ik allemaal fietsen omver rijden en dan eroverheen, om er aan de andere kant weer uit te kunnen. Maar toen kwam iemand die ik al dertig jaar niet meer gezien heb opeens het fietsenhok in met koffie. Toen hebben we koffie gedronken en een soort raket-achtig ijsje in de vorm van een hele grote hand met uitgestoken wijsvinger gegeten. Terwijl om ons heen allemaal mensen hun fiets onder mijn motor vandaan trokken om weg te gaan. En dat was heel normaal, somehow.
 
Terug
Bovenaan Onderaan