Motorrijden minder en minder aanvaard?

Oké, super dat jullie dit in jullie omgeving dan niet zo ervaren. Dan is het toch niet zo erg gesteld als ik dacht.

Je gaat met verkeerde mensen om vriend.

Distantiëren van die mensen. Ze hebben een negatieve invloed op je.
 
Ik woon in Zuid-West Nederland, tussen de havens van Antwerpen en Rotterdam in. Als de wind verkeerd staat, dan gloeit de lucht oranje en horen wij het affakkelen van de BASF in België in onze achtertuin. De luchtkwaliteit in dit deel van Nederland is volgens mij het slechtst juist vanwege dat soort industrie.

Nee dat komt door het zeezout in de lucht. Dat is in die hoek het belangrijkste bestanddeel van fijnstof.
Als je dat raar vindt dan heb je gelijk. Het overgrote deel van de groene mafia is knettergek en krijgen ruim zendtijd van de extreemlinkse NPO en RTL. Voor de echte feiten is dan uiteraard geen ruimte..
 
Laatst bewerkt:
Ach is niks nieuws :N ,vroeger toen ik begon met motorrijden werd je al in de asociale
hoek gezet B| ,maar ja toen reden er alleen echte mannen op een motor 8-) , in plaats van
de auto rijdende watjes van tegenwoordig :? .En vervuiling who cares,lekker roken en stoken met een 2 takt dat is wat echte mannen doen 8-) :Y *O* :] ,de aarde vergaat toch over 5 miljard jaar of word onleefbaar door een astroïde of mega vulkaan uitbarsting,
we zitten op een tikkende tijdbom })
En vrouwendingen doen we al helemaal niet aan :N ,enige recht wat die hebben is de aanrecht :X :+
 
Laatst bewerkt:
In mijn omgeving ervaar ik dat niet.

Hoe reageer je op dergelijke opmerkingen?

:^

Ik heb bij mijn huidige en vorige motor nog veel positieve opmerkingen gekregen. Van motorrijders \ liefhebbers, maar ook van mensen die geen motorrijden en dat ook nooit gaan doen.

Ik heb in de jaren dat ik motor rijd gemerkt dat het model er toe doet of ik die opmerkingen krijg of niet en of die schoon is en glimt of niet.

Ook rij ik al enige tijd niet meer met een open herrie pijp. Er zit wel zo'n ding onder, maar het geluid ontbreekt. Misschien dat dit meespeelt. Ik heb geen idee. Of wellicht gewoon de omgeving waar je woont \ komt.
 
Laatst bewerkt:
Ach is niks nieuws :N ,vroeger toen ik begon met motorrijden werd je al in de asociale
hoek gezet B| ,maar ja toen reden er alleen echte mannen op een motor 8-) , in plaats van
de auto rijdende watjes van tegenwoordig :? .En vervuiling who cares,lekker roken en stoken met een 2 takt dat is wat echte mannen doen 8-) :Y *O* :] ,de aarde vergaat toch over 5 miljard jaar of heel waarschijnlijk nog eerder :+

Dit zeg ik dus ook altijd! :Y (ongeveer :+ )
 
Laatst bewerkt:
Er is totaal geen tolerantie meer omdat men op hoogte is van alles wat de media voorschotelt. Iets wat aan het andere kant van het land gebeurd irriteert men zich aan. Iets is goed of slecht. Middenweg is er niet en men moet per se dit duidelijk maken en over oordelen.

Laatst geschept door een auto van acheren die met zijn mobieltje bezig was, dit kreeg ik dus allemaal te horen van de mensen om me heen en op werk:
-"Oh je reed weer aso zeker?"
-"Ja dat krijg je als je per se tussen de file gaat rijden"
-"Het is je eigen schuld dat je op de motor zit"
-"Je lette zeker niet op he?"

Lekker al die populistische uitspraken waarmee je de ander het licht in zijn ogen niet gunt. Heb je met een ander zijn hobby/keuze niets mee, Dan moet het maar verboden worden.
 
Overigens vraag ik me af of ze in de meeste gevallen niet gewoon jaloers zijn?
Misschien zelfs omdat ze het zelf niet durven?
Hoe dan ook leven en laten leven.

Laatst geschept door een auto van acheren die met zijn mobieltje bezig was, dit kreeg ik dus allemaal te horen van de mensen om me heen en op werk:
-"Ja dat krijg je als je per se tussen de file gaat rijden"

Daarop is het antwoord simpel: dat doe ik juist om te voorkomen dat een of andere appende onoplettende koekblikker me van achteren schept.
 
Laatst bewerkt:
Ach is niks nieuws :N ,vroeger toen ik begon met motorrijden werd je al in de asociale
hoek gezet B| ,maar ja toen reden er alleen echte mannen op een motor 8-) , in plaats van
de auto rijdende watjes van tegenwoordig :? .En vervuiling who cares,lekker roken en stoken met een 2 takt dat is wat echte mannen doen 8-) :Y *O* :] ,de aarde vergaat toch over 5 miljard jaar of word onleefbaar door een astroïde of mega vulkaan uitbarsting,
we zitten op een tikkende tijdbom })
En vrouwendingen doen we al helemaal niet aan :N ,enige recht wat die hebben is de aanrecht :X :+


En toen kreeg je thuis een slag voor je harses. O-)

Riekt hier weer erg naar het zoveelste Hullie Zullie topic. Stelletje zielepieten.. B|
 
Laatst bewerkt:
In mijn hele sociale kring vind iedereen het hele motorrijden wel cool eigenlijk, behalve mijn directe collega's. Ik ben daar ook werkelijk de enige die op de motor naar het werk komt.

"Levensgevaarlijk man!"
Uh nee want ik let altijd goed op, draag altijd motorkleding, kan met de motor gevaarlijke situaties snel genoeg uit de weg gaan en in tegenstelling tot veel automobilisten die weten dat ze met een paar biertjes op nog steeds mogen rijden, drink ik als ik met de motor op pad moet geen druppel alcohol (iets wat ik vaker bij motorrijders tegenkom).

"Ja maar in de file dan schieten ze ineens langs je auto en dan schrik ik me kapot en, en, en... Levensgevaarlijk man!"
Nog steeds niet levensgevaarlijk voor jou zelf... en kijk dan ook gewoon af en toe in je spiegels man.

B|
 
"Ja maar in de file dan schieten ze ineens langs je auto en dan schrik ik me kapot en, en, en... Levensgevaarlijk man!"
Nog steeds niet levensgevaarlijk voor jou zelf... en kijk dan ook gewoon af en toe in je spiegels man.
B|

Vind je het gek dat je schrikt als je gelijk met je mobieltje in je klauwen zit als er even file staat. Zo gaat dat toch meestal tegenwoordig?

Ik krijg van mijn omgeving verder weinig commentaar trouwens. Er zijn hooguit wat mensen jaloers omdat zij nooit hun motorrijbewijs hebben gehaald.
Weet dat mijn moeder het nog steeds niet leuk vindt dat ik op zo'n ding rijd, maar dat ben ik al wel gewend na +20 jaar. Ze vond m'n brommers vroeger al niks :+
Verder is mijn schoonvader van het type 'ik heb nooit mijn motorrijbewijs gehaald, want ik zou mezelf doodrijden :') '. Maar als ik dan een keer op de motor op bezoek ben en weer naar huis ga, staat ie er met z'n snufferd bovenop hoor _O-
 
En toen kreeg je thuis een slag voor je harses. O-)

Riekt hier weer erg naar het zoveelste Hullie Zullie topic. Stelletje zielepieten.. B|
AAAARRRRGGHH,
Hullie moete ophoeren naar hippiestad
full
 
Ik krijg het ook regelmatig te horen. Maar dan meer in de strekking van gevaarlijk, rijgedrag van motoren, vervuilende hobby (waarom ga je niet fietsen?) etc. Van mensen die de hele dag de tv aan hebben staan, voor 2 km naar de supermarkt de auto pakken en dat dan 3 keer per week, de complete zomer hun tuin met kraanwater wateren en vlees eten alsof het wolven zijn... Tsja.

Een hele hoop mensen hebben tegenwoordig overal en nergens een mening over. Er passeert geen enkel onderwerp waar men niet wat over te nuilen heeft, in kader van milieu of gevaar of maatschappelijke verantwoordelijkheid - gááá maar door.

Het is de tijd denk ik. En we worden met z'n allen ook wel zo beïnvloed, bijna verplicht om die menigen te vormen op basis van misinformatie. Stukje media, stukje sociale media, stukje drukte ih land, economische onzekerheden (luxeprobleem), een overheid die alle kanten op gaat maar vooral geen leiding geeft.

Daarbij komt dat klootjesvolk in een luxewereld (Nederland) altijd wel wat te klagen moet hebben. En éindeloos egocentrisme. Het is vooral jammer dat je daardoor steeds minder vaak een inhoudelijk fatsoenlijk gesprek met mensen kan voeren.

Het is niet dat een bezinemotor nog jaren lang interessant zal blijven. Maar ik laat me ook niet uit de auto of van een motor jagen totdat er fatsoenlijke alternatieven zijn. En dan geen tussenoplossingen. Ik denk aan waterstof, en vérdere ontwikkelingen. Niet electrisch en zonnepanelen troep. Over 10 jaar zeuren we over electrische auto's.

edit: Beetje jammer trouwens dat je mannen en vrouwendingen zo contrastrijk presenteert ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor nooit iets negatiefs eigenlijk, wel algemene dingen over aso's met belachelijk luide pijpen en gasten die met 90 door de file gaan. Sja, ik kan ze alleen maar gelijk geven; ben ik ook niet dol op. Vanmorgen nog, collega die zich erover beklaagde. Ik zei: ach, over een maandje of 4 is het weer voorbij, dan zijn alleen de "nette" motorrijders er nog maar ;)
 
schijtziek wordt je van de huidige mentaliteit in de maatschappij....
sportschool abos, gras vreten, en zeiken over luchtvervuiling terwijl men zelf wel de haard aansteekt.

als ik met een peuk in me bek op straat loop en er komt een vrouw met kids aan houden ze nog net de neus van die kids niet dicht maar de blikken die je krijgt... _O-
groene geitewollen hypocriete tree huggers zijn het... :r

de grap is, ik heb net vanochtend de uitslag gekregen van mijn 5 jaarlijkse medische keuring.
longinhoud perfekt (en dat na 35 jaar 3 pakkies sjek per week _O- )
conditie, bloedwaardes,suiker, cholesterol, hartfilmpje....alles top.. *O*
en dan het gehoor..."u heeft het gehoor van iemand van 25 jaar"..... _O- _O- _O-
niks op aan te merken en dat na 30 jaar metaal veelal zonder gehoorprotectie en 33 jaar motorrijden zonder oordoppen plus ontelbare luide concerten... _O- _O-

dus jongens, gehoorbescherming op de motor is flauwekul en dat je van roken iets krijgt is ook onzin...
gewoon schijt aan alles hebben en doen waar je zin in hebt....
dat mens van de arbo kon hier ook niet echt haar geliefde zedepreekje op loslaten... _O- *O*
 
Luide pijpen zorgt dat mensen hun ogen even van hun facebookpagina of whatsappgesprek afhalen om te kijken waar die aso vandaan komt ;)
 
schijtziek wordt je van de huidige mentaliteit in de maatschappij....
sportschool abos, gras vreten, en zeiken over luchtvervuiling terwijl men zelf wel de haard aansteekt.

als ik met een peuk in me bek op straat loop en er komt een vrouw met kids aan houden ze nog net de neus van die kids niet dicht maar de blikken die je krijgt... _O-
groene geitewollen hypocriete tree huggers zijn het... :r

de grap is, ik heb net vanochtend de uitslag gekregen van mijn 5 jaarlijkse medische keuring.
longinhoud perfekt (en dat na 35 jaar 3 pakkies sjek per week _O- )
conditie, bloedwaardes,suiker, cholesterol, hartfilmpje....alles top.. *O*
en dan het gehoor..."u heeft het gehoor van iemand van 25 jaar"..... _O- _O- _O-
niks op aan te merken en dat na 30 jaar metaal veelal zonder gehoorprotectie en 33 jaar motorrijden zonder oordoppen plus ontelbare luide concerten... _O- _O-

dus jongens, gehoorbescherming op de motor is flauwekul en dat je van roken iets krijgt is ook onzin...
gewoon schijt aan alles hebben en doen waar je zin in hebt....
dat mens van de arbo kon hier ook niet echt haar geliefde zedepreekje op loslaten... _O- *O*

Je hebt best een punt hoor alleen moet je niet doorslaan waardoor je van iemand met een goed punt opeens overkomt als een gek die ook mag praten.

Dat jij kerngezond bent ondanks dat je op deze manier intens geniet van het leven zegt natuurlijk helemaal niets over een ander zijn \ haar gezondheid en of weerstand.

Spoor die ff aan om te gaan roken en zonder oordoppen te rijden. |( |(

Het leven zonder roken en met oordoppen is kut??
 
Laatst bewerkt:
schijtziek wordt je van de huidige mentaliteit in de maatschappij....
sportschool abos, gras vreten, en zeiken over luchtvervuiling terwijl men zelf wel de haard aansteekt.

als ik met een peuk in me bek op straat loop en er komt een vrouw met kids aan houden ze nog net de neus van die kids niet dicht maar de blikken die je krijgt... _O-
groene geitewollen hypocriete tree huggers zijn het... :r

de grap is, ik heb net vanochtend de uitslag gekregen van mijn 5 jaarlijkse medische keuring.
longinhoud perfekt (en dat na 35 jaar 3 pakkies sjek per week _O- )
conditie, bloedwaardes,suiker, cholesterol, hartfilmpje....alles top.. *O*
en dan het gehoor..."u heeft het gehoor van iemand van 25 jaar"..... _O- _O- _O-
niks op aan te merken en dat na 30 jaar metaal veelal zonder gehoorprotectie en 33 jaar motorrijden zonder oordoppen plus ontelbare luide concerten...
_O- _O-

dus jongens, gehoorbescherming op de motor is flauwekul en dat je van roken iets krijgt is ook onzin...
gewoon schijt aan alles hebben en doen waar je zin in hebt....
dat mens van de arbo kon hier ook niet echt haar geliefde zedepreekje op loslaten... _O- *O*


Amen,
sluit ik mij helemaal bij aan.
Behalve geen oordoppen dragen dan.
Dit vindt ik zelf wat fijner rijden :+

En al die kl@te hippies, motte op pl-uren.
Al dat zwakzinnige gedoe allemaal.
Ga motor rijden, pletter een keer goed op je bakkes, zodat al je hersen cellen
weer op de juiste plek zitten, en de juiste contact maken O-)

ohja, ontopic:

Nope, geen last van.
Veel uit de familie, zeggen alleen maar, "pas je wel op, er rijden genoeg idioten
in auto's rond".

En op het werk, zijn we met een heleboel motor muizen.
Waarvan ik meestal wel de enige ben die op de motor komt.
(de rest allemaal bedrijfs bussen :+ )
En een fanatieke collega, altijd trouw op zijn brom scootahtje :t

Met beide ons eigen vaste stekkie, en oewee als er een fiets op ons plekje staat.
Dan verplaatsen wij die keurig naar waar fietsen horen te staan.

Zo sociaal zijn wij dan weer als :]
 
schijtziek wordt je van de huidige mentaliteit in de maatschappij....
sportschool abos, gras vreten, en zeiken over luchtvervuiling terwijl men zelf wel de haard aansteekt.
Eens...
als ik met een peuk in me bek op straat loop en er komt een vrouw met kids aan houden ze nog net de neus van die kids niet dicht maar de blikken die je krijgt... _O-
groene geitewollen hypocriete tree huggers zijn het... :r
...en vanaf hier eigenlijk niet meer. Ik kijk je ongeveer net zo aan, dat je rookt moet je zelf weten maar ik vind het stinken, en de enige mening die ik er echt over kan hebben ik dat ik je een sneu figuur vind. Leuk als al je vrienden en collega's ook roken, want dat heb je tenminste nog iemand om mee in de regen te staan, maar die paar lui die hier elke pauze onder het afdakje staan kan ik niet benijden. Als het nou nog gratis was _O- Enne, ook zonder roken kan ik gewoon buiten gaan staan natuurlijk. Alleen kan ik dat ook niet doen, als dat beter uit komt.
de grap is, ik heb net vanochtend de uitslag gekregen van mijn 5 jaarlijkse medische keuring.
longinhoud perfekt (en dat na 35 jaar 3 pakkies sjek per week _O- )
conditie, bloedwaardes,suiker, cholesterol, hartfilmpje....alles top.. *O*
en dan het gehoor..."u heeft het gehoor van iemand van 25 jaar"..... _O- _O- _O-
niks op aan te merken en dat na 30 jaar metaal veelal zonder gehoorprotectie en 33 jaar motorrijden zonder oordoppen plus ontelbare luide concerten... _O- _O-
Jeujjjj, anekdotisch bewijs. Er is er op de zoveel duizenden mensen altijd 1 die alles verkeerd doet, maar van z'n leven lang geen last krijgt. Als jij dat bent heb je ontiegelijk mazzel, maar laten we wel wezen; 95% van de rokers krijgt wél op een zeker punt last van z'n longen, keel, maag/darm/leverkanaal (meuk gaat door je hele systeem) en weet ik wat. Als jij het tot je sterfbed zonder nadelige gevolgen uithoudt, count your blessings, because you're one rare motherfucker. Voor je gehoor geldt hetzelfde, you're either full of shit or a unicorn, maar 33 jaar motorrijden zonder gehoorbescherming en het gehoor van een 25 jarige is zeer uitzonderlijk. Misschien rijd je altijd 60, dan geloof ik het wel. Of achter een flatgebouw van een ruit, dan ook. Of beiden, dan is het waarschijnlijk gewoon waar.
dus jongens, gehoorbescherming op de motor is flauwekul en dat je van roken iets krijgt is ook onzin...
gewoon schijt aan alles hebben en doen waar je zin in hebt....
dat mens van de arbo kon hier ook niet echt haar geliefde zedepreekje op loslaten... _O- *O*
En hier ben je echt je geloofwaardigheid kwijt, al die wetenschappelijke onderzoeken slaan nergens op want met jou gaat het (zo verkondig je hier) beter dan zonder wangedrag statistisch gezien waarschijnlijk? Of je kraamt onzin uit, of je bent fucking uniek. Hoe dan ook vertaalt dit op geen enkele manier naar de miljoenen rokers, of de mensen die graag zonder gehoorbescherming rijden.

Ik snap van beiden überhaupt geen kut. Hoe verzin je het om een brandend stuk plant op te zuigen? Maar whatever. Hoe verzin je het om "vet stoer" (niemand ziet het) de windherrie te trotseren? Ga lekker zo door joh, jij weet alles beter :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan