KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Als je die dingen van die stand haalt, stuur steeds volledig naar kant zijstandaard draaien.
Zo kan 'ie niet de andere kant op vallen.
 
Is een investering in een smeersysteem wellicht ook een optie ?
Dan heb je dat probleem van regelmatig moeten smeren ook niet meer.
 
Is een investering in een smeersysteem wellicht ook een optie ?
Dan heb je dat probleem van regelmatig moeten smeren ook niet meer.
Ja, heb ik al eens gehad op een vorige motor (SMT), een Scott-oiler. Deed het redelijk, maar kostte me wel ongeveer een jaar om de goede afstelling te vinden. Tot dan erg veel olie op alles.
Maar de middenbok is toch voor meer dingen handig, zoals ook motor wassen, velg en naaf reinigen. Ketting en tandwielen reinigen, sleutelen aan de motor etc. Dan werkt een motor op de middenbok toch net even wat handiger dan op een zijstander.
 
Scottoiler olie kan nogal eens erg dun worden bij warm weer.
Daarom staat dat ding bij mij altijd op minimaal, en alleen met regen draai ik hem een stuk open.
Ga dadelijk eens kettingzaagolie proberen.

Maar inderdaad, een middenbok kan handig zijn.
 
Heb ook een Oscootje, werkt perfect!! Maat van me heeft ook een Scottoiler, die heeft altijd een vettig achterwiel. Noem hem ook altijd olieboot!! Met Osco regel je het zelf!
 
Heb ook een Oscootje, werkt perfect!! Maat van me heeft ook een Scottoiler, die heeft altijd een vettig achterwiel. Noem hem ook altijd olieboot!! Met Osco regel je het zelf!

Op welke vlakken werkt de osco anders dan de scottoiler? ben wel benieuwd.
 
Op welke vlakken werkt de osco anders dan de scottoiler? ben wel benieuwd.
Bij de Osco moet je zelf af en toe pompen om wat olie op de ketting te krijgen. De Scottoiler werkt automatisch op het vacuüm van het motorblok. Die begint dus te smeren zodra de motor loopt.
Maar omdat de fijnregeling nogal lastig in te stellen is heb je zeker in het begin steeds veel te veel olie op de ketting, met alle viezigheid van dien op wielen, binnenkant spatborden, onderkant en binnenkant koffers (waar vaak een deel van op je kleren belandt omdat je het eerst nog niet doorhebt). Na een jaar had ik de instelling wel redelijk op orde: bijna dichtgedraaid, en nog slechts een druppeltje olie per 3 minuten of zo, ipv de druppel per minuut die wordt aanbevolen.
 
Is een investering in een smeersysteem wellicht ook een optie ?
Dan heb je dat probleem van regelmatig moeten smeren ook niet meer.

Rij sinds kort met een Cobrra kettingsmeersysteem, eerste indruk is goed, nog even uitzoeken
Wat de beste dosering is .
 
Even een technische vraag, is er iemand hier die de O2 sensoren verwijderd heeft ?
Is het verschil merkbaar, oa soepeler lopen onderin en minder warmte bij buddy?..
 
McCoi (een duitser 1 manszaak, maar super service, snel en goedkoop ;) )
Systeem geeft hoeveelheid olie gelang de snelheid ( en bij regen gaat hij ook meer geven)
Alles vol automatisch (kan met een popmeter meer/minder als basis instellen).
Na 3 ritjes beetje plus of min, geen druppel op de achtervelg :-)

Ik heb hem 10 jaar geleden gekocht met wielsensor, maar bestaan geloof ik tegenwoordig ook met gps
 
Laatst bewerkt:
Is een investering in een smeersysteem wellicht ook een optie ?
Dan heb je dat probleem van regelmatig moeten smeren ook niet meer.

Heb een pro-oiler electronisch gps gestuurd op mijn 2015 1290 sa 75000km en inmiddels 10000km
Op mijn 2018 1290sa S

Ben er super blij mee
Smeert goed geeft hoeveelheid olie af aan de hand van je snelheid
En als het regent kan je hem instellen dat die meer geeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kato
Op m'n vorige motor had ik een cobrra.
En gebruikte transmissie olie (stinkt)
Was maar matig tevreden.

Gebruiken jullie kettingzaag olie ?
 
Neu, ik gebruik de originele osco-olie, er wordt altijd een hoop gekloot met kettingzaagolie en weet ik wat (discussies te over..) maar die osco-olie bevalt mij altijd goed en het zal wel iets duurder zijn. Maar ja, op het bedrag van wat een motor kost gaat het nergens over....
 
Blij met m’n Hepco & Becker Xplorer koffer (45L). Zit steviger op de drager dan de KTM/SW-Motech koffer die ik op mijn SMT had. Die rammelde altijd wat, deze zit muurvast. Staat ook niet verkeerd vind ik, in elk geval een stuk beter dan de gigantische KTM powerparts topkoffers, hoewel de Touratech 38L alukoffer er ook mag wezen.
Maar ja, sommige mensen vinden alle topkoffers op een motor misstaan. Deze kan er wat mij betreft mee door, zeker op een Adventure.
full
 
Fraai. Past er een integraalhelm in?

Gevonden: 1 helm. Betekent waarschijnlijk dat een helm, broek, jack en schoenen niet gaat lukken.Vandaag nog wel in mijn Givi gepropt. :)
 
Laatst bewerkt:
Fraai. Past er een integraalhelm in?

Gevonden: 1 helm. Betekent waarschijnlijk dat een helm, broek, jack en schoenen niet gaat lukken.Vandaag nog wel in mijn Givi gepropt. :)
Nee, dat gaat er allemaal niet in. Helm en een jas zou nog wel passen. Mijn complete pak past er wel in, naast de spullen die ik sowieso altijd bij me heb (gereedschapset, bandenreparatieset, eten en drinken, extra shirtje etc.). Dan zet ik mijn helm op de buddy, vastgezet aan het kofferrekje met het bijgeleverde kabeltje en een klein slotje. Werkt prima zo.
 
Blij met m’n Hepco & Becker Xplorer koffer (45L). Zit steviger op de drager dan de KTM/SW-Motech koffer die ik op mijn SMT had. Die rammelde altijd wat, deze zit muurvast. Staat ook niet verkeerd vind ik, in elk geval een stuk beter dan de gigantische KTM powerparts topkoffers, hoewel de Touratech 38L alukoffer er ook mag wezen.
Maar ja, sommige mensen vinden alle topkoffers op een motor misstaan. Deze kan er wat mij betreft mee door, zeker op een Adventure.
[afbeelding]

Netjes! Ik heb de touratech alu koffer erop. Staat ook zeker niet mis, past alleen niet heel veel meer in dan een helm en jas.
Ik stop er mijn dagelijkse werkspullen in voor woon-werk verkeer omdat ik dat prettiger vind dan een rugzak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan