oudere nieuweling

mudbiker

Rookie
26 jun 2018
9
1
Hoi allemaal,

Kom nog uit de tijd van de Kreidlers en Zundapps...maar het begint nu weer te kriebelen, dus ben ik na mijn 40e gestart met motorrijlessen...binnenkort examen AVD, nog 2 weken !

Kom uit Limburg en kijk er naar uit het Mergelland opnieuw te gaan bezoeken, nu op 2 wielen met fatsoenlijk vermogen ;) en daarna uiteraard wat verder

Les nu op een Honda CB650F, fijne machine...neig naar een voorloper als 1e motor...Hornet 600, misschien een Yamaha FZ6N....weet het nog niet...Ducati vind ik ook mooi, maar lijkt me toch net wat te prijzig qua onderhoud...

Nog iemand tips ?

groeten,
Armand
 
:W Armand
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Mijn uiteindelijke keuze zal waarschijnlijk toch een Honda CB600F Hornet gaan worden....na urenlang reviews lezen en vergelijken, voors en tegens, afwegen, wikken, nogmaals wegen...etc.etc.

Maar dan...er staan er best redelijk veel te koop....het liefst zo jong mogelijk, lage km stand...uiteraard het liefst geen valschade....of overdreven gebruikerssporen...ook niet te duur...

kandidaat 1 2005 22000km eur.3000 ziet er optisch goed uit ( upgrade vork, uitlaat aftermarket)
kandidaat 2 2006 24000km eur.3300 ziet er optisch heel goed uit (upgrade vork, helemaal origineel)
kandidaat 3 2007 32000km eur.3990 ziet er optisch uiteraard nog wat strakker uit vanwege het nieuwere model....maar dat is dan gelijk wel een kleine 1000euro duurder dan kandidaat 1

Ik zoek vaak de gulden middenweg....maar....wat zouden jullie doen ?

Hoor graag jullie visies...rekening houden met nog een grote beurt, al dan niet met kleppencontrole, nieuwe band...

Hoor graag jullie meningen/visies
 
niemand ?
Kan iemand me dan vertellen wat gemiddeld een 24000km beurt kost met kleppencontrole ?
 
Mijn uiteindelijke keuze zal waarschijnlijk toch een Honda CB600F Hornet gaan worden....na urenlang reviews lezen en vergelijken, voors en tegens, afwegen, wikken, nogmaals wegen...etc.etc.

Maar dan...er staan er best redelijk veel te koop....het liefst zo jong mogelijk, lage km stand...uiteraard het liefst geen valschade....of overdreven gebruikerssporen...ook niet te duur.

kandidaat 1 2005 22000km eur.3000 ziet er optisch goed uit ( upgrade vork, uitlaat aftermarket)
kandidaat 2 2006 24000km eur.3300 ziet er optisch heel goed uit (upgrade vork, helemaal origineel)
kandidaat 3 2007 32000km eur.3990 ziet er optisch uiteraard nog wat strakker uit vanwege het nieuwere model....maar dat is dan gelijk wel een kleine 1000euro duurder dan kandidaat 1

Ik zoek vaak de gulden middenweg....maar....wat zouden jullie doen ?

Hoor graag jullie visies...rekening houden met nog een grote beurt, al dan niet met kleppencontrole, nieuwe band...

Hoor graag jullie meningen/visies
Ben ook uit de zundapp tijd vroeger ook ff motor gereden op mn 19de(1979)
Op mn 40 ste bromscootert gekocht 100000km mee gereden mag nu van zn ouwe dag genieten op mn 53ste motorrijbewijs gehaald nu trotse bezitter van een hornet600 uit 2004 door mij volledig aangepast
Vind de 2004 serie de mooiste naked hornet beetje retro mooie lijnen en mooi aan eigen idee aan te passen
Alleen slappe voordemper maar dat is simpelaan te passen
 
Hoi zwarte wesp

Op mijn 16e Kreidler, daarna nog even Puch, Vespa....op mijn 30e bromscooter, woon werk verkeer, veel tochtjes mee gemaakt. En dan nu op mijn bijna 44e eindelijk het motorrijbewijs, fris geslaagd !!

Ook de zoektocht naar een geschikte eerste motor is ten einde....

Het is uiteindelijk een 2006 geworden, dit vind ik dan weer persoonlijk mooier.....geen probleem met de slappe voordemper, upside down vork, een mooie blauwe, 24000km´s, nog strak in de lak, origineel, binnen gestaan, van een dame, moet haar (haha) wel nog gaan ophalen over een week...maar we zijn al zo goed als getrouwd.

Wat kost trouwens een kleppencontrole en beurt bij de gemiddelde garage ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan