Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

:) Mooi verhaal, en net op tijd wakker geworden om hem nog te herinneren.

Ik wel eens van die achtervolgings dromen en kan dan nooit hard weglopen, mijn benen willen dan niet. -O-
 
Wat ik vannacht heb meegemaakt: ik droomde dat de weg waarop ik reed plotseling een fietspad werd die eindigde in een heel groot fietsenhok, zo eentje met meerdere verdiepingen. En daar kon ik niet keren en toen moest ik allemaal fietsen omver rijden en dan eroverheen, om er aan de andere kant weer uit te kunnen. Maar toen kwam iemand die ik al dertig jaar niet meer gezien heb opeens het fietsenhok in met koffie. Toen hebben we koffie gedronken en een soort raket-achtig ijsje in de vorm van een hele grote hand met uitgestoken wijsvinger gegeten. Terwijl om ons heen allemaal mensen hun fiets onder mijn motor vandaan trokken om weg te gaan. En dat was heel normaal, somehow.
Ik vind er eerlijk gezegd ook niets raar aan, eigenlijk...

_O-
 
Rij ik achter een klein treintje van een bestelbus met aanhanger, daarachter een klein autootje en als laatste mijn tweewieler.

De bestelbus met aanhanger geeft al ruim van tevoren aan rechtsaf te willen slaan, een klein "bospaadje" in. De bus vermindert vaart, het autootje niet.

Dat zag er al verdacht uit, ik minder vaart en houd afstand.
Niet even op de toeter gedrukt?
 
Lakens minder strak instoppen onder het matras :+

Alweer ruim en maand geleden dat ik onder lakens, dekbed of dekens gelegen heb met de hitte van afgelopen weken. Overigens ook geen achtervolging droom gehad dus wie weet helpt dat. :Y
 
Laatst bewerkt:
Die 70km/h racebanen in Lelystad zijn ook levensgevaarlijk! :o

Wel lekker om tussen de rotondes en geen zijstraten even het gas open te gooien, jammer van die mensen die later aan de dreven zijn komen wonen toen de eerste generatie ging verkopen en gingen klagen over geluidsoverlast waardoor je op sommige stukken nog maar 50 mag......ga daar dan ook niet een huis kopen als 2e koper |(
helaas loopt mijn motor met 50kmph het lekkerst als hij wat hoger in toeren zit om al dat verkeer uit de zijstraten te kunnen ontwijken.... })

Edit: wel lekker op tijd met reageren....... :+
 
Laatst bewerkt:
Wel lekker om tussen de rotondes en geen zijstraten even het gas open te gooien, jammer van die mensen die later aan de dreven zijn komen wonen toen de eerste generatie ging verkopen en gingen klagen over geluidsoverlast waardoor je op sommige stukken nog maar 50 mag......ga daar dan ook niet een huis kopen als 2e koper |(
helaas loopt mijn motor met 50kmph het lekkerst als hij wat hoger in toeren zit om al dat verkeer uit de zijstraten te kunnen ontwijken.... })

Edit: wel lekker op tijd met reageren....... :+
Bedoel je dat daar de maximumsnelheid tussen 20 juni 2018 en vandaag is gewijzigd ...? _O-
 
Niet even op de toeter gedrukt?

Toeteren omdat ze geen vaart minderde? Dan zou ze wellicht opgeschrikt zijn en eerst in de spiegel gekeken hebben. Hierdoor zou het risico achterop de aanhanger te rijden nog groter zijn geweest:

Aandacht volledig bij smartphone > verkeer voor haar mindert vaart > toeter achter haar > opschrikken en in de spiegel kijken > BOEM

En nee, ook niet aan toeteren gedacht toen ze stil bleef staan.
 
Eerlijk waar, vandaag meegemaakt. Eindelijk na 1500km op mn 1e motor alles lekker gegaan. Helm zat goed, oordopjes zaten als gegoten (zijn ze ook) kleding was eens niet te warm en de motor liep heerlijk. Niet te veel verkeer en lekker wat bochten kunnen aanvallen. Ben het eindelijk aan het leren denk ik :P :]
 
Eerlijk waar, vandaag meegemaakt. Eindelijk na 1500km op mn 1e motor alles lekker gegaan. Helm zat goed, oordopjes zaten als gegoten (zijn ze ook) kleding was eens niet te warm en de motor liep heerlijk. Niet te veel verkeer en lekker wat bochten kunnen aanvallen. Ben het eindelijk aan het leren denk ik :P :]
En nou niet overmoedig worden hé ;) Je bent er nog lang niet })
 
Eerlijk waar, vandaag meegemaakt. Eindelijk na 1500km op mn 1e motor alles lekker gegaan. Helm zat goed, oordopjes zaten als gegoten (zijn ze ook) kleding was eens niet te warm en de motor liep heerlijk. Niet te veel verkeer en lekker wat bochten kunnen aanvallen. Ben het eindelijk aan het leren denk ik :P :]
Dit vind ik leuk om te lezen. :) :W
 
Wel lekker om tussen de rotondes en geen zijstraten even het gas open te gooien, jammer van die mensen die later aan de dreven zijn komen wonen toen de eerste generatie ging verkopen en gingen klagen over geluidsoverlast waardoor je op sommige stukken nog maar 50 mag......ga daar dan ook niet een huis kopen als 2e koper |(
helaas loopt mijn motor met 50kmph het lekkerst als hij wat hoger in toeren zit om al dat verkeer uit de zijstraten te kunnen ontwijken.... })

Edit: wel lekker op tijd met reageren....... :+

*O* ik ben van de 'oude' generatie ;) maar ik woon er al ruim 20 jaar niet meer. Af en toe als ik mijn ouders bezoek dan kom ik er nog wel eens... Die 50km/h is idd... Jammer -O-
 
Bedoel je dat daar de maximumsnelheid tussen 20 juni 2018 en vandaag is gewijzigd ...? _O-
Ik heb het over “sommige stukken” en niet heel Lelystad.......of jij moet meer zien dan ik geschreven heb :?
Maar die “sommige stukken” zijn tussen 1977 en nu wel van 70 naar 50 gegaan en nog steeds 2 baans.....

*O* ik ben van de 'oude' generatie ;) maar ik woon er al ruim 20 jaar niet meer. Af en toe als ik mijn ouders bezoek dan kom ik er nog wel eens... Die 50km/h is idd... Jammer -O-

Wat is oude generatie, ik ben er 77 komen wonen, bijna geen verkeer, geweldige speelplekken in de vorm van nieuwbouwwijken en brede dubbelbaanswegen om zsm de stad uit te komen... :+
 
Laatst bewerkt:
Wat er zoal langs de weg gebeurt zie je ook mooi op TV in die progs waar de politie mensen te pakken neemt die te snel rijden. Zo zat ik daar gisteren even naar te kijken en daar werd een buitenlander aan de kant gezet waar ze al even achteraan reden en die man reed gemiddeld 140 km/u op zo'n tweebaans weg.

Die agent zei dat hij daar 80 km mocht en dus ging hij 60 km te snel. Officier gebeld en die man mocht te plekke een heleboel geld betalen, maar dat had hij niet en dat kon hij ook niet pinnen want dat stond niet op zijn rekening.

Of hij zijn rijbewijs mocht houden heb ik niet gevolgd.

Maar in het filmpje heb ik geen 80 km borden gezien en de weg had aan beide kanten een doorgetrokken witte streep, wat volgens mij betekent dat je daar 100 mag, hetgeen betekent dat hij 40 km te snel ging en dat is rijbewijs niet kwijt.
 
Wat is oude generatie, ik ben er 77 komen wonen, bijna geen verkeer, geweldige speelplekken in de vorm van nieuwbouwwijken en brede dubbelbaanswegen om zsm de stad uit te komen... :+

Ik ben van bouwjaar 77. Toentertijd was Lelystad nog geen gemeente. In mijn paspoort staat als geboorteplaats 'Zuidelijke IJsselmeerpolders'. Mijn grootouders waren 1 van de 1e bewoners. Wat jij beschrijft herken ik! :)
 
Laatst bewerkt:
Maar in het filmpje heb ik geen 80 km borden gezien en de weg had aan beide kanten een doorgetrokken witte streep, wat volgens mij betekent dat je daar 100 mag

80kmh wegen hebben in sommige gevallen ook doorgetrokken strepen aan beide kanten van de weg.
Ligt aan de oude en nieuwe standaard en een deel is nog niet opnieuw voorzien van de nieuwe standaard en dat zal wel even duren.
Ook ligt het aan de wegbeheerder die niet weet wat ze zelf willen.

Autoweg is dubbele streep in het midden voorzien van een groene laag asfalt of verf er tussen.
Ook daarbij ken ik situaties dat er een onderbroken streep aan beide kanten ligt op gevaarlijke plekken terwijl dat niet de bedoeling is. |(
Ik ben van bouwjaar 77. Toentertijd was Lelystad nog geen gemeente.

Toen hete het volgensmij nog maar net Lelystad en niet meer C-kern :9
 
Laatst bewerkt:
Als die groene streep ontbrak, en er stond geen bord G3: Autoweg, dan is het dus geen autoweg, en buiten de bebouwde kom dus 80km/u max...

Strepen aan de zijkant betekenen al heel lang niks meer over snelheid.
 
Ik woon nu 6 jr in Lelystad en ik herken het wel. De dreven zijn prima geschikt voor 70, maar er zijn nu meerdere 50 stukken helaas. En ze controleren nu best veel bij 50 stukken. De 70 stukken nauwelijks, daar kan t gas wel open na een rotonde.
 
Laatst bewerkt:
In Nijmegen ook de in- en uitvalswegen en doorgaande routes allemaal max. 50. Ramp. En nog veel flitskasten (tegenwoordig: flitskastjes) ook. Treiterbeleid van de gemeente. In elke fatsoenlijke stad geldt op dergelijke routes 70.
 
Die groene streep geeft inderdaad een autoweg aan, maar (lang) niet elke autoweg heeft zo'n groene streep.

Al die mooie strepen hebben wettelijk gezien geen enkele betekenis. Ze zijn ooit bedacht als richtlijn aan de wegbeheerder om wegen zo in te richten dat continu zichtbaar is wat de snelheidslimiet is, maar wegbeheerders houden zich daar maar mondjesmaat aan.

Zo zijn er binnenwegen zonder middenstreep en met suggestiestrepen, volgens de richtlijn hoort dat bij een limiet van 60. Maar heel vaak staan er geen borden en is de limiet gewoon 80.

Overigens, op een auto(snel)weg geldt binnen de bebouwde kom ook gewoon een limiet van 50, tenzij anders aangegeven. Pas buiten de kom gelden de limieten van 100 en 130.
 
Ik was vandaag met het koekblik onderweg naar de Burger King® omdat mijn motor DIE NOG STEEDS NIET KLAAR IS NA EEN WEEK BIJ DE GARAGE TE STAAN , zag ik dan een nieuwe type BMW zonder platen rondrijden. Geen voorste plaat, geen achterste plaat, nada, noppes. :')

Leek me een vreemd zicht, want ik verwacht toch minstens een dealerplaat aan de achterruit.
 
Net een poolse die haar richting aanwijzer gebruikt.
Een beetje te veel zelfs.
Wel aanzetten maar niet meer uit.
Hij stond of naar links of naar rechts aan.
Vanaf Vianen tot Gorinchem er achter gereden.
Toen was ze in paniek want de Merwedebrug is afgesloten.
Dus in plaats van over de A15 naar A2 of A16 om ergens de rivier over te steken.
Reed ze maar weer terug over de A27 richting Utrecht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan