Zadelpijn, kralenkussen in Nederland?

Natuurlijk. Kralenmatje en werk van hawk gt komen z.s.m. nog in dit topic.Nee, wou het wel proberen met een fietsbroek. Maar voor meer-daagse toeren lijkt me dat onwenselijk elke dag zelfde onderbroek aan te doen. Of je moet er meerdere hebben om elke paar dagen te wassen.


doe jij elke dag een schone onderbroek aan :?
 
ik rijd een Yamaha Tricker meer het standaard zadel voor korte stukjes (tot 100 km). maar op langere stukken geef ik de voorkeur aan een 1-2 cm gelpad (onderlegger voor paardrijzadels) onder een dikke, echte schapenvacht.

ik rijd met kevlarjeans, nooit last van hitte in combinatie met het schaap. (ben geen man, misschien is dat anders :+ )
het geheel zit muurvast met 2 spanbandjes over het zadel.

de gelpad geeft wel een beetje een 'wiebelig' gevoel, maar ondanks dat kan ik er prima mee uit de voeten op asfalt en het wat hardere 'allroad' (los zand, modder en water etc heb ik geen ervaring mee)
full
 
Ik heb net deze unit gekocht:

Carpoint Kralenkussen De Luxe

De rugleuning ervanaf gesneden. Op de terugweg gelijk even een proefritje gemaakt, en dat bevalt tot nu toe eigenlijk prima. Lekker koel sowieso, dat is fijn!

Zondag ga ik met mijn zus en haar vriend rijden, 250km relaxed over de dijkjes en de posbank, dus dan zullen we zien of het ook voor een lange rit te doen is.
 
Ik heb net deze unit gekocht:

Carpoint Kralenkussen De Luxe

De rugleuning ervanaf gesneden. Op de terugweg gelijk even een proefritje gemaakt, en dat bevalt tot nu toe eigenlijk prima. Lekker koel sowieso, dat is fijn!

Zondag ga ik met mijn zus en haar vriend rijden, 250km relaxed over de dijkjes en de posbank, dus dan zullen we zien of het ook voor een lange rit te doen is.

Leuk dat je de ervaring ermee deelt. Ik heb zelf ook al binnen, die van Motea die speciaal voor zadels is zoals eerder in dit topic werd voorgesteld.

Vanavond haal ik mijn zadel op bij hawk en kan ik morgen zijn werk uitproberen en eventueel ook de kralenkussen van Motea.


Wat betreft gelpads, nog niet geprobeerd, maar ik hoor dat deze wel heel heet worden onder het zonlicht daar moet je dan rekening mee houden. Kans op uitslag op je zitvlak e.d.

Overigens hebben alle kussentje ook het effect dat ze een "verhoging" creëren. Of dat goed is moet je natuurlijk even ervaren (knieën, schouders, rug)
 
Ik ben ook benieuwd wat jouw ervaringen zijn!

Zelf ga ik over een paar weken naar Tijger Leathers om mijn zadel te laten aanpassen, als dat nog nodig is. :)
 
Ik heb een paar weken terug een trip van 2200 km in 1 week gemaakt op een pcx 150 motorscooter :Y . Was na een uurtje of 6 sturen op één dag ook niet meer lekker voor de k.nt. De laatste 2 dagen mijn self inflating kussentje op het zadel gelegd. Een beetje proberen hoeveel lucht er in moest maar dat hielp wel. Het ding kostte € 10 bij de Vrijbuiter. Is dus ook nog een mogelijkheid.
 
(ben geen man, misschien is dat anders :+ )

De laatste keer dat ik vergelijkend warenonderzoek deed zat er inderdaad wel een aanzienlijk verschil :+

Maar zonder gekheid, ik heb nooit echt last van zadelpijn (ik heb een aangepast zadel), maar toevallig kwam ik gisteren in een winkeltje op de Col du Galibier wel een mooi schapenvachtje tegen. Precies een mooi formaatje voor mijn zadel. Prijs was redelijk, en ik was toch wel nieuwsgierig of het verschil zou maken dus ik kon hem niet laten liggen. Vandaag een kleine 800km gereden, dus ik heb hem redelijk goed getest. Moet zeggen dat het geen wereld van verschil maakt, maar ik merkte wel wat meer comfort. En terwijl het plaatselijk 34 graden was had ik totaal geen last van extra hitte.
 
Ik ben 2 dagen geleden naar Den Haag gereden voor een afspraak met Tijger leathers. Ik kwam daar aan met bilpijn na een uur rijden, mijn zadel is daar onder handen genomen, een aantal keer gepast tijdens het proces om te checken of alles goed zat en pastte, helemaal afgestemd op mijn houding en zitposite.

Tijdens de terugrit ben ik omgereden, en na anderhalf uur geen centje pijn, echt een gigantische verbetering. Bevestigd voor mij maar weer dat de V-strom zadels gewoon niet zo heel erg goed zijn, maar dat er wel degelijk iets aan te doen is. Kosten: 90 euro en een ochtend. Ik ben in ieder geval klaar voor een week rijden in de Ardennen!

qVenOc3.jpg
 
Zadelpijn, ik weet er alles van en bij het lezen van dit onderwerp heb ik mij meteen maar geregistreerd.

Kralenkussen van Motea heb ik ook, bracht geen verbetering.

Een speciale motoronderbroek van Skeevez, stelt de zadelpijn een ietsje uit, heeft het effect van een fietsbroek met zeem.

Waar ik tot nu toe het meeste baat bij heb is het verwijderen van de stuurverhogers en heb tevens het stuur iets naar voren gebracht. De druk komt iets naar voren, waardoor de zitbotjes minder worden belast.

Misschien laat ik het zadel nog aanpassen\verharden.

Mijn motor is een Honda Deauville NT700 VA, een tourmotor dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan