Zadelpijn, kralenkussen in Nederland?

Een vrijwel nieuwe motor .
En serieus overwegen een bouwmarkt matje of ikea vacht te gebruiken :?

Gooi er een paar honderd euro tegenaan en laat het goed doen.
Ga je jaren plezier van hebben.

Een beter schuim en wat aanpassingen kost echt geen kapitaal.

Onderschat het belang van goede onderkleding niet.
Een naadje op de verkeerde plek kan een kwelling worden.
 
Ik lees hier vooral veel aannames.
Nu is er al weer een rubber matje(?) aan toegevoegd. :?
Gedachte is dat je met een paar kralen of een schapen-vachie van je problemen af bent.
Ik zie mezelf nog niet midden in de zomer met zo'n vachie rijden in Italië of Spanje.
Dan komt er stoom uit je 'edele delen
'........... _O-

B
Nee hoor, juist niet!
 
3l5VwoR.jpg

SCMnPlB.jpg

1r29vs9.jpg

Mijn barrels. ;)
 
Hier ook een V-strommer met zadelpijn.

Wel een heel ander postuur (1,76 en 60 kilo) ik vind het zadel te hard, denk ik. Ben er nog niet helemaal uit. Het zit in ieder geval ruk bij langere ritten.
 
Ik zie mezelf nog niet midden in de zomer met zo'n vachie rijden in Italië of Spanje.
Dan komt er stoom uit je 'edele delen'...........

Complete onzin; vriend van mij en ondergetekende hebben 13000 km naar Mongolië afgelegd op de motor, maar wél met een echte (dus vette) schapenvacht. En in de steppes was het al gauw 35 graden plus. En met de leren broek aan.
En toch kwam er geen stoom tussen de benen door en waren de edele delen nog prima in orde, vriend heeft er zelfs nog een tweede kind mee gemaakt.

Ergo, gewoon proberen dus, dan weet je het; niet afgaan op enkel aannames van anderen.
 
Bouwmarkt matjes en (geen ikea) schapenvachtjes zijn goedkoop om te proberen, net als kralenkussentjes.

Het is voor de prijs toch het proberen waard. Die vele honderden euro's heb ik er echt wel voor over als het nodig is. Want een Corbin zadel of dergelijke is toch goedkoper dan een auto.
 
Complete onzin; vriend van mij en ondergetekende hebben 13000 km naar Mongolië afgelegd op de motor, maar wél met een echte (dus vette) schapenvacht. En in de steppes was het al gauw 35 graden plus. En met de leren broek aan.
En toch kwam er geen stoom tussen de benen door en waren de edele delen nog prima in orde, vriend heeft er zelfs nog een tweede kind mee gemaakt.

Ergo, gewoon proberen dus, dan weet je het; niet afgaan op enkel aannames van anderen.
Als er zelfs nadien nog nageslacht van is gekomen, dan kan er nooit een probleem zijn.

Vroegah hadden we een auto met skai-bekleding. Na een middagje strand en je stapte weer in de auto, dan was de zitting ongeveer 80°C. Ja, ook wij hadden toen op de zitting een schape-vachie om niet met rode billen thuis te komen. Ook onze gezins-uitbreiding is normaal verlopen.
 
Gisteren heb ik hier in de buurt een heus Schapenvacht gekocht. Behoorlijk dik en groot.

Dame heeft het door de helft gesneden zodat het precies op het zadel past. Ziet er een beetje stom uit op een V-strom, en ik moet nog regelen dat het vast zit met bandjes of zo.

Gisteren heb ik de hele dag erop gereden. Doorzitten (verdovend gevoel) was inderdaad veel minder, maar in plaats daarvan kreeg ik dan last van branderig gevoel (te veel wrijving). Maar dat kan ook zijn omdat ik (motor)jeans aan had. Tevens weer veel last in middenrug. Vandaag probeer ik het met textiel broek. Wielrenners onderbroek wil ik ook nog halen.

Zal later nog een foto'tje posten hoe het eruit ziet, mocht er iemand twijfelen.

Ik heb het gevoel dat wanneer ik klaar ben en echt lekker kan rijden, ik 50 ben met een grote Harley.
 
~
Ik lees hier vooral veel aannames.
Nu is er al weer een rubber matje(?) aan toegevoegd. :?


Aannames rubberen matje ? Zeker niet. Obv ervaring zoals ik hierboven ergens heb aangegeven. Door het matje zeker 250km extra tolweg af kunnen leggen. "Bewezen ervaring" aldus.

(Het idee kwam van Sammie jaren geleden ergens in zijn reisverhalen).
 
Het zadel van mijn motor (cbr600f4i) is aangepast naar mijn vorm en idee.
In mei naar Spanje gereden,850km op 1 dag zonder probleem maar vorige week in Italië al na 60km last van mijn kont.

Verschil in temperatuur en meerdere dagen rijden geven ook verschil.
 
\
Ik lees hier vooral veel aannames.
Nu is er al weer een rubber matje(?) aan toegevoegd. :?


Aannames rubberen matje ? Zeker niet. Obv ervaring zoals ik hierboven ergens heb aangegeven. Door het matje zeker 250km extra tolweg af kunnen leggen. "Bewezen ervaring" aldus.

(Het idee kwam van Sammie jaren geleden ergens in zijn reisverhalen).
Snap dat als je problemen hebt met zitten, dat je gaat zoeken naar een oplossing.
En als 't effe kan, zo goedkoop mogelijk! Je kan geluk ermee hebben... :P

Toch iha gesproken zal het probleem pas bij een professional worden opgelost.
Tsja, en dat kost natuurlijk een paar knaken.......... '( Maar daarna........... :]
 
Laatst bewerkt:
Idd, uiteindeljk kost het knaken. Bij mij 170euro.
Ik mis als noodoplossing (nou ja, ook 100piek) Airhawk opblaaskussen of zoiets. Check marktplaats.
En wat meldt een "club forum" van jouw type motor over het zadel ?.
Ik las dat sommige bmw-s (700?) ook slechte zadels hebben. Vreemd.
 
@TS: Neem eens contact op met Miller Kustom Upholstery in Zuthphen of Silvermachine in Amsterdam, je zit er met Utrecht precies (ongeveer) tussen die kunnen je voor een derde van de prijs van een Corbin met gemak helpen en dan kun je gewoon nog deze zomer genieten van fijn rijden :Y
 
Ik mis als noodoplossing (nou ja, ook 100piek) Airhawk opblaaskussen of zoiets.
Airhawk geprobeerd, maar terug gestuurd.

@TS: Neem eens contact op met Miller Kustom Upholstery in Zuthphen of Silvermachine in Amsterdam, je zit er met Utrecht precies (ongeveer) tussen die kunnen je voor een derde van de prijs van een Corbin met gemak helpen en dan kun je gewoon nog deze zomer genieten van fijn rijden :Y

Zo, honderden Google acties en dan nog heb ik deze nooit voorbij zien komen. Maar ze adverteren beide ook niet veel zo schijnt het. In ieder geval is Miller Kustom Upholstery wel bekend bij Max Verstappen.

Vraag me af in hoeverre zij gericht zijn op zitcomfort naast het designen.
 
Bedankt voor het delen van je ervaringen!

Last van een kuil in het zadel heb ik (nog?) niet. Ik verzit best veel, meestal zit ik toch meer naar achteren tegen de verhoging naar het passagierszitje.
[afbeelding]

Maar op moment dat de ellende begint (wat al na 30 minuten is) kan ik zitten wat ik wil, moet of doorgaan en dan de rest van de dag niet meer rijden, of elke 30-45 min een lange pauze.

Misschien probeer ik Rayz ook. Scheelt inderdaad 250 euro t.o.v. Corbin, alleen kan ik het product niet terugsturen als het niet goed is.
Dat lijkt me niet het zadel van een DL650 uit 2017? :?
Mijn DL1000 zadel (van 2002) ziet er ongeveer zo uit, maar wat dikker / hoger. Die kun je 1:1 wisselen met een 650 van dezelfde periode. Wellicht geldt dat voor het 2017-model ook?
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt me niet het zadel van een DL650 uit 2017? :?
Mijn DL1000 zadel (van 2002) ziet er ongeveer zo uit, maar wat dikker / hoger. Die kun je 1:1 wisselen met een 650 van dezelfde periode. Wellicht geldt dat voor het 2017-model ook?

Klopt is een willekeurig zadel die afbeelding. Ik denk niet dat het uitruilen met een DL1000 model het probleem oplost.
 
Tot zover:

Kralenkussen - Moeilijk te krijgen, moet zelf maken of knippen uit autokussen.

Airhawk - Geprobeerd, lost het probleem niet op. Schuift best veel en zit niet lekker met veel soorten broeken. Ook zoals vaker gezegd wordt, bijna helemaal leeg laten lopen.

Schapenvacht - Een echte, geprobeerd, zit wel iets beter maar veroorzaakt weer veel hitte. Dat levert andere problemen op met het zitvlak.

Opvullen door hawk_gt - Staat nu op het plan, als het goed is voor het weekend klaar, en dan kan ik het hele weekend proberen.
 
ik heb een strom 1000 van 2016.....
ik heb het hogere originele zadel erop gezet omdat ik lange benen heb.
bijkomend voordeel tov het originele zadel is dat de hogere ook vlakker is.
bij scheelt dat echt enorm qua tijd die ik in 1 stuk kan rijden zonder zadelpijn.
300 km aan 1 stuk is nu te doen en voorheen met het std zadel zo 150-200 km.
uiteindelijk denk ik dat je op iedere motorfiets zadelpijn krijgt.
het is ook een stuk gewenning...
in mijn geval geven zadels die iets naar voren aflopen de meeste problemen..
mischien heb je er iets aan....
 
@dolorfin bedankt voor het delen van je ervaring

Dat heb ik op internet gevonden:-)
Iemad ervaring?

Seat Cover Tourtecs Bead-X2, 25x27cm[afbeelding]

Super, die heb ik nergens kunnen vinden al die tijd. Ik heb er een besteld en zal de ervaringen delen.


Trouwens - Ik mag vanavond bij "hawk gt" langs in Purmerend tussen 17:30 en 18:30. Maar hij heeft me niet zijn straatnaam en huisnummer gestuurd. Mocht iemand het toevallig weten en per privébericht willen sturen zou dat fijn zijn anders red ik het niet op tijd vanavond!
 
:o :o
@dolorfin bedankt voor het delen van je ervaringSuper, die heb ik nergens kunnen vinden al die tijd. Ik heb er een besteld en zal de ervaringen delen.


Trouwens - Ik mag vanavond bij "hawk gt" langs in Purmerend tussen 17:30 en 18:30. Maar hij heeft me niet zijn straatnaam en huisnummer gestuurd. Mocht iemand het toevallig weten en per privébericht willen sturen zou dat fijn zijn anders red ik het niet op tijd vanavond!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan