€500 challenge 2019: Kiwi en de Gouden GSX

En het verdwijnt achter Tupperware 🤣

Dus hoeveel energie zou je erin steken ? Motor wordt er niet betrouwbaarder door en dat is toch wat op de challenge telt !
 
En het verdwijnt achter Tupperware 🤣

Dus hoeveel energie zou je erin steken ? Motor wordt er niet betrouwbaarder door en dat is toch wat op de challenge telt !
Ik combineer mijn persoonlijke quest (poetsen/opknappen) met het benodigde onderhoud voor de Challenge. Maar volgens mij is mijn GSX400E topic wel bewijs daarvan ;)
 
En het verdwijnt achter Tupperware 🤣

Dus hoeveel energie zou je erin steken ? Motor wordt er niet betrouwbaarder door en dat is toch wat op de challenge telt !

Dat is wel heel kort door de bocht. Hij poetst er wel meer aan.

Kiwi: had verwacht dat blok er netter uit zou zien gezien de overige staat vd. motor vandaar.
 
Nog twee ritjes van +/- 50km gemaakt en de GSX houdt zich goed. Tijd om verder te prutsen.

Deze heeft voldoende kilometers gemaakt. Een Macadam van 2003.
of7kef.jpg


Een bus remreiniger en wat Turtlewax verder.
2jfnbd4.jpg


Nog even uitzoeken of dit slijtage is - of zo hoort. Alle 5 zijden heeft dit.
148d89l.jpg


Nog wat gepoets verder....(remschijf heeft nog voldoende dikte).
f5hdv.jpg


212u7eu.jpg


Eerstvolgende stap: een nieuwe band bestellen.
fn91mr.jpg
 
Hebben die ingefreesde stukjes niet te maken met het deel waaraan je kettingwiel gemonteerd zit ?
Want volgens mij moet het aldaar enige spelling hebben om je transmissiedempers goed te kunnen laten werken.

Voor rest zit het er wel weer heel strak uit :t

Denk dat je wel blij moest zijn met goed weer (want met een dergelijk band zou ik niet graag in koud nat weer rijden :X ).
 
Nog twee ritjes van +/- 50km gemaakt en de GSX houdt zich goed. Tijd om verder te prutsen.

Deze heeft voldoende kilometers gemaakt. Een Macadam van 2003.
[afbeelding]

Een bus remreiniger en wat Turtlewax verder.
[afbeelding]

Nog even uitzoeken of dit slijtage is - of zo hoort. Alle 5 zijden heeft dit.
[afbeelding]

Nog wat gepoets verder....(remschijf heeft nog voldoende dikte).
[afbeelding]

[afbeelding]

Eerstvolgende stap: een nieuwe band bestellen.
[afbeelding]
Dat hoort zo.
Volgens mij door fabricage proces.
 
Idd, bij slijtage had er ook niet die structuur gezeten maar was het glad ;)
 
Olie en filter gewisseld. Hele uitlaat weer in de hittebestendige lak, originele boutjes opgeknapt en voorzien van wat kopervet. Dus het mocht weer in elkaar. Iets te snel..kettingkast vergeten (en das lastig monteren met de uitlaat er op :z ).

[afbeelding]

En meteen even getest of er niets zweet + de verf uit laten harden op temperatuur. Klein blokje rond dus.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ook het stukje lak wat op de tank mist geprobeerd bij te werken. Er is echt een hele chip er af, dus het mist ook de originele bocht in de tank. Lakstift erbij gekocht, maar dat haalt het nooit bij de originele metallic (mica?) lak. Vanuit de ene hoek te donker - dan perfect - dan te licht. Nouja het moet maar zo. :t

[afbeelding]


NEEEEE GEEN KOPERVET GEBRUIKEN !!!!!!!!
 
NEEEEE GEEN KOPERVET GEBRUIKEN !!!!!!!!
Goed goed...ik zal wel eens keramisch vet gaan kopen -O-

Maar als dat het ergste is wat er mis gaat bij mijn geknutsel aan motoren - dan teken ik er voor
 
Laatst bewerkt:
Hebben die ingefreesde stukjes niet te maken met het deel waaraan je kettingwiel gemonteerd zit ?
Want volgens mij moet het aldaar enige spelling hebben om je transmissiedempers goed te kunnen laten werken.

Voor rest zit het er wel weer heel strak uit :t

Denk dat je wel blij moest zijn met goed weer (want met een dergelijk band zou ik niet graag in koud nat weer rijden :X ).
Natuurlijk neem ik de motor alleen mee om te testen, bij goed weer, op landweggetjes, bij weinig drukte en met aangepaste bochtsnelheid. De banden zijn gewoon oud en versleten.
 
Achterwiel is er uit - voorwiel is al voorbereid en gaat er vanavond uit. Moet even iets maken om de voorkant op te vangen.

En er is een nieuwe set banden besteld:
1.jpg


Maxxis M6102 110/80 17 + M6103 150/70 17

Diagonaal tour / sport banden, zoals aangeraden wordt voor dit type motor. En Battlax BT45 heb ik al zo vaak gehad...eens wat anders proberen. De reviews zijn in ieder geval goed.
 
Laatst bewerkt:
Achterwiel is er uit - voorwiel is al voorbereid en gaat er vanavond uit. Moet even iets maken om de voorkant op te vangen.

En er is een nieuwe set banden besteld:
[afbeelding]

Maxxis M6102 110/80 17 + M6103 150/70 17

Diagonaal tour / sport banden, zoals aangeraden wordt voor dit type motor. En Battlax BT45 heb ik al zo vaak gehad...eens wat anders proberen. De reviews zijn in ieder geval goed.

Ziet er goed uit. Ik ga binnenkort ook voor nieuwe sliffen kijken.

Misschien een auto krik voor de voorkant?
 
Het is een (reserve) gereedschapskist geworden waar hij tijdelijk op mag leunen. Geeft mij ook meteen de kans om de vorkpoten te voorzien van een nieuwe laklaag.
n4ehz7.jpg


zjcy0y.jpg


Meteen alles opknappen wat ik tegen kom:
dnh9ap.jpg
 
Vraagje polijst je de boutjes, of is het slechts poetsen ?

En de vervolgvraag; hoe ga je zorgen dat deze boutjes niet heel snel weer corroderen ? Want oppoetsen is leuk, maar tast je daarmee niet de beschermende laag op de boutjes aan ?
Want denk niet dat Suzuki verchroomde bouten heeft gebruikt...
 
Laatst bewerkt:
Vraagje polijst je de boutjes, of is het slechts poetsen ?

En de vervolgvraag; hoe ga je zorgen dat deze boutjes niet heel snel weer corroderen ? Want oppoetsen is leuk, maar tast je daarmee niet de beschermende laag op de boutjes aan ?
Want denk niet dat Suzuki verchroomde bouten heeft gebruikt...
Ik denk ergens er tussenin. Er komt geen schuurpapier bij kijken ofzo. Gewoon wat metaalpoetsmiddel op een doek en de bout in de boormachine geklemd - met een laag rpm draaiend. Daarna wat Turtlewax er op, net als op alles wat ik schoonmaak (velgen, hart van remschijf, boutjes) want remreiniger is nuttig - maar niet het laatste wat op het metaal moet blijven. Ik doe dit eigenlijk al bij al mijn voorgaande motoren en er zit daarna weinig onderhoud aan voor mij.
 
Leuk project en je doet het allemaal erg netjes, al vind ik verder een GSX-F geen fantastisch ding. Ik vind het juist leuk dat je verder kijkt dan alleen de betrouwbaarheid en hem in-en-in netjes maakt! :} :}

De corrosiebestendigheid van die boutjes is er na zulk grondig poetsen wel af, Turtlewax doet daar ook niet veel aan als het echt nat wordt. Je zou de kopjes met wat blanke lak kunnen spuiten, of de bouten etc opnieuw laten verzinken, duur is dat niet, maar misschien wel te duur voor de Challenge.
 
Leuk project en je doet het allemaal erg netjes, al vind ik verder een GSX-F geen fantastisch ding. Ik vind het juist leuk dat je verder kijkt dan alleen de betrouwbaarheid en hem in-en-in netjes maakt! :} :}

De corrosiebestendigheid van die boutjes is er na zulk grondig poetsen wel af, Turtlewax doet daar ook niet veel aan als het echt nat wordt. Je zou de kopjes met wat blanke lak kunnen spuiten, of de bouten etc opnieuw laten verzinken, duur is dat niet, maar misschien wel te duur voor de Challenge.
Thanks. De meeste boutjes spuit ik ook nog inderdaad. In al die jaren nog nooit last gehad van (terugkerend) roest. Misschien helpt het ook dat ik mijn motoren was/poets na iedere rit - en ze over het algemeen geen regen zien? :X
 
Om toch wat met de feedback te doen...gouden covers voor de remschijf-boutjes:
72es8z.jpg


Oké, dat was een AliExpress aankoop met het idee ‘zo slecht/fout, die wil ik in het echt zien!’ en...ze zijn in het echt nog erger _O-

Dan de serieuze oplossing: primer - matzwart - blanke lak.
s3loug.jpg


Dit is de brace van het voorspatbord. Was flink verroest. Eens testen met de spuitbus zwart metallic
34fckyt.jpg
 
En de banden zijn ook al binnen. €110 voor voorband+achterband+verzenden. :o

2vmwnbl.jpg


Als het niet bevalt kan ik altijd nog over op BT45 of Pilot Road.
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor de link...
Ik heb eigenlijk dezelfde band op het oog alleen staat er bij de maat voor de voorband 110/90-18 REAR.
Kan ik deze denk je ook voor gebruiken? Of had je ook hetzelfde.

Ik zie dat er bij jou wel FRONT bij staat
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor de link...
Ik heb eigenlijk dezelfde band op het oog alleen staat er bij de maat voor de voorband 110/90-18 REAR.
Kan ik deze denk je ook voor gebruiken? Of had je ook hetzelfde.

Ik zie dat er bij jou wel FRONT bij staat
De Maxxis banden zijn alleen in specifieke maten verkrijgbaar. Ik had iets meer speelruimte omdat er 2 maten voorband en achterband op mogen (origineel en huidig-gangbaar). Misschien is er bij jouw motor ook iets te varieren in breedte en hoogte - soms kan een iets hogere/bredere ook prima.

Ik zou geen achterband voorop zetten. Ik ben geen bandenexpert, maar ik zou denken dat een motor met een 110 band achter een erg kleine motor is, waarbij er ook iets anders verwacht wordt qua snelheid, gewicht, weggedrag. Je kan het altijd even navragen bij het bandentopic.
 
Weer aan het aanpassen geweest. Ben nu eerst wel klaar met het spuiten van onderdelen, helaas. De kleur (zwart metallic) bevalt goed:
6zyd89.jpg


En past dus ook prima bij de onderkuip..hoewel ik nog niet zoveel glans heb gekregen.
28hoowl.jpg


Binnenkort weer bezig met de meer serieuze zaken :Y
 
Dank je voor de link...
Ik heb eigenlijk dezelfde band op het oog alleen staat er bij de maat voor de voorband 110/90-18 REAR.
Kan ik deze denk je ook voor gebruiken? Of had je ook hetzelfde.

Ik zie dat er bij jou wel FRONT bij staat

Liefste een FRONT kopen.

Soms wordt bij klassiekers, ivm verkrijgbaarheid, wel een REAR aan de voorkant gezet: Dan draairichting omdraaien.

FRONT op achterwiel wordt afgeraden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan