Een vreemd geluid uit het blok..

Jer0en

Die hard MF'er
9 nov 2010
440
78
Veldhoven (Noord Brabant)
Een goedemiddag,

Ondanks het schitterende weer vsndaag toch maar even de garage ingedoken om mijn honda rebel aan de praat te krijgen.
Er zit een vreemd geluid in het blok, de kleppen zijn net gesteld en er zit genoeg olie in.
Dropbox - Video 26-05-18 20 14 38.mov
Ik heb een filmpje gemaakt waarop het geluid hoorbaar is, hopelijk herkend iemand het zodat ik het gericht kan proberen op te lossen zonder het hele blok te moeten demonteren.

Alvast bedankt voor alle tips en het meedenken!
 
Ik sluit me aan bij het "het tikt te hard" kamp. Welke partij heeft die klepspeling gesteld, als ik zo brutaal mag zijn? Als je kunt garanderen dat dat goed is, waar ik zeer mijn twijfels bij heb, is de uitlaatpakkingen ook even controleren het volgende. Maar dat denk ik eigenlijk niet.
 
Ik ga voor een te ruime klepspeling, het geluid volgt perfect het toerental van de motor en voor een bigendlager is het geluid te klein.
 
Bedankt voor alle reacties!!

De kleppen zijn (als het goed is) gesteld op .005" voor de uitlaatkleppen en .006" voor de inlaatkleppen.
Maar dit zal ik deze week nog eens gaan checken als ik zo de reacties lees, alleen even kijken voor voelermaatjes want ik heb alleen een metrisch setje en dat zou dan neerkomen op .127mm en .1524mm

.15 heb ik denk ik wel maar .12 wordt lastig.

Zodra ik de klepspeling heb gemeten horen jullie het!
 
0.15 zal voor de uitlaatkleppen zijn en 0.12 voor de inlaat. Als je er een 0.10 makkelijk tussen krijgt en een 0.15 niet, dan zou ik me daar verder niet druk over maken. Inlaatkleppen hebben weinig te lijden, uitlaatkleppen des te meer. Ik heb nog nooit een verbrande inlaatklep gezien.
 
Precies, als .10 er tussen gaat en .15 niet weet je dat hij in ieder geval in de buurt zit. Als hij echt verkeerd gesteld is meet je meer dan .15. Bij een verkeerde timing zelfs meer dan een millimeter.
 
Ja het geluid was er al, ik heb de motor overgenomen van iemand die tijdens het rijden ineens dit geluid opmerkte en de motor daarna heeft weg gezet in de schuur en nooit meer naar om gekeken.
Ah, tja dat zullen het waarschijnlijk geen klepjes zijn. Dat wordt open halen en wat cruciale dingen vervangen... Of een sloopblok erin natuurlijk, kan goedkoper zijn.
 
Ik zou eerst de klepspeling controleren en dan wel hoe het moet. Zijn het niet de kleppen, dan wordt het serieus, maar het geluid klinkt bij mij als te ruime klepspeling.
 
Bedankt voor alle reacties!!

De kleppen zijn (als het goed is) gesteld op .005" voor de uitlaatkleppen en .006" voor de inlaatkleppen.
Maar dit zal ik deze week nog eens gaan checken als ik zo de reacties lees, alleen even kijken voor voelermaatjes want ik heb alleen een metrisch setje en dat zou dan neerkomen op .127mm en .1524mm

.15 heb ik denk ik wel maar .12 wordt lastig.

Zodra ik de klepspeling heb gemeten horen jullie het!
Weet je zeker dat de klep speling in inches moet zijn? En niet in metrisch?
Kijk even goed in het werkplaats handboek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan