Vroegah..

Hans uut Zwolle

Die hard MF'er
14 okt 2014
619
74
Zwolle
was alles beter, natuurlijk was vroeger alles beter.
Maar ben ik nou de enige die tijdens de de TT nauwelijks rijders kon herkennen aan hun nummers?
De nummers worden keurig weggewerkt in de sponsorkleuren, dus lichtblauw op iets donkerderblauw, oranje op rood, lichtgroen op donkergroen.
Vroeger hadden de motoren een grote ronde plaat voorop en aan de zijkant, met een groot herkenbaar nummer.
Ik snap dat de commercie erg belangrijk geworden is in deze sport, en dat sponsorkleuren de boventoon moeten voeren, maar ik vind het ook wel belangrijk om de coureurs te kunnen herkennen aan een zichtbaar nummer....
 
Vroeger was alles idd duidelijk ook het leven.

Al die mooie raceklasse 50 250 350 500 en later de koningsklasse 750 .Een goede oude tijd die nooit meer terug zal komen.

De commersie maakt idd alles kapot.
 
Laatst bewerkt:
Nee Hans je bent niet de enige. Hier al regelmatig op MF besproken dat die verplichte nummering van begin jaren 90 weer terug mag komen. Ik kon Bo eruit pikken door het oranje in zijn helm. En door goed te kijken de rising sun van Zarco herkennen. Maar de Honda's en de Duc's en vele anderen zijn absoluut niet uit elkaar te houden.
 
Vroeger was alles idd duidelijk ook het leven.

Al die mooie raceklasse 50 250 350 500 en later de koningsklasse 750 .Een goede oude tijd die nooit meer terug zal komen.

De commersie maakt idd alles kapot.

Je vergeet even de 125 cc en zijspannen, 750 is nooit van de grond gekomen....

Maar het is je vergeven; ik vond de tweetakt tijd ook het mooiste :t
 
Nee Hans je bent niet de enige. Hier al regelmatig op MF besproken dat die verplichte nummering van begin jaren 90 weer terug mag komen. Ik kon Bo eruit pikken door het oranje in zijn helm. En door goed te kijken de rising sun van Zarco herkennen. Maar de Honda's en de Duc's en vele anderen zijn absoluut niet uit elkaar te houden.

Ja, daar hadden we het op het talud nog over; het is lastig te herkennen.

Maar de Honda's is makkelijk nu; vooraan is Marc, achteraan is die arme Dani.

Vroeger was niet alles beter, maar sommige dingen wel :)
 
Hoe moeilijk kan het zijn:
tumblr_oxbo3ctDNS1sojghxo1_1280.jpg
 
Je vergeet even de 125 cc en zijspannen, 750 is nooit van de grond gekomen....

Maar het is je vergeven; ik vond de tweetakt tijd ook het mooiste :t

Natuurlijk 125 cc waar ik weinig mee ophad ;) De zijspannen waren mijn favo.

De koningsklasse was 750 Grand Prix 😋
 


Al 2 dus *D

Ik zat hier ergens op die muur (als 8 jarige ) die je ziet in de film.Later viel ik van die muur zo in een plas blupp :+ _O-


Weet mij niet meer te herinneren of ik hier destijds ook aanwezig was ? Meen van wel .... op TT Assen waren we toen wel ! Moest zeggen dat ik tien was ,toentertijd kon je dan nog gratis binnen. _O-

 
Laatst bewerkt:
Volgens mij, als je regelmatig de wedstrijden kijkt, herken je wel de kleurstellingen en details van rijder en fabrikant. De nummers let ik niet eens op.
Dat Quartararo dan ineens met een andere livery rijdt is wel onhandig en aan het begin van het seizoen is het weer even wennen (na alle wissels van rijders etc).
 
Volgens mij, als je regelmatig de wedstrijden kijkt, herken je wel de kleurstellingen en details van rijder en fabrikant. De nummers let ik niet eens op.
Dat Quartararo dan ineens met een andere livery rijdt is wel onhandig en aan het begin van het seizoen is het weer even wennen (na alle wissels van rijders etc).
Ik heb er geen problemen mee ...maar was vroegah wel duidelijker.
 
Ze reden toen nog met vierkanten banden }) Ik durf te beweren dat zij toen sneller waren als jij op je moderne bike :P O-)
Je zou verwachten dat ze wel maximaal reden, maar als je die hellingshoeken ziet is dat moeilijk te geloven. Ik ging vroeger wel eens naar de nationale wegrace op Zandvoort kijken. Als je zag hoe ze toen door de Tarzanbocht reden.... Zo langzaam dat ik steeds dacht dat ze motorpech hadden of dat de race afgelopen was. Rob Bron was de allerergste. '( Die reed de HELE Tarzanbocht met het gas dicht.
 
Laatst bewerkt:
Je zou verwachten dat ze wel maximaal reden, maar als je die hellingshoeken ziet is dat moeilijk te geloven. Ik ging vroeger wel eens naar de nationale wegrace op Zandvoort kijken. Als je zag hoe ze toen door de Tarzanbocht reden.... Zo langzaam dat ik steeds dacht dat ze motorpech hadden of dat de race afgelopen was. Rob Bron was de allerergste. '( Die reed de HELE Tarzanbocht met het gas dicht.


Als je kijkt tussen 1974 en 79 gingen de ontwikkelingen rap en rijstijlen qua niveau erg omhoog.
 
Als je kijkt tussen 1974 en 79 gingen de ontwikkelingen rap en rijstijlen qua niveau erg omhoog.
Zeer zeker, Sheene en Roberts (uitvinder van de gecontroleerde drift in de gp) waren vernieuwend, maar de "grote drie" uit Nederland konden er ook wat van. Van Dulmen ging zo plat dat hij in zijn nadagen wel zijn knie op het asfalt kon leggen, zonder te verzitten. :}
 
Ik heb er geen problemen mee ...maar was vroegah wel duidelijker.

Dit dus. Ik heb er wel problemen mee. Ben niet goed met alle kleuren details te onthouden. En dan moet je het ook nog kunnen zien als ze snel voorbij komen. Ja op tv herken ik ze ook wel. Een duidelijk afleesbaar nummer is toch niet teveel gevraagd?
 
Wellicht ben ik een van de weinigen hier die Agostini heeft zien rijden 🍾

Nee :N :N hoor, Ago met/tegen Read, Jarno ;( (veuls te vroeg overleden), Renzo met de geweldige Benelli, Sheene's eerste zege met de Suz, rechtop zittend grijnzend achter de italiaanse rug van Ago :} :} ..... those were the days.... en dat allemaal op de Stekkenwal nog geen 10 meter van je helden af, gewoon zittend in het gras, krentenbollen en bier delend met anderen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan