Een vreemd geluid uit het blok..

Jer0en

Die hard MF'er
9 nov 2010
440
78
Veldhoven (Noord Brabant)
Een goedemiddag,

Ondanks het schitterende weer vsndaag toch maar even de garage ingedoken om mijn honda rebel aan de praat te krijgen.
Er zit een vreemd geluid in het blok, de kleppen zijn net gesteld en er zit genoeg olie in.
Dropbox - Video 26-05-18 20 14 38.mov
Ik heb een filmpje gemaakt waarop het geluid hoorbaar is, hopelijk herkend iemand het zodat ik het gericht kan proberen op te lossen zonder het hele blok te moeten demonteren.

Alvast bedankt voor alle tips en het meedenken!
 
Een goedemiddag,

Ondanks het schitterende weer vsndaag toch maar even de garage ingedoken om mijn honda rebel aan de praat te krijgen.
Er zit een vreemd geluid in het blok, de kleppen zijn net gesteld en er zit genoeg olie in.
Dropbox - Video 26-05-18 20 14 38.mov
Ik heb een filmpje gemaakt waarop het geluid hoorbaar is, hopelijk herkend iemand het zodat ik het gericht kan proberen op te lossen zonder het hele blok te moeten demonteren.

Alvast bedankt voor alle tips en het meedenken!

.
 
Laatst bewerkt:
Plaatjes hebben deze dingen niet . en als je het over die andere dingen hebt , dat zijn voelermaten/linten.
Ja thanks, er is een verschil tussen het verkeerde woord gebruiken om kwart voor zeven 's ochtends en dat soort fratsen niet weten. Niet zo pietlutten, het ging om het verhoudingsverschil tussen inch en mm, niet over het stukje plaatstaal dat vervolgens die maat heeft.
 
Het lijkt mij inderdaad niet uit te maken of ik de klepspeling noteer in inches of in mm aangezien het dezelfde afstand betreft. Ik snap dat ik de juiste voelermaatjes moet gebruiken maar in mijn mm setje zit dan ook geen .005 mm voelermaatje (zou sowieso erg dun worden ben ik bang :P ).

Helaas nog niet aan toe gekomen om de tank en klepdeksel te verwijderen, hopelijk morgenavond even de garage induiken om in ieder geval even de speling te checken.

Ik houd jullie op de hoogte!
 
Het lijkt mij inderdaad niet uit te maken of ik de klepspeling noteer in inches of in mm aangezien het dezelfde afstand betreft. Ik snap dat ik de juiste voelermaatjes moet gebruiken maar in mijn mm setje zit dan ook geen .005 mm voelermaatje (zou sowieso erg dun worden ben ik bang :P ).

Helaas nog niet aan toe gekomen om de tank en klepdeksel te verwijderen, hopelijk morgenavond even de garage induiken om in ieder geval even de speling te checken.

Ik houd jullie op de hoogte!
De notatie maak idd geen bal uit.
Zolang je maar weet wat je doet.

Ik heb meet lint van 0.03mm dat is al flinterdun.
 
Laatst bewerkt:
Wat is nu eigenlijk het geluid wat je vreemd vind,want als je die ratel bedoeld zijn dat
de kleppen niet maar de nokkenaskettingspanner,kleppen met veel te veel speling
maken een hard tikkend geluid.
Dit is een heel aardig lopende Rebel,
 
Laatst bewerkt:
Nee ben er helaas nog niet achter, kleppen lijken gewoon goed gesteld. Ik twijfel een beetje wat nu te doen aangezien ik geen tijd/geld/technische know how heb voor een volledige motor revisie. Deze week en volgende week nog een behoorlijk druk programma maar daarna weer wat meer tijd dus dan ga ik er mee verder :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan