Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Zo net treug van een heerlijk dagje touren in de ardennen, nondeju wat gaaf is dat zeg. dit is oa 1 van de redenen waarom je toch je rijbewijs haalt wat een sensatie!

Vanavond worden de beelden op facebook gezet, ben eens benieuwd. we waren met 23 man en 22 motoren.....super mega vet!

Tevens een ideale dag om mijn motor te testen en ik zeg je....ik heb er geluk mee, dat ding rijd als een tiet! :] :]

Dit bericht zal vast in de verkeerde topic zijn gepost lol

PS: steinsson, gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs!! *O* *O*
 
En dan had jij twijfels...
Je hebt gewoon heel toffe ouders.

Dat ze willen betalen voor jouw motor schept ook weer mogelijkheden, toch? ;)
Ja achteraf waren die twijfels niet nodig en zeker toffe ouders. Ik heb het erg verkeerd ingeschat maar ze konden het wel begrijpen waarom ik zo dacht en ze vinden het stoer dat ik het heb doorgezet en af heb gemaakt

Het schept zeker mogelijkheden inderdaad. Ik verwacht dat ik toch wel voor de CBR 600 F4 zal gaan. Maar heb wel afgesproken dat ik geen impulsieve aankoop wil doen dus ik ga nog een week of 2 goed rondkijken en inlezen

@Peter haha ik heb wel gekeken naar de fazer maar vind ze eerlijk gezegd niet zo mooi :P

@hehe
Waarschijnlijk wordt het die CBR 600 F4 van het jaar 1999-2000 en dan de ultima light versie met de rood wit blauwe kleurstelling specifiek :t
 
Je had van die CBR hier toch een foto geplaatst???
't is echt een mooie fiets.

[edit]

Deze heb ik gegoogeld, lijkt dat dit degene is die je me hebt laten zien

honda-cbr600f4-100684-19.jpg


[/edit]
 
Laatst bewerkt:
SystematicChaos

Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 4-6-2018 "Try the Bike" probeerles motorrijden
Theorie: Hopelijk a.s. woensdag 11.6
AVB: n.n.b.
AVD: n.n.b.
Rijschool: VOC Van Oyen (Helmond)
Lesmotor: Kawasaki Z650 650cc 51kW

Net pas begonnen en morgen de 2e les, tot nu toe is het afslaan en het op tijd klaar zijn voor het afslaan even een issue, maar daar wordt aan gewerkt!.
 
SystematicChaos

Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 4-6-2018 "Try the Bike" probeerles motorrijden
Theorie: Hopelijk a.s. woensdag 11.6
AVB: n.n.b.
AVD: n.n.b.
Rijschool: VOC Van Oyen (Helmond)
Lesmotor: Kawasaki Z650 650cc 51kW

Welkom :W
Ik neem aan 11.7 (juli)

Net pas begonnen en morgen de 2e les, tot nu toe is het afslaan en het op tijd klaar zijn voor het afslaan even een issue, maar daar wordt aan gewerkt!.

_O- _O- Nou dan heb je nog wat te leren. Veel succes :t
 
Vraag ik mij toch af of je het afslaan voor een bocht bedoelt, of het afslaan van de motor _O-
Succes SystematicChsos, het gaat allemaal steeds makkelijker.

Die CBR is inderdaad mooi, had zelf een Monster 821 in gedachten.
Maar zoals mijn verkeersles gisteren ging, begin ik dat toch bij te stellen naar eerst maar eens beginnen met een CB650F of Z650 en veel kilometers maken
 
SystematicChaos

Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 4-6-2018 "Try the Bike" probeerles motorrijden
Theorie: Hopelijk a.s. woensdag 11.6
AVB: n.n.b.
AVD: n.n.b.
Rijschool: VOC Van Oyen (Helmond)
Lesmotor: Kawasaki Z650 650cc 51kW

Net pas begonnen en morgen de 2e les, tot nu toe is het afslaan en het op tijd klaar zijn voor het afslaan even een issue, maar daar wordt aan gewerkt!.

Hallo mede lesser uit Helmond :W
 
tot nu toe is het afslaan en het op tijd klaar zijn voor het afslaan even een issue, maar daar wordt aan gewerkt!.

Zou ik me nog helemaal niet druk over maken dat komt met de AVD wel.
Eerst focus op motor beheersing tijdens AVB leggen dan hoef je je straks niet meer op het besturen te letten maar op het verkeer ;)


Ik mag vanmiddag ook weer lekker een stukje toeren.
2,5 uur vandaag en dan is het woensdag nog een uurtje voorrijden voor mijn examen.
Met een beetje mazzel dit weekend een motor kopen :P
 
Laatst bewerkt:
Ondanks dat ik het rijbewijs nu heb blijf ik dit met interesse volgen. Ik herken ook veel dingen die hier besproken wordt. Zoals bijvoorbeeld het 'waar ben ik aan begonnen' gevoel in het begin met de AVB oefeningen, het vele afslaan en de veelgemaakte fouten. Maar, ik denk dat ik zo n beetje degene ben die de meeste AVD examens heb gedaan (5!, examenvrees kost je veel geld...), en ik kan inmiddels zeggen dat het echt de moeite waard is om ervoor te gaan.

En fouten maken hoort bij het leerproces, je kan het beste zoveel mogelijk maken en zoveel mogelijk feedback krijgen van je instructeur. Ik heb wat dat aangaat enorm veel gehad aan mijn instructeur, want tijdens de lessen heb ik veel gedaan wat anderen pas na het halen van het rijbewijs leren (in regen, smeltende sneeuw rijden, filerijden enz).

Kortom, ga ervoor, zet em op en besef dat als je wilt dat je het kan! Hou voor ogen dat je na het examen pas echt gaat genieten!
 
Die CBR is inderdaad mooi, had zelf een Monster 821 in gedachten.
Maar zoals mijn verkeersles gisteren ging, begin ik dat toch bij te stellen naar eerst maar eens beginnen met een CB650F of Z650 en veel kilometers maken

Waarom niet een 696 dan?

Mooie motor FTT! Het (actief) op zoek gaan naar een eerste motor is ook een groot deel van de pret!
 
Les ging redelijk.
Toch nog wat puntjes van aandacht:
Fietsers van rechts geen voorrang geven |(
Verder vooruit kijken en beslissen ipv twijfelen, dat is eigenlijk de oorzaak van alle foutjes die ik maak.
Jiffy inklappen anders doet die het nie :X

Geen last van schouder of tinteling in mijn hand en de oorzaak is toch houding icm te vast houden.
Relaxter gaan zitten en stuur niet meer zo vast houden.
Voelde het op komen dat mn hand iets begon te tintelen toen ben ik iets gaan verzitten en heb mijn hand iets verplaatst tien was het over.

Woensdag nog een uurtje voorrijden en dan examen.
Afspraak bij de gemeente is gemaakt en de pasfoto's ook.
 
Laatst bewerkt:
Les ging redelijk.
Toch nog wat puntjes van aandacht:
Fietsers van rechts geen voorrang geven |(
Verder vooruit kijken en beslissen ipv twijfelen, dat is eigenlijk de oorzaak van alle foutjes die ik maak.
Jiffy inklappen anders doet die het nie :X

Geen last van schouder of tinteling in mijn hand en de oorzaak is toch houding icm te vast houden.
Relaxter gaan zitten en stuur niet meer zo vast houden.
Voelde het op komen dat mn hand iets begon te tintelen toen ben ik iets gaan verzitten en heb mijn hand iets verplaatst tien was het over.

Woensdag nog een uurtje voorrijden en dan examen.
Afspraak bij de gemeente is gemaakt en de pasfoto's ook.

Spannend Strix...zal duimen voor je *D :t
 
fietser is een bestuurder van rechts, he ;-)

verder vooruit kijken, oké. maar ook om je heen blijven kijken, vooral als er een vrijliggend fietspad is. weten wat er om je heen gebeurt, welke andere weggebruikers er om je heen zijn.

op je examen: kijken = je hoofd verdraaien! zodat de examinator ziet dat je kijkt. verdraai je je hoofd niet (en kijk je vanuit je ooghoeken), dan gaat de examinator er al half vanuit dat je niet kijkt. banaantje tegen de spanning wil nog wel eens helpen.


je examen is niet zo heel spannend, hoor. gewoon 'een fijn stukje rijden', meer is het niet. beetje kletsen voor en na het ritje. totaal duurt het ongeveer een (klein) uurtje.

:]
 
Met het examen gewoon wat relaxter maar oplettend rijden binnen de bebouwde kom dan komt het wel goed.
Wil daar nog wel eens te vlot en dat ben ik al aan het afleren, buiten de bebouwde kom heb ik daar minder last van.
Examen zenuwen heb ik geen last van gehad en ga er vanuit dat dat weer niet zo is met AVD.
 
Haha geweldig, ik stond 2 of 3 lessen terug ook raar te kijken toen de motor niet wilde starten. Tot iemand zonder iets te zeggen, tegen de standaard aan duwde. AHA! _O-

Verder weet ik van mijzelf dat ik goed op mijn bochten moet letten en inderdaad bewust met mijn nek moet draaien als ik naar het overige verkeer kijk. Ik hoor van mijn instructeur vaak: "Ik weet dat je kijkt..... maar ik kan dat vanaf hier niet zien, je nek kan prima draaien hoor!".

Als ik het kan, dan kan iedereen het O-) :+

Heel veel succes alvast Strix!
 
Die gebeurt na een ton of wat motor-km's nog net zo goed, net als de killswitch en, als je geen vergeetveter gebruikt, het schijfremslot.

Die killswitch kan een ander je ook aan doen :+
Mijn zoontje heeft ooit stiekem de killswitch omgezet en ik daarna maar klooien he. Zelfs nog proberen aan te lopen. Lukte natuurlijk niet. En net op het punt als je de ANWB zowat wil bellen (stond op parkeerplaats langs snelweg), kijk je eens naar de positie van de killswitch :')
 
Op een gegeven moment gebeurt het zo vaak dat je gewoon zo'n routine hebt dat je automatisch in één handeling met je hiel naar de jiffy trapt en met je duim de killswitch terugzet als hij niet meteen start.

Of je neemt een FJR1300 waarbij de killswitch en de startswitch dezelfde knop is (schakelaartje kan naar boven en naar onderen klikken), zodat je onmogelijk kunt starten met de killswitch aan. Waarom alle andere merken en modellen dat niet al honderd jaar hebben is mij een raadsel. Zo'n knopje zal toch niet meer dan een euro schelen in productie.
 
Laatst bewerkt:
Nou het CBR luid de noodklok als het gaat om levensgevaarlijke examen kandidaten.
Afrijden bloedlink

Ach om 11:40 begint die van mij :9

Ja, dat is wel waar.
Maar daarom zit er iemand naast die kan ingrijpen toch, anders kan je ze net zo goed alleen in die auto laten rijden tijdens het examen net zoals op de motor haha

En vroeger hoorde je er niemand over
En meeste weggebruikers houden rekening met de auto's die een grote L op het dak hebben staan dat die rare dingen uithalen

Dus.. klinkt als smoesjes verzinnen om de problemen bij CBR proberen op te lossen door het op de kandidaten af te schuiven en de gezakten nog langer te laten wachten


Anyway,
heel veel succes op je examen!
Gaat wel goed komen!! :t
 
Laatst bewerkt:
ik ben ondertussen hoofdstuk theorie, man man wat een DRAMA.
ik ben zoiezo niet iemand van het leren uit boeken, maar ik had niet verwacht dat ik hier zo veel moeite mee zou krijgen.
ik laat me in proefexamens ook TE veel afleiden door de instinkers op foto's..

over 8 dagen examen, dat word nog even de schouders eronder
 
ik ben ondertussen hoofdstuk theorie, man man wat een DRAMA.
ik ben zoiezo niet iemand van het leren uit boeken, maar ik had niet verwacht dat ik hier zo veel moeite mee zou krijgen.
ik laat me in proefexamens ook TE veel afleiden door de instinkers op foto's..

over 8 dagen examen, dat word nog even de schouders eronder

Een aanrader als je liever niet uit een boek leert is de website TET.
Ik heb daar mijn theorie op geoefend en geen theorieboek aangeraakt.
Je krijgt daar 1000 online theorie vragen die exact overeenkomen (zelfs de foto) met de vragen die je op het CBR krijgt. Per vraag kan je de uitleg van de regels opvragen, handig als je een vraag niet weet of fout invult.

Ik heb mijn theorie gehaald door de week voor het examen, dagelijks 1 a 1,5uur te oefenen. En per dag een oefenexamen te maken, om mijn eigen voortgang te bepalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan