Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Nou oorzaak weet ik niet, heb er nu een 2ehands in zitten en hij loopt weer als een zonnetje.
Gelukkig verder geen schade aan de bedrading e.d.

Gelukkig en mooi dat er geen schade is.

Donderdag bij cardioloog geweest hij was tevreden maar hij zei ook dat ik voorlopig het eerste half jaar geen motor mag rijden ;(
 
Dat is vreemd. meestal 2 maanden geen voertuig besturen?

Maar dat zal wel regio gebonden zijn ;)

Geduld, loopt niet weg toch?
 
Dat is vreemd. meestal 2 maanden geen voertuig besturen?

Maar dat zal wel regio gebonden zijn ;)

Geduld, loopt niet weg toch?

Kan online hier niks over vinden. Vindt het zelf een beetje raar.
Cardioloog is een rare snuiter. Vindt ons vervelend met onze vragen zou eigenlijk best een andere willen.
Ben gelukkig niet door hem geopereerd (is een mini privé kliniek) waar ik snel terecht kon.
 
Vaak na zoiets. Tenzij er een icd is ingezet mag je na 3 maanden weer rijden.
Vraag het eens na bij je ziektekostenverzekeraar en natuurlijk bij jouw motor verzekering.
Succes
 
Ik vind het ook vreemd. Het aller vreemdste dat hij niet gewoon kan uitleggen waarom niet. Want als er een goeie reden voor is, is het ook uit te leggen.
 
1k0.jpg


2014 bij Schiphol
 
Laatst bewerkt:
probleem van niet starten heb ik ook 2 keer gehad. 1x door een lege accu. Onder spanning 11,? Volt werkt de startknop gewoon niet meer. En een tijdje geleden zomaar onderweg.
Even bewogen in de versnelling en nog niets ... plots na 2 minuten wel starten alsof er niets aan de hand was...

Een paar weken geleden daarom de zekeringen gecontroleerd, alle heel, maar wel vuil. Alles eruit gehad, schoon gemaakt en weer gemonteerd en stevig aangedrukt. Tot aan nu is het probleem niet terug geweest.

Op het dash kun je overigens de boordspanning aflezen (niet direct aan de accu), die is wel laag in ruststand (11,9 -12,0 Volt, kaal aan de accu moet dat meer zijn), maar ik kon zien dat bij draaiende motor de spanning bijna 1 Volt hoger was, dus het laden was in orde.

Tip voor de sleutelaars: met dealercode 28315 kun de de meldingen uitlezen voor de dealer en ook het sleuteltje voor onderhoud uitzetten.

Hierbij mijn zilvergrije schone;

(Overigens zag ik tijdens onze vakantie in de 1e week van augustus een identieke zilvergrijze in de buurt van Makkum rijden. *O* Reeds zo maar langs ons heen. Toeval bestaat dus wel... :]


full
 
Laatst bewerkt:
@ ErnieB: De handkappen van de Stelvio passen prima op de Norge. Ze moeten wel precies goed zitten, bij de uiterste stuuruitslag (geparkeerd, bijvoorbeeld) schaven ze anders langs de kuip.
 
Op vakantie aan het Comomeer: ik heb al een Breva langs zien toeren. Een bezoekje aan Mandello zit er ook vast wel in.
 
Inderdaad stelvio kappen en helaas had ik ze fout zitten dus wat schade aan de Kuip. Heb ik wel al wat geschuurd maar moet eigenlijk weer gespoten worden.
P.s. cardioloog komt echt uit een ei.
Medepatiënt had donderdag afspraak bij andere cardioloog en zij heeft het even nagevraagd. mocht na 6 weken weer auto rijden. Advies voor motor was nog een paar weken wachten maar op zich mocht dat ook al.
 
Laatst bewerkt:
Die van mij ook. Is dus geen probleem volgens mij foto op pagina 15 van Moto Guzzi norge forum
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

2014 bij Schiphol

Ik vraag me af waarom deze buddyseat vervangen heeft. Ik vindt het Norge zadel het beste waar ik ooit op gezeten heb, dat kan geen Corbin verbeteren!
Zelf na uren is de gedachte aan zadelpijn nog nooit bij me opgekomen (tot verdriet van mijn R1200RT en
Varadero vrienden).
 
Interessante vraag! Ik ben ook wel tevreden met het zadel, maar op de echte lange ritten, zeg maar meer dan 2 uur, wil ik toch echt wel even afstappen. Ik vraag me dus wel eens af of er een beter zadel bestaat. Misschien wel die!
 
Ook dat ligt soms aan eigen houding. Ik heb een tweede zadel verlaagd zodat ik beter aan de grond kan met de voeten. Handig met kinderen die op en af stappen. Verder kan ik het ook een dag uithouden op het originele zadel. Ht zou van mij wat vlakker hebben gemogen.
 
Ik heb geen idee waarom de vorige eigenaar dit gedaan heeft.
Hij heeft de motor in 2006 vanaf een plaatje besteld.
Met een hoeveelheid opties zodat het bijna een gtl versie is.
Het enige wat mist is de electrische ruit bediening.
 
Terug
Bovenaan Onderaan