Motorrijden minder en minder aanvaard?

Painter

MF veteraan
26 nov 2005
1.141
107
Oud-turnhout
Hoi,
Waar ik vroeger op het feit dat ik als hobby met de motor rijd, vooral leuke reacties kreeg. Krijg ik nu steeds meer de opmerking. Ah zo ga jij als hobby de lucht nog nog wat vervuilen. Of levensgevaarlijk, zouden ze moeten verbieden. Natuurlijk doe ik lekker door, maar soms denk ik wel in wat voor tijd leven we eigenlijk nu? Het lijkt erop dat mannendingen hoe langer hoe meer taboe zijn (motorrijden, met rust gelaten willen worden op het werk, biertje drinken) en vrouwendingen in de mode komen. (Elektrisch fietsen, overleggen en vergaderen, witte wijn of cava, ik noem maar wat...)
 
Het is nu eenmaal de tijd van de boomknuffelaars, baardmannen-met-knotjes en groene-thee-drinkers..
Gewoon doorgaan met genieten zoals jij dat wilt invullen..op twee wielen dus!
Waait vanzelf weer over...
 
Laatst bewerkt:
In mijn omgeving ervaar ik dat niet.

Hoe reageer je op dergelijke opmerkingen?
 
Ik sprak vanmiddag even met een heel aardige en mooie jonge vrouw en die scheurde er vandoor op een Harley.
 
Wees blij dat jij niet bij die meute hoort (ik ook niet hoor.) Die vertrutting is al jarenlang bezig in het onderwijs en het wordt steeds erger. Straks gaan jongens nog rokjes dragen..... o wacht. :-P
 
Die motorrijder die af en toe een ritje maakt, vervuilt natuurlijk veel minder dan die miljoenen automobilisten die dagelijks overal files veroorzaken. Men heeft vaak kritiek op andere groepen, in plaats van de hand in eigen boezem te steken. Lees hier de topics over wielrenners en dergelijke maar eens.

Nou moet ik wel zeggen dat ik vandaag tijdens een tochtje in een roeiboot met vrouw en kind het geluid van passerende motoren op een naburige weg wel hinderlijk vond. Toevallig dezelfde weg waar ik vaak mijn Ducati even open trek. O-)
 
Vroeger ging de automobilist voor je aan de kant tegenwoordig probeert men je juist te raken.

De meeste hufters rijden procentueel nog altijd in de auto. :P
 
Pff... ik wordt zo moe van dit gedoe.
Ik rij een ZZR1100 en het koekblik heeft 3.5 V6 voorin liggen. Voor beide geldt dat ze relatief zuinig zijn bij 100 km per uur.

En ja, je heb van die mensen die vinden dat ik onze wereld vervuil. Volgens mij valt dat nog wel mee, kijk naar China met zijn steden die zo vervuild zijn dat mens en dier daar niet kunnen leven of de plastic zooi in de zeeën.


Maar als ik gas geef dan is het een kick, daar kan dat gelul niet tegen op.

Dus gewoon doorgaan. :]
 
Laatst bewerkt:
Die reacties die Painter krijgt kom ik in mijn kringen niet tegen. Wel heel vaak: "Ik heb altijd mijn rijbewijs willen halen" "Mag ik er even op zitten". Zelfs binnen het bedrijf waar ik werk (nerds en ICTers) hebben we een jaarlijkse motor-tour, een 1 tot 3 daags evenement waarbij de Directeur (Die heet CEO :? bij ons) gewoon meerijdt. Bij ritjes die ik binnendoor maak stond laatst een oud grijs krom mannetje :} een gas, gas beweging te maken, wat ik uiteraard honoreer. Vermoedelijk zijn die negatievo's miezerige binnenzittende naar oud zweet ruikende bekrompen figuren... Er zijn wel voorkomende gevallen waar men vraagtekens mijn kant opschuift. Ik kan eigenlijk niet meer bedenken om dan maar te vragen of ze het wel naar hun zin hebben in het leven, nu ze zo mislukt zijn... Ik heb het namelijk wel naar mijn zin.

Die reclame van de VW-polo is een statement, Alarm??? op een polo??? van een vent die niet verder is gekomen als een oude fiets
 
Laatst bewerkt:
In mijn omgeving ervaar ik dat niet.

Hoe reageer je op dergelijke opmerkingen?
Ik reageer er meestal niet op en denk er het mijne over. Maar ik krijg deze opmerkingen in mijn omgeving wel dikwijls. Werk dan ook in het onderwijs, misschien daarom.
 
Laatst bewerkt:
Die ja... Het onderwijs is jou ook bekend natuurlijk als een kweekvijver van linkse, geiteharen sokkendragende NRC bio-figuren.
 
Laatst bewerkt:
Ach hoezo vervuilend...ik ga niet met het vliegtuig op vakantie!
Ik krijg trouwens nooit negatieve reacties. Alleen maar positief. Wel apart dat anno 2018 sommige mensen het nog steeds heel bijzonder vinden dat ik zelf rijd en niet achterop zit...
 
Hoi,
Waar ik vroeger op het feit dat ik als hobby met de motor rijd, vooral leuke reacties kreeg. Krijg ik nu steeds meer de opmerking. Ah zo ga jij als hobby de lucht nog nog wat vervuilen. Of levensgevaarlijk, zouden ze moeten verbieden. Natuurlijk doe ik lekker door, maar soms denk ik wel in wat voor tijd leven we eigenlijk nu? Het lijkt erop dat mannendingen hoe langer hoe meer taboe zijn (motorrijden, met rust gelaten willen worden op het werk, biertje drinken) en vrouwendingen in de mode komen. (Elektrisch fietsen, overleggen en vergaderen, witte wijn of cava, ik noem maar wat...)

Ik doe beide. :]
Beide met grote afstanden :P

ik kan er mij niet druk over maken wat men vind.
wat me wel stoort is de absolute onbenullige onwetendheid omtrent/over beide vervoersmiddelen,bij mensen
 
Wel apart dat anno 2018 sommige mensen het nog steeds heel bijzonder vinden dat ik zelf rijd en niet achterop zit...


Rij jij zelf??? Op zo'n vervuilend ding?? Is dat niet levensgevaarlijk??
 
Ik werk in een omgeving waarin milieu en duurzaamheid hoog in het vaandel staat. Er wordt veel gefietst en met het OV gereisd. Maar dit soort reacties krijg ik nooit. Hooguit leuke. En heb ik veel motorrijdende collega’s, toegeven, eentje heeft een Zero ;)
 
Laatst bewerkt:
Misschien lijkt het alleen maar zo, ondertussen groeit het aantal motorrijders gewoon. En inderdaad, gewoon niets van aantrekken. It is what it is en automobilisten vervuilen veel meer dan wij ooit zullen.
 
Oké, super dat jullie dit in jullie omgeving dan niet zo ervaren. Dan is het toch niet zo erg gesteld als ik dacht.
 
Kom lekker in Nederland wonen

Maarten van Rossem, en die man weet echt veel, kan je best wat van aannemen: Nederland is het mooiste en beste land ter wereld
 
Die mensen hebben wel een punt. Ik rij daarom een stuk minder motor. Ik ben daarvoor in de plaats gaan schaatsen, prachtige overdekte banen heb je nu. Vaak ook iets verwarmt die hallen, zodat het niet zo achterlijk koud is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan