Motorrijden minder en minder aanvaard?

Kom lekker in Nederland wonen

Maarten van Rossem, en die man weet echt veel, kan je best wat van aannemen: Nederland is het mooiste en beste land ter wereld
Zo, reageren andere weggebruikers en collega’s op het werk dan positiever op de motorrijder in Nederland dan in België?
 
Helemaal niet herkenbaar. Alleen maar reacties als "wat gaaf!", met af en toe daaraan toegevoegd een "wel wat gevaarlijk", maar meer als feit/lichte bezorgdheid en niet als ontmoediging. Van oudere mannen vaak een "een meisje op een motor, wat leuk/dapper/bijzonder!" Veel lachende kinderen, enthousiaste ouders en goedkeurende groepjes jongeren met duimpjes omhoog in een langszij komende bus.

Oprecht nog helemaal niemand is tegen mij over het milieu begonnen, terwijl ik toch wel bekend sta als redelijk links en ook een behoorlijk linkse sociale kring heb.
 
Commentaar op het milieuaspect van motorrijden krijg ik eigenlijk nooit, wel over de veiligheid en dan vooral van oudere collega's. Die zouden zich geheid dood hebben gereden op "zo'n ding" of kennen ook een buurjongen van de neef van de bakker's zoontjes voetbaltrainer die tegenwoordig in een rolstoel zit ten gevolge van een motorongeluk en geen grijs haar op hun hoofd dat er ooit aan denkt om op een motor te stappen... Ach ja, met een lach op het gezicht klap ik het vizier dicht en ga rijden. :)

Voordeel is: die collega's die chagrijnig de A58 opdraaien 's avonds en in de file mogen aanschuiven, komen met dezelfde irritatie thuis als waar ze mee op het werk zijn aangekomen. Ik start de motor en ben bezig met mijn hobby, en werk stress glijdt direct van mij af. Lijkt mij stukken gezonder en dat op zo'n levensgevaarlijk apparaat...
 
Nee, mensen in holland zijn gewoon erg dom.

Als het hier hard waait aan de kust. Vertel ik de mensen altijd dat die harde wind komt omdat de windmolens aanstaan. Vinden mensen prettig als ze weten hoe iets komt.
 
Laatst bewerkt:
Nee, mensen in holland zijn gewoon erg dom.

Als het hier hard waait aan de kust. Vertel ik de mensen altijd dat die harde wind komt omdat de windmolens aanstaan. Vinden mensen prettig als ze weten hoe iets komt.

Zet die dingen dan ook zachter.
 
Die vertrutting is al jarenlang bezig in het onderwijs en het wordt steeds erger.
Straks gaan jongens nog rokjes dragen.....
Niks tegen vrouwen. In tegendeel zelfs.
Maar jongens moeten in de opvoeding anders worden aangepakt.
Op dit moment is er een generatie mietjes in de maak .................. :X
 
Zo, reageren andere weggebruikers en collega’s op het werk dan positiever op de motorrijder in Nederland dan in België?

Nee, dat denk ik niet, waarschijnlijk zijn de pedagogen hier net zulke linkse milieufreaks als in Belgie.
 
Nee, dat denk ik niet, waarschijnlijk zijn de pedagogen hier net zulke linkse milieufreaks als in Belgie.
Ik woon in Zuid-West Nederland, tussen de havens van Antwerpen en Rotterdam in. Als de wind verkeerd staat, dan gloeit de lucht oranje en horen wij het affakkelen van de BASF in België in onze achtertuin. De luchtkwaliteit in dit deel van Nederland is volgens mij het slechtst juist vanwege dat soort industrie. Dan heb ik er een hard hoofd in dat die paar honderd motorrijders in dit deel van 't land echt bijdragen aan een significante verslechtering van de luchtkwaliteit. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik werk in een omgeving waarin milieu en duurzaamheid hoog in het vaandel staat. Er wordt veel gefietst en met het OV gereisd. Maar dit soort reacties krijg ik nooit. Hooguit leuke. En heb ik veel motorrijdende collega’s, toegeven, eentje heeft een Zero ;)


Dat is inderdaad wel minder ja :P
 
Die mensen hebben wel een punt. Ik rij daarom een stuk minder motor. Ik ben daarvoor in de plaats gaan schaatsen, prachtige overdekte banen heb je nu. Vaak ook iets verwarmt die hallen, zodat het niet zo achterlijk koud is.

weet je wel hoeveel energie het kost om ijs te maken en het hok waar het in ligt behaaglijk (warm te houden, voor een ijspaleis 2000 motorfietsen.
 
Serieus nog nooit zo'n opmerking gehoord.
Uiteraard wel de:ik zou me dood rijden op zo'n ding opmerking maar die heeft elke motorrijder denk ik wel eens gehad.

Ik nog nooit! Wel van de buurman van m'n ouders dat het heel verstandig was dat ik begon op een 500cc'tje, want hij had eerst een busa en besefte na de zoveelste close call dat 'ie zichzelf ooit zou dood rijden op dat ding. Dus toen heeft 'ie een GSXR600 gekocht. :P
 
Die loopt precies 40 km langzamer maar heeft da naam niet :)
 
Onderwijs = verwijfdezemelomgeving met een overbetrokkenheid van heb ik jou daar.
Al die lui komen zelf natuurlijk op een fiets van bamboe en spaken van riet met banden van gevlochten stro. Gewoon ophoeren, zullen vast linksgedraaide mierikswortel vretende veganisten zijn waarvan de jute ondergoed begint te jeuken. Gelijk een stomp op de keel geven.
 
Die reacties krijg ik ook nooit. Eigenlijk krijg ik alleen maar leuk commentaar. Overigens herken ik in je berichtje ook niet de overdreven 'mannendingen' en 'vrouwendingen'. mannen rijden motor en drinken bier en vrouwen zitten op de elektrische fiets en drinken wijn (hopelijk niet allebei tegelijk :-))
 
Niks tegen vrouwen. In tegendeel zelfs.
Maar jongens moeten in de opvoeding anders worden aangepakt.
Op dit moment is er een generatie mietjes in de maak .................. :X

knotjes.. (engels: man buns)
let wel, ik heb niets tegen knotjes, niets...helemaal niets, en ik discrimineer niet.
integendeel, sommige van mijn beste vrienden hebben knotjes ( *zoekt kennissenkring af*, yep, 1 knotje)
maar toch.. mij zul je niet snel met een knotje zien
(ik heb bovendien al bijna zo'n kale plek middenop, heheheh, straks kan ik overkammen...)
 
Onderwijs = verwijfdezemelomgeving met een overbetrokkenheid van heb ik jou daar.
Al die lui komen zelf natuurlijk op een fiets van bamboe en spaken van riet met banden van gevlochten stro. Gewoon ophoeren, zullen vast linksgedraaide mierikswortel vretende veganisten zijn waarvan de jute ondergoed begint te jeuken. Gelijk een stomp op de keel geven.


Rustig rustig` denk om je bloeddruk.. B|
 
meer on topic: ik herken de opmerking van OP (nog) niet.

meeste reacties op "de motor" zijn postiief.
enkele aarzelaars, ciritici, zijn gelukkig nog geen milieuridders,
maar worden iets te vaak verrast door lane-splitters en filteraars.
Vnl kwestie van opvoeding, denk ik dan
Zie Frankrijk en Italie: veel hogere tolerantie voor tweewielers.

En,
Het is toch ook een beetje aan ons motorrijders om in verkeer een beetje netjes te rijden (en niet te veel lawaai) om de goodwill er in te houden. Hoe meer motoren, hoe schoner en hoe minder files....

Bovendien is motorrijden gewoon leuker. Veel leuker.
ik zou bv niet meer door Parijs, Rome, Bruxelles, Boekarest, Sofia, ...
of zelfs maar door Den Haag of Amsterdam willen met zo'n onhandig koekblik.
(ik zit nu in Amsterdam, en ben heel blij dat ik met de moto ben...)


Voor wat betreft de nieuwe truttigheid en de Politike Correctheid: Opzouten...
maar dat moet je niet te hard roepen, want je weet nooit wie straks je baas/klant is, en of ze(m/v) wel genoeg dinges krijgt...
 
Onderwijs = verwijfdezemelomgeving met een overbetrokkenheid van heb ik jou daar.
Al die lui komen zelf natuurlijk op een fiets van bamboe en spaken van riet met banden van gevlochten stro. Gewoon ophoeren, zullen vast linksgedraaide mierikswortel vretende veganisten zijn waarvan de jute ondergoed begint te jeuken. Gelijk een stomp op de keel geven.

_O- _O- _O-

Diversiteitstraining gemist zeker ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit zulke opmerkingen gehad, behalve van mijn oma, die vond het levensgevaarlijk. Verder hoor ik van vrienden en kennissen alleen maar positieve berichten met de toevoeging dat zij ook motor (hadden) willen rijden.
 
Mijn moeder zei altijd als ik op bezoek kwam: “ben je nou weer op dier tomorrow?” Dat is wek de enige negatieve reactie die ik kreeg. Goede mens is al weer jaren geleden overleden.

Waar ik wel pislink van word, zijn die mensen die staan te gebaren dat je langzamer moet terwijl je net stapvoets of zo aankwam. Vandaag weer zo’n zeikerd. Ik zie in de verte een paard en wagen aankomen en trek dus de koppeling in en laat de motor zachtjes voort rollen (BMW, standaarduitlaat). Gaat die oetlul staan en met zijn arm op en neer bewegen.
Dan moet ik met dus alsnog inhouden om de Stebel a 139 dB in te drukken. (Niet gedaan voor het paard, maar mijn hart is er goed voor)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan